Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har 3com sin 54mbps ruter sammen med en stasjonær via kabel og en Bærbar HP via 3com sitt 802.11g kort. Mellom ruter og stasjonær fungere alt som det skal. Bærbare finner 3com sitt nettverk og logger på. Loggen til ruteren viser at bærbar kommer inn og får tildelt IP via DHCP. Forbindelsen er god i det trådløse nettverket, men jeg kan ikke pinge ruteren. Jeg kan heller ikke pinge den stasjonære og jeg kommer ikke inn på ruteren fra den trådløse. Rekkevidden er god og det er ingenting gale med signalforholdet. Får ikke pinget ruter eller stasjonær fra bærbar. Får ikke pinget bærbar fra stasjonær. Kommer ikke på nett fra bærbar via ruter. (Kjører Win XP på begge maskiner og har nyeste drivere på alt i nettverkssystemet.) Hva kan være gale ? Lenke til kommentar
obos Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 (endret) Kjøpte du 3com 3CRWE554G72? Jeg hadde litt problemer med den. Løste ved å oppgradere firmware til 3com. Endret 4. januar 2004 av obos Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 Har nyeste firm til både ruter og kort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå