Gå til innhold

Samsung Galaxy s21/s21+/s21 Ultra


virea

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Christoffero89 skrev (11 timer siden):

Sålenge betaling er gjort via nett skal angrerett gjelde mener jeg

Ser ut til at du har rett.

Utdrag fra salgsbetingelser: 

Ved leveringsmetode der du skal hente ordren i butikk, og der denne betales i løpet av kjøpsprosessen på nett, regnes dette som en internettordre regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven, e-handelsloven og kredittkjøpsloven. Hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp kan disse lovene søkes opp på www.lovdata.no.

Lenke til kommentar

I lengre samtaler, så blir det plutselig dropp i samtalekvalitet. Høres nesten ikke den jeg snakker med. Akkurat som om den jeg snakker med holder telefonen langt borte. Ikke noe faste tidspunkt i samtale dette skjer. Og det har skjedd med forskjellige folk så det ligger i min telefon. Det skjer både når jeg snakker i telefonen., og via handsfree eller buds. Så tydeligvis noe software bug.

Har slått av wifi og voip så det er på vanlig samtaler. S21

 

Lenke til kommentar
3 minutes ago, xileh said:

I lengre samtaler, så blir det plutselig dropp i samtalekvalitet. Høres nesten ikke den jeg snakker med. Akkurat som om den jeg snakker med holder telefonen langt borte. Ikke noe faste tidspunkt i samtale dette skjer. Og det har skjedd med forskjellige folk så det ligger i min telefon. Det skjer både når jeg snakker i telefonen., og via handsfree eller buds. Så tydeligvis noe software bug.

Har slått av wifi og voip så det er på vanlig samtaler. S21

 

Har du et abbonement som bruker Telia nett? Jeg har også dette issuet med S9 og må da ofte legge på og ringe opp på nytt. Det høres ut som man snakker inn i en isolert  bøtte. Alt blir veldig mumlende.

Hos meg startet problemet når abbonementet ble flyttet fra Telenor til Telia nett for noen år siden og det er helt uavhengig av hvor i Norge jeg befinner meg. Oslo eller utpå landet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
10 minutes ago, Theo343 said:

Har du et abbonement som bruker Telia nett? Jeg har også dette issuet med S9 og må da ofte legge på og ringe opp på nytt. Det høres ut som man snakker inn i en isolert  bøtte. Alt blir veldig mumlende.

Hos meg startet problemet når abbonementet ble flyttet fra Telenor til Telia nett for noen år siden og det er helt uavhengig av hvor i Norge jeg befinner meg. Oslo eller utpå landet.

Hmm. Jeg har Telenor nett. Men  beskrivelsen av samtalen du sier er samme til meg. Dette gjelder i Trøndelagsområdet. Veldig irriterende. Hos meg begynte det når jeg gikk til Samsung. Hadde samme abb på iPhone 11 pro før og ingen problem da.  Vet ikke om det er bedre om jeg bruker voip men jeg bruker telefonen mye gjennom jobb. Og voip/volte fungere for dårlig inne på kontoretlokalet vårt så jeg har slått av alt sånn. 

Endret av xileh
Lenke til kommentar

Det første vi fikk beskjed om på Telia nett var å slå av alle former for VOLTE og dette her. Så har ikke hatt det på siden. Når folk ringer meg på messenger, whatsapp eller lignende opplever jeg ikke issuet.

Men jeg opplever det også oftere når jeg er i bevegelse men det er ikke kun da.

Kjørte du mest 4G eller 3G når du hadde iPhone11? Jeg merket også at jeg fikk tidvis dårligere dekning mens de bygget ut 4G og det samme igjen nå som de bygger ut 5G.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg får også blikkbokslyd fra tid til annen og bruker normalt mest Telenor. Ikke Samsung på meg. Jeg tror/mistenker at en eller begge parter da ikke er på VoLTE og man får da 2G-kvalitet nå når 3G er fjernet. 2G-kvalitet synes jeg er svært varieriende fordi jeg ofte ringer en person som ikke støtter VoLTE. Denne personen hadde utmerket samtalekvalitet før man begynte tukle med 3G-nettet, og nå er kvaliteten høyst varieriende.

Lenke til kommentar
xileh skrev (5 timer siden):

I lengre samtaler, så blir det plutselig dropp i samtalekvalitet. Høres nesten ikke den jeg snakker med. Akkurat som om den jeg snakker med holder telefonen langt borte. Ikke noe faste tidspunkt i samtale dette skjer. Og det har skjedd med forskjellige folk så det ligger i min telefon. Det skjer både når jeg snakker i telefonen., og via handsfree eller buds. Så tydeligvis noe software bug.

Har slått av wifi og voip så det er på vanlig samtaler. S21

Hva mener du med vanlige samtaler, over 2G? Mener du 4G-anrop med voip? Har du hørt med kundeservice til din operatør? Det er generelt ikke anbefalt å slå 4G-anrop av på telefonen, egentlig litt rart at telefonprodusenter tillater brukere å endre på denne innstillingen.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
2 minutes ago, mandela said:

Hva mener du med vanlige samtaler, over 2G? Mener du 4G-anrop med voip? Har du hørt med kundeservice til din operatør?

Jeg vet ikke så mye om hvordan samtale er satt opp. Wifi calling er slått av. Volte er slått av. Så regner med den ringer via gammeldags GSM oppringing? Problemer hele tiden med Samsung. Uansett hvor jeg er. Men ikke med IPhone med samme simkort

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
xileh skrev (18 minutter siden):

Jeg vet ikke så mye om hvordan samtale er satt opp. Wifi calling er slått av. Volte er slått av. Så regner med den ringer via gammeldags GSM oppringing? Problemer hele tiden med Samsung. Uansett hvor jeg er. Men ikke med IPhone med samme simkort

Jeg ville slått på VoLTE, uten VoLTE får man garantert dårlig lyd. Veldig merkelig råd fra kundeservice, men det kan være for å utelukke noe. Siden det ikke er noen endring så må du slå det på igjen. WiFi calling kan du ha avslått om det ikke skyldes dekningsproblemer.

Har forøvrig en kompis som har klaget endel på sin Samsung, etter ett par fabrikkgjenopprettinger og nytt sim-kort ble på mirakuløst vis i orden.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Nidar2 said:

Jeg ville slått på VoLTE, uten VoLTE får man garantert dårlig lyd. Veldig merkelig råd fra kundeservice, men det kan være for å utelukke noe. Siden det ikke er noen endring så må du slå det på igjen. WiFi calling kan du ha avslått om det ikke skyldes dekningsproblemer.

Har forøvrig en kompis som har klaget endel på sin Samsung, etter ett par fabrikkgjenopprettinger og nytt sim-kort ble på mirakuløst vis i orden.

Jeg har ikke snakket med kundeservice. Problemet er ar volte ikke fungerer på jobb. Det er noe forstyrrelser der som gjør at samtaler hakker. Alle med volte påslått har problemer på jobb. Uten dette påslått fungerer det bra. Men ikke etter en stund i samtale til meg. 

Lenke til kommentar
bbios skrev (På 17.6.2021 den 13.07):

Såpass.. nei hadde ik orket d bare får å sjekke . Om æ husker riktig , så har Elkjøp åpnet for 50 dager åpent kjøp igjen. Kan jo bare levere tilbake hvis s21 ultra blir for stor?  

Nope, gjelder ikke telefoner. Har du åpnet esken er den din...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (1 time siden):

Gjelder ikke 14 dager angrerett på mobiltelefoner sier du?

Om du kjøper i butikk får du ikke levert tilbake telefonen. Om du kjøper over nett, og betaler over nett har du angrerett i 14 dager etter norsk lov.

50 dagers returrett hos Elkjøp og andre gjelder ikke mobiltelefoner.

Lenke til kommentar
45 minutes ago, Christoffero89 said:

Angreretten gjelder også kun om du ikke har tatt den i bruk som din egen. Aka har du brukt den konstant i 14 dager kan det være du ikke får godkjent retur

Ikke i følge komplett sin kundeservice som jeg snakket med i dag. Der kunne jeg bruke den som min egen og bruke angrerett innen 14 dager om eks. størrelsen ble feil. Kan kun tolke det som at Elkjøp er pålagt det samme.
image.png.755ffcbaf905a08f6e4e145995c793bd.png
 

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Theo343 said:

Ikke i følge komplett sin kundeservice som jeg snakket med i dag. Der kunne jeg bruke den som min egen og bruke angrerett innen 14 dager om eks. størrelsen ble feil. Kan kun tolke det som at Elkjøp er pålagt det samme.

https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2015/09/veileder-angrerett-2017.pdf

kapittel 12

Quote

Forbrukeren har rett til å undersøke varen uten at det får betydning for angreretten, og uten at det utløser noen betalingsplikt. En slik undersøkelse vil ofte kunne være nødvendig for at forbrukeren skal kunne ta stilling til om han/hun ønsker å angre på kjøpet.

Dersom undersøkelsen går utover det som er naturlig og nødvendig for å fastslå «varenes art, egenskaper og funksjon», vil forbrukeren kunne holdes økonomisk ansvarlig for en eventuell verdireduksjon som skyldes forbrukerens håndtering av varen.

Quote

EKSEMPEL: Eksempler på hva som ligger innenfor og utenfor undersøkelsesretten:

• Før en forbruker kjøper lyd-, video- og opptaksutstyr vil han/hun normalt kunne teste bilde eller lydkvaliteten, selv om dette innebærer at forsegling må fjernes.

• Ved kjøp av forseglede videofilmer/DVD-er, CD-er og programvare vil angreretten falle bort om forseglingen brytes. • Merkelapper kan ikke fjernes som ledd i undersøkelsen av et plagg.

• Som i en fysisk butikk vil forbrukere normalt ikke kunne prøve ut hvordan f.eks. kjøkkenutstyr fungerer, da dette med stor sannsynlighet vil etterlate spor.

• Forbrukeren vil normalt ikke som ledd i undersøkelsen av en PC, kunne installere programvare på maskinen da dette vil kunne påføre selger kostnader ved rensing av maskinen, samtidig som det vil kunne føre til en verdireduksjon av maskinen.

 

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...