mobile999 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 LordD skrev (18 minutter siden): Mulig det også. Vet du sånn ca hvor den er?Byttet denne når det først kom feil og funket fint etter bytte, helt til dynamoen røk 2 dager etterpå Filteret sitter under et rundt svart lokk på den delen på bildet ditt. Siden den er byttet så skal det i teorien være rent. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 14. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2021 6 minutes ago, mobile999 said: Filteret sitter under et rundt svart lokk på den delen på bildet ditt. Siden den er byttet så skal det i teorien være rent. Jaa skal jo egt det da. Så håper egt det er noe med vakuumslangene. Ingen ulyd i motor eller turbo som jeg kan høre. Var en på Ford som sa at turbo måtte byttes og en annen sa lekkasje.. Turboen er jo ikke så lett å komme til på denne bilen heller, så ikke mye å få gjort selv Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Det skal være mulig å se om styringen av turboen fungerer som den skal når motoren starter. Dersom styringen er treg så er det mulig å demontere vakumklokken og kjenne på staget om det er i turboen det er tregt eller greit. Det siste medfører at det sannsynligvis er noe galt med vakumstyringen. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 14. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2021 Så mest sannsynlig vakumslangene da? Eller sitter det en sensor til ved turboen om jeg ikke tar feil?🤔 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Nei, det vet jeg ikke. Det kan jo være vakumklokken som en av mekanikerne foreslo. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 14. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2021 4 minutes ago, mobile999 said: Nei, det vet jeg ikke. Det kan jo være vakumklokken som en av mekanikerne foreslo. Jaa tenkte hvis den var grei, så må vel alle slangene sjekkes Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 mobile999 skrev (2 timer siden): Dersom styringen er treg så er det mulig å demontere vakumklokken og kjenne på staget om det er i turboen det er tregt eller greit. Det siste medfører at det sannsynligvis er noe galt med vakumstyringen. Det er mulig jeg var uklar, men det var meningen å formidle at man kjenner på staget for å finne ut om tregheten sitter inne i turboen eller ikke. Da vet man om problemet sitter i vakumstyringen (som inkuderer vakumklokken). Jeg husker ikke i farten hvordan man feilsøker vakumklokken. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 14. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2021 Fant hvertfall ut at det var dynamoreimen, så ikke det verste heldigvis Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Reim burde vært bytta samtidig med dynamoen da den må demonteres uansett. Lenke til kommentar
LordD Skrevet 20. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2021 Hvertfall vakuumklokken her Lenke til kommentar
LordD Skrevet 20. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2021 Hvertfall vakuumklokken her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå