Harald Brombach (digi.no) Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Russland vurderer å straffe brukere av vestlig satellittbredbånd Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Har en bok hjemme som heter 'DarkMarket: Cyberthieves, Cybercops and You' fra 2011. I den boken skrives det mye 'fint' om russland. Blant annet at bruk av kryptering er forbudt for russiske borgere, at for hver IP-pakke som sendes fra maskinen din så skal en kopi sendes til FSB, dessuten tolererer russerne at hackere opererer fra deres territorium så lenge de holder seg unna russiske mål og ellers stiller kompetanse og kapasitet til rådighet når staten trenger det. Skjønner godt at de ikke liker muligheten for at vanlige borgere kan få en kanal ut de ikke har mulighet til å kontrollere. Nesten så jeg føler meg forpliktet til å like Starlink bare fordi russerne ikke liker det. 4 Lenke til kommentar
Frie fantasier Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Nå kan jeg ikke svare direkt hvis det er forbudt for russiske borgere å bruke kryptering. Men VPN og Telegram er meget populære i Russland. Flere bekjente i Moskva bruker diverse krypteringer på internet. Derfor har jeg liten tro på påstanden at IP-pakker kopieres og sendes til FSB. Bare tenkt på datamengden som FSB må handtere? 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Frie fantasier skrev (14 minutter siden): Nå kan jeg ikke svare direkt hvis det er forbudt for russiske borgere å bruke kryptering. Men VPN og Telegram er meget populære i Russland. Flere bekjente i Moskva bruker diverse krypteringer på internet. Derfor har jeg liten tro på påstanden at IP-pakker kopieres og sendes til FSB. Bare tenkt på datamengden som FSB må handtere? Boken er fra 2011. Ting kan ha endret seg siden men jeg vil rolig gå ut fra at FSB *ikke* har dårligere arbeidsforhold i dag. Starlink vil derimot gjøre livet vanskeligere for FSB, ikke rart de protesterer. Datamengdene FSB må håndtere er ikke noe problem. Så lenge det er politisk prioritert vil de få de ressursene de trenger. 1 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Frie fantasier skrev (26 minutter siden): Men VPN og Telegram er meget populære i Russland. Russia lifts its ban on the Telegram messenger app - The Verge Telegram ble forbudt i Russland i 2018 fordi firmaet ikke ville dele krypteringsnøklene med FSB. Forbudet har vært vanskelig å håndheve men det viser Russland sin holdning til spørsmålet. Kryptering er forbudt, med mindre myndighetene får nøklene, og da er det ikke lenger kryptering. 1 Lenke til kommentar
Pavel Kolotilov Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Hei, på russisk heter konstellasjonen "Сфера" (og ikke "Сферу"). Lenke til kommentar
KjeRogJør Skrevet 16. januar 2021 Del Skrevet 16. januar 2021 Tyv tror alle stjeler. Løgner tror alle lyver. Så da tar "de" (selvfølgelig) ingen sjanser... 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Det er rart med det. De som søker absolutt kontroll er de folkene som aller minst burde ha det. 2 1 Lenke til kommentar
Helm Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 On 1/15/2021 at 8:48 AM, Frie fantasier said: Nå kan jeg ikke svare direkt hvis det er forbudt for russiske borgere å bruke kryptering. Men VPN og Telegram er meget populære i Russland. Flere bekjente i Moskva bruker diverse krypteringer på internet. Derfor har jeg liten tro på påstanden at IP-pakker kopieres og sendes til FSB. Bare tenkt på datamengden som FSB må handtere? Red. Jeg siterte feil post først. Datamengden kan FSB håndtere. Storbritannias etterretning håndterer all datatrafikk som krysser atlanteren, det vil jeg tippe er mange ganger mer. #Snowden Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 Helm skrev (1 minutt siden): Jeg siterte feil post først. Det er vanlig å redigere post hvis ting blir feil, ikke dobbelposte Lenke til kommentar
Helm Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 (endret) 3 minutes ago, D0vendyret said: Det er vanlig å redigere post hvis ting blir feil, ikke dobbelposte Det kunne jeg gjøre før, men med tap av BB-code vet jeg ikke hvordan. Red. Jeg kan redigere slik som du ser, men ikke et sitat. BB-code savnes. ' Endret 30. mars 2022 av Helm Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 30. mars 2022 Del Skrevet 30. mars 2022 (endret) Helm skrev (15 minutter siden): Det kunne jeg gjøre før, men med tap av BB-code vet jeg ikke hvordan. Bare trykk på sitat du egentlig vil ha, trykk på + tegn i venstre hjørne, kopier. Avbryt innlegg og gå til innlegg du vil redigere, lim inn det du skulle ha og fjern det du siterte feil. Legger til nytt sitat for å vise Helm skrev (20 minutter siden): Red. Jeg siterte feil post først. Datamengden kan FSB håndtere. Storbritannias etterretning håndterer all datatrafikk som krysser atlanteren, det vil jeg tippe er mange ganger mer. #Snowden Endret 30. mars 2022 av D0vendyret la til sitat for å vise etter redigering. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå