MadSky Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) Hei. Har gitt ut ei låt, den første på over 10 år Noen ganger trenger man bare en liten pause for å få seg noen unger, ei kone og en fulltidsjobb 😂 Låta finnes du Spotify eller Youtube og en del andre mindre kjente strømmetjenester. Feedback er som alltid verdsatt Endret 3. februar 2021 av MadSky Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Jeg har absolutt ingen peiling på musikk. 😜 Men proffene sier jo at de beste tilbakemeldingene kommer fra oss amatører. (Så det på en dokumentar en gang.. hehe). Så jeg kan jo prøve Positivt: Klar, tydelig og fin vokal. Fortsett å syng på norsk. Likte "feel good" følelsen, nesten så jeg kan merke at du smiler mens du synger. Teksten tror jeg (se negativt ;p) også virket bra. Enkle og gode rim som klinger godt. Negativt: Jeg lot meg irritere av den raffe elgitar-tonen som overgikk vokalen din. Til å begynne med måtte jeg konsentrere meg veldig hardt for å høre hva du sang. Etter hvert forsøkte jeg å "slappe av" - og da forsto jeg ikke hva du sang i det hele tatt. For ordens skyld: Jeg har bodd i nord-norge, så det er ikke dialekta som skurrer. 😜 Det var mye "bråk" i bakgrunnen, og elgitaren gjorde at hele låta føltes som en lapskaus. Litt gjennomgående monoton. Jeg satt å tenkte "når skal du tone ned?" - det gjorde du etter 2 minutter og 20 sekunder. Det føltes lenge. Jeg hadde lekt litt mer med å "bygge opp til en stor fest", med litt mer variasjon (opp og ned) i låta. Hvis du forstår? 3:45 var lenge til å være en så "enkel" låt syns jeg . Når det er sagt; har hørt ekstremt mye dårligere ting enn dette på Urørt. ^^ Lenke til kommentar
MadSky Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Kris85 skrev (2 timer siden): Jeg har absolutt ingen peiling på musikk. 😜 Men proffene sier jo at de beste tilbakemeldingene kommer fra oss amatører. (Så det på en dokumentar en gang.. hehe). Så jeg kan jo prøve Positivt: Klar, tydelig og fin vokal. Fortsett å syng på norsk. Likte "feel good" følelsen, nesten så jeg kan merke at du smiler mens du synger. Teksten tror jeg (se negativt ;p) også virket bra. Enkle og gode rim som klinger godt. Negativt: Jeg lot meg irritere av den raffe elgitar-tonen som overgikk vokalen din. Til å begynne med måtte jeg konsentrere meg veldig hardt for å høre hva du sang. Etter hvert forsøkte jeg å "slappe av" - og da forsto jeg ikke hva du sang i det hele tatt. For ordens skyld: Jeg har bodd i nord-norge, så det er ikke dialekta som skurrer. 😜 Det var mye "bråk" i bakgrunnen, og elgitaren gjorde at hele låta føltes som en lapskaus. Litt gjennomgående monoton. Jeg satt å tenkte "når skal du tone ned?" - det gjorde du etter 2 minutter og 20 sekunder. Det føltes lenge. Jeg hadde lekt litt mer med å "bygge opp til en stor fest", med litt mer variasjon (opp og ned) i låta. Hvis du forstår? 3:45 var lenge til å være en så "enkel" låt syns jeg . Når det er sagt; har hørt ekstremt mye dårligere ting enn dette på Urørt. ^^ Hei! ☺️ Først og fremst, takk for en god og konstruktiv tilbakemelding, det setter jeg pris på! I utgangspunktet var det tenkt kun 2 gitarer i refrengene, 1 rytme og 1 lead, men etterhvert som sangen formet seg ble det med en tredje gitar, også ble det med en synth oppå der igjen. Her kan det tenkes at jeg har gått i ei lita miksefelle, og at det rett og slett blir for mye. Nå er låta vel og merke gitt ut, men skal ha dette i bakhodet på senere prosjekter. Problemet med å ha 1 ting for mye i lydbildet er at det går som regel på bekostningen av alt det andre 😅 men det handler også om å bruke stereo, å panorere ting riktig, noe jeg kunne brukt mer tid på i dette tilfellet. Igjen, takk for god tilbakemelding! Tar det med meg til neste prosjekt ☺️ Lenke til kommentar
MadSky Skrevet 3. februar 2021 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2021 Kris85 skrev (På 15.1.2021 den 7.54): Jeg har absolutt ingen peiling på musikk. 😜 Men proffene sier jo at de beste tilbakemeldingene kommer fra oss amatører. (Så det på en dokumentar en gang.. hehe). Så jeg kan jo prøve Positivt: Klar, tydelig og fin vokal. Fortsett å syng på norsk. Likte "feel good" følelsen, nesten så jeg kan merke at du smiler mens du synger. Teksten tror jeg (se negativt ;p) også virket bra. Enkle og gode rim som klinger godt. Negativt: Jeg lot meg irritere av den raffe elgitar-tonen som overgikk vokalen din. Til å begynne med måtte jeg konsentrere meg veldig hardt for å høre hva du sang. Etter hvert forsøkte jeg å "slappe av" - og da forsto jeg ikke hva du sang i det hele tatt. For ordens skyld: Jeg har bodd i nord-norge, så det er ikke dialekta som skurrer. 😜 Det var mye "bråk" i bakgrunnen, og elgitaren gjorde at hele låta føltes som en lapskaus. Litt gjennomgående monoton. Jeg satt å tenkte "når skal du tone ned?" - det gjorde du etter 2 minutter og 20 sekunder. Det føltes lenge. Jeg hadde lekt litt mer med å "bygge opp til en stor fest", med litt mer variasjon (opp og ned) i låta. Hvis du forstår? 3:45 var lenge til å være en så "enkel" låt syns jeg . Når det er sagt; har hørt ekstremt mye dårligere ting enn dette på Urørt. ^^ Har prøvd meg på en ny miks av låta, prøvd å sortere gitarene litt mer i lydbildet. Vet ikke om du hører forskjell fra første gang, men den ligger ute nå i ny versjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå