KeyanZa Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Hei Har en laptop som jeg spiller på, siste to dager nå så har fps droppet til 20, før var den på 180. Regner med jeg må oppgradere noen drivere, noen her som kan hjelpe meg til å få det til? Kan ingenting når det gjelder slikt med pc. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Tviler på at drivere er skyld i en så stor fps drop, men vi kan jo prøve å utelukke det. Hvilken modell har du? Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 14. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2021 kjøpte vel pc i fjor, hvor sjekker jeg info? er det ikke en plass det ligger info på pc der man kan lese av hvilke grafikk kort osv jeg har? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Søk på System Information i Windows. Eller Device Manager. Skjermkortet info ligger under display - adapters. Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 https://www.snappy-driver-installer.org/ Dette programmet er trygt og enkelt, gjør alt for deg. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 Nwader skrev (22 timer siden): https://www.snappy-driver-installer.org/ Dette programmet er trygt og enkelt, gjør alt for deg. Fant mange drivere som måtte oppdatere seg, Takk. Men fortsatt så er fps lav og får av og til mye lagg.... merkelig siden det ikke var slik for noen dager siden. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Om du har dedikert grafikkort (AMD Radeon eller Nvidia) så kan det hende du kan bruke grafikkort eller integrert gpu i cpu. Der er da også ofte software som du kan bruke til å sjekke effekt bruk og temperatur. Ellers så er det ofte instillinger i hvert spill som påvirker hvor høy fps en får, til lavere grafikk instillinger til høyere fps. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 geforce gtx1660 ti Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 (endret) Svein M skrev (54 minutter siden): Om du har dedikert grafikkort (AMD Radeon eller Nvidia) så kan det hende du kan bruke grafikkort eller integrert gpu i cpu. Der er da også ofte software som du kan bruke til å sjekke effekt bruk og temperatur. Ellers så er det ofte instillinger i hvert spill som påvirker hvor høy fps en får, til lavere grafikk instillinger til høyere fps. Du kan jo prøve å se om nettstrøm vs batteri om du merker forskjell der, merker store forskjell på multicom laptop med gtx 1070m. https://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk Husk at noen tilfeller kan nvidia drivers vs produsentene egne driver har noe å si på ytelsen. Så vær klar over det. Særlig på billige laptoper. Endret 15. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Sjekk at laptopens strømplan er satt til Høy Ytelse. Høyreklikk på batteriikonet på startlinjen -> Strømplaner. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 pc var dyr, er en gaming pc. Laster ned drivere fra den siden du viste nå Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 PaladinNO skrev (9 minutter siden): Sjekk at laptopens strømplan er satt til Høy Ytelse. Høyreklikk på batteriikonet på startlinjen -> Strømplaner. Den sto på middels, har forandret den til høy nå Lenke til kommentar
MKap Skrevet 21. januar 2021 Del Skrevet 21. januar 2021 Sidan du har eit Nvidia kort kan du med fordel installera Geforce Experience. Den softwaren fiksar grafikkortoppdateringar automatisk, og foreslår tilrådde grafikkinnstillingar for dei fleste mainstream spel. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 23. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2021 MKap skrev (På 21.1.2021 den 13.44): Sidan du har eit Nvidia kort kan du med fordel installera Geforce Experience. Den softwaren fiksar grafikkortoppdateringar automatisk, og foreslår tilrådde grafikkinnstillingar for dei fleste mainstream spel. Den har jeg. og den sier alt er greit. Men etter å ha spilt i noen min nå så begynner alt å lagge noe helt sykt....finner ikke ut hva som skjer. tok en test som heter can you run it. og maskinen min er bedre på alle punkt der den står recommended... (https://www.systemrequirementslab.com/cyri) Lenke til kommentar
MKap Skrevet 23. januar 2021 Del Skrevet 23. januar 2021 Du kan bruka GPU-Z til å få ein indikasjon på kvar flaskehalsen er (kan kjørast utan å installera). Om årsaka er thermal throttling kan det vera på tide å gjera vifta rein for støv. Bruk t.d ein boks komprimert luft frå Biltema. Det skal uansett mykje til at det gir ein plutselig dropp frå 180 til 20 fps. Mistenker nesten at spelet/a ikkje ser grafikkortet, og bruker den integrerte grafikken, så sjekk at GPU-Z viser det dedikerte grafikkortet. Opplever du at fps har sunke i alle spel, eller i eit spesifikt? Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 23. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2021 MKap skrev (16 minutter siden): Du kan bruka GPU-Z til å få ein indikasjon på kvar flaskehalsen er (kan kjørast utan å installera). Om årsaka er thermal throttling kan det vera på tide å gjera vifta rein for støv. Bruk t.d ein boks komprimert luft frå Biltema. Det skal uansett mykje til at det gir ein plutselig dropp frå 180 til 20 fps. Mistenker nesten at spelet/a ikkje ser grafikkortet, og bruker den integrerte grafikken, så sjekk at GPU-Z viser det dedikerte grafikkortet. Opplever du at fps har sunke i alle spel, eller i eit spesifikt? Spiller kun war thunder. så vet ikke om det er på andre spill Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 23. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2021 Er trykte jeg på andre grafikk kortet.... Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 23. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2021 Får du noe ut av disse bilda? vet ikke hva som er normalt Lenke til kommentar
MKap Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Reknar med du har har køyrt spelet ei stund her? Om du akkurat har avslutta spelet, eller har alt-tabba frå det, ser det normalt ut. Det beste er å sjekka GPU-Z mens spelet er i gang, gjerne i ein situasjon der du får frame drops. Du kan køyra spelet i windowed mode om det støttar det, eller kopla til ein ekstra skjerm. Dersom Perfcap reason er thermal, kan du ha eit problem med kjølinga. Det skal ikkje vera nokon spesiell load på Intel-grafikken mens du spelar - den skal vera på Geforce-kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå