Gå til innhold

Min første låt på norsk..

MadSky

Anbefalte innlegg

Hei.

Har gitt ut ei låt, den første på over 10 år :woot: 

Noen ganger trenger man bare en liten pause for å få seg noen unger, ei kone og en fulltidsjobb 😂

Låta finnes du Spotify eller Youtube og en del andre mindre kjente strømmetjenester.

Feedback er som alltid verdsatt :thumbup:

Endret av MadSky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har absolutt ingen peiling på musikk. 😜 Men proffene sier jo at de beste tilbakemeldingene kommer fra oss amatører. (Så det på en dokumentar en gang.. hehe). Så jeg kan jo prøve

Positivt: Klar, tydelig og fin vokal. Fortsett å syng på norsk. Likte "feel good" følelsen, nesten så jeg kan merke at du smiler mens du synger. Teksten tror jeg (se negativt ;p) også virket bra. Enkle og gode rim som klinger godt. 

Negativt: Jeg lot meg irritere av den raffe elgitar-tonen som overgikk vokalen din. Til å begynne med måtte jeg konsentrere meg veldig hardt for å høre hva du sang. Etter hvert forsøkte jeg å "slappe av" - og da forsto jeg ikke hva du sang i det hele tatt. For ordens skyld: Jeg har bodd i nord-norge, så det er ikke dialekta som skurrer. 😜 Det var mye "bråk" i bakgrunnen, og elgitaren gjorde at hele låta føltes som en lapskaus. Litt gjennomgående monoton. Jeg satt å tenkte "når skal du tone ned?" - det gjorde du etter 2 minutter og 20 sekunder. Det føltes lenge. Jeg hadde lekt litt mer med å "bygge opp til en stor fest", med litt mer variasjon (opp og ned) i låta. Hvis du forstår? 3:45 var lenge til å være en så "enkel" låt syns jeg .

Når det er sagt; har hørt ekstremt mye dårligere ting enn dette på Urørt. ^^

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (2 timer siden):

Jeg har absolutt ingen peiling på musikk. 😜 Men proffene sier jo at de beste tilbakemeldingene kommer fra oss amatører. (Så det på en dokumentar en gang.. hehe). Så jeg kan jo prøve

Positivt: Klar, tydelig og fin vokal. Fortsett å syng på norsk. Likte "feel good" følelsen, nesten så jeg kan merke at du smiler mens du synger. Teksten tror jeg (se negativt ;p) også virket bra. Enkle og gode rim som klinger godt. 

Negativt: Jeg lot meg irritere av den raffe elgitar-tonen som overgikk vokalen din. Til å begynne med måtte jeg konsentrere meg veldig hardt for å høre hva du sang. Etter hvert forsøkte jeg å "slappe av" - og da forsto jeg ikke hva du sang i det hele tatt. For ordens skyld: Jeg har bodd i nord-norge, så det er ikke dialekta som skurrer. 😜 Det var mye "bråk" i bakgrunnen, og elgitaren gjorde at hele låta føltes som en lapskaus. Litt gjennomgående monoton. Jeg satt å tenkte "når skal du tone ned?" - det gjorde du etter 2 minutter og 20 sekunder. Det føltes lenge. Jeg hadde lekt litt mer med å "bygge opp til en stor fest", med litt mer variasjon (opp og ned) i låta. Hvis du forstår? 3:45 var lenge til å være en så "enkel" låt syns jeg .

Hei! ☺️

Først og fremst, takk for en god og konstruktiv tilbakemelding, det setter jeg pris på!

I utgangspunktet var det tenkt kun 2 gitarer i refrengene, 1 rytme og 1 lead, men etterhvert som sangen formet seg ble det med en tredje gitar, også ble det med en synth oppå der igjen.

Her kan det tenkes at jeg har gått i ei lita miksefelle, og at det rett og slett blir for mye. Nå er låta vel og merke gitt ut, men skal ha dette i bakhodet på senere prosjekter. Problemet med å ha 1 ting for mye i lydbildet er at det går som regel på bekostningen av alt det andre 😅 men det handler også om å bruke stereo, å panorere ting riktig, noe jeg kunne brukt mer tid på i dette tilfellet.

Igjen, takk for god tilbakemelding! Tar det med meg til neste prosjekt ☺️

Lenke til kommentar
Kris85 skrev (På 15.1.2021 den 7.54):

Har prøvd meg på en ny miks av låta, prøvd å sortere gitarene litt mer i lydbildet. Vet ikke om du hører forskjell fra første gang, men den ligger ute nå i ny versjon :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...