Gjest 8efd3...cb6 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Denne uken fikk jeg melding fra faren til ungene mine om at han ikke kunne se ungene på 10 dager for han hadde blitt satt i karantene. Og at kommunen hadde gitt strenge beskjed om å ikke treffe ungene sine før to negative tester var avlagt. Jeg ble noe bekymret for ungene hadde vært hos ham i 5 dager frem til dagen før han ble satt i karantene. Så jeg lurte jo så klart på om ungene hadde truffet "den smittede". Det svarte han nei på. En av ungene fortalte meg i dag om at de hadde besøk at en mann med munnbind, og at mannen brukte munnbind fordi han hostet og var tett i nesen. Jeg ble bekymret for å ha sendt unger som kunne muligens være syke til skolen. Uvitende om hva jeg skulle gjøre ringte jeg kommuneoverlege som fikk smittesporerne til å ringe meg. De kunne da fortelle meg at hverken faren eller noen andre i husstanden hadde blitt satt i karantene, at mest sannsynlig alt han fortalte ikke var reelt. Nå sitter vedkommende og tar seg "fri" fra jobben (samfunnskritisk yrke) og fra ungene sine på bekostning av korona!! Kan smittesporerne ha tatt feil? Bør jeg si fra til arbeidsgiveren hans? Anonymous poster hash: 8efd3...cb6 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Ville spurt far til ungene kvifor han har påberopt seg karantene når det, slik du forteller, framstår som regelrett løgn. Alt hadde vore så mykje enklare om man hadde hatt åpenhet rundt kven og når for både karantene og isolasjon. Men enkelt sagt hadde vi heller ikkje hatt problem med corona innad i landet om erna & co hadde stoppa smitten på grensa i sommer. Dumskapen smitter nok nedover i systemet... Lenke til kommentar
Gjest ef0b4...e62 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Har smittesporerne lov til å gi deg den informasjonen? Kan han ha fått opplysning om nærkontakt fra noen andre, f.eks. smittesporere i en annen kommune, eller arbeidsgiver? Covid-19-forskriften pålegger alle som har vært i nærkontakt med en smittet å gå i karantene, det er ikke krav om at man må ha fått et formelt pålegg om det av kommunen. Anonymous poster hash: ef0b4...e62 Lenke til kommentar
Kryptodebunker Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Gjest ef0b4...e62 skrev (9 timer siden): Har smittesporerne lov til å gi deg den informasjonen? Kan han ha fått opplysning om nærkontakt fra noen andre, f.eks. smittesporere i en annen kommune, eller arbeidsgiver? Covid-19-forskriften pålegger alle som har vært i nærkontakt med en smittet å gå i karantene, det er ikke krav om at man må ha fått et formelt pålegg om det av kommunen. Anonymous poster hash: ef0b4...e62 Dette. Smittesporerne i en kommune har ikke total oversikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå