Gå til innhold

Intel Pentium 4 "Prescott" i salg

Anbefalte innlegg

neida , jeg solgte en P4 3,2 for 3000.- i dag, dette var en som jeg har fått gratis , dermed finansierer jeg jo en A64 + hk stort sett .
Hvordan i all verden klarer du å skaffe sånnt gratis?? Det er vel ikke hvem som helst som gir bort sånnt.
Hørt om noen som kaller seg Intel :thumbup:

Hmm.. Tror jeg skal ringe og be de sende meg også en gratis CPU :p

Men seriøst: Hvorfor får du den gratis?

*Host* Håper ikke Snekker'n er kjøpt og betalt... Eneste jeg har fått gratis av AMD er et klistremerke og en nøkkelring på CeBIT :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
neida , jeg solgte en P4 3,2 for 3000.- i dag, dette var en som jeg har fått gratis , dermed finansierer jeg jo en A64 + hk stort sett .
Hvordan i all verden klarer du å skaffe sånnt gratis?? Det er vel ikke hvem som helst som gir bort sånnt.
Hørt om noen som kaller seg Intel :thumbup:

Hmm.. Tror jeg skal ringe og be de sende meg også en gratis CPU :p

Men seriøst: Hvorfor får du den gratis?

Vel det kan du lure på, men jeg er ikke kjøpt og betalt av noen , har fått litt hos psdata og komplett også . god kunde vet du :p:p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
WOHOO! :woot:

Har planer om og skaffe meg et ABit IC7-G MAX3. Har dette full støtte for prescott?

Eller vil det bli gitt ut et annet hovedkort i den klassen som er til prescott?

Venter du ca. 1 måned lengre kommer P4E (Prescott) for sokkel 755, BTX hovedkort, PCI Express og DDR2. Sikkert ikke en billig oppgradering, men det skal jo koste å være kar ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noen som har noen reviews av prescott og vet noe om klokkinga? Har kjøpt 2,8ghz P4c for en måned siden, men hvis Prescott er bedre på klokking tar jeg den :D

Se her:

http://www.theinquirer.net/?article=13847

"...it's warmer than a Northwood based P4 at the same clock speed. It's cooled with an Intel traditional top line cooler but it ends up 10 or even more Celsius degrees hotter than the Northwood core. The machine we tested was stable, but it will be hard, probably impossible to clock these chips at 3.8GHz."

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Dette lover ikke særlig bra for Intel, faktisk ganske dårlig. Dette var nok en identisk cpu med det man får kjøpt i februar, så prescott kommer nok ikke til å hjelpe Intel med annet enn å få høyere klokke frekvenser, noe de kan lykkes i svært stor grad med om de ikke har dumma seg helt ut.

Tipper at hvis de fin justerer litt så får de den opp i 4,,4 ghz hvis de vil.

Lenke til kommentar

Det er et utrolig begrenset antall tester som er kjørt der, men så vidt jeg kan se så er de prosentvise ytelseforskjellene slik:

PC Marks: Prescott er 0,8% raskere enn NW

Comanche 4 Demo 1024x768@32 bit: Prescott er 12,3% tregere enn NW

Quake 3 Arena 4 1024x768@32 bit: Prescott er 7,9% tregere enn NW

Aquamark 3 1024x768: Prescott er 0,6% tregere enn NW

Cinebench 2003 CPU Bench (secs): Prescott er 12,4% tregere enn NW

Totalt: Prescott er 6,5% tregere enn NW med variasjon mellom 0,8% raskere og 12,4% tregere. Gleder meg til å se flere tester slik at det går an å få et mer oversiktlig bilde av ytelsen.

Litt skuffende at den blir så mye varmere, men vi får vente og se om det blir bekreftet av andre at de endelige versjonene blir like varme.

Så: Ingenting er avgjort ennå.

[Edit: Rettet opp en regnefeil på Cinebench -> mindre = bedre]

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Cinebench 2003 CPU Bench (secs): Prescott er 14,2% raskere enn NW

Cinebench er vel målt ut i fra hvor mange sekunder en bruker på å gjøre ferdig en oppgave? Altså mindre er bedre.

Prescott Northwood

78.8 69

-> Prescott er 14,2% tregere ikke raskere.

Lenke til kommentar
Cinebench 2003 CPU Bench (secs): Prescott er 14,2% raskere enn NW

Cinebench er vel målt ut i fra hvor mange sekunder en bruker på å gjøre ferdig en oppgave? Altså mindre er bedre.

Prescott Northwood

78.8 69

-> Prescott er 14,2% tregere ikke raskere.

Ups, min bommert... Var visst for rask med kopiering og lime inn der.. Skal rette det opp og beregne et nytt gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...