edwinostby Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Hei, har laget denne listen med komponenter som jeg tenker å bestille; Skjermkort; ASUS TUF Gaming RTX 3090 Hovedkort; ASUS ROG Crosshair VIII Hero CPU; AMD Ryzen 7 5800X RAM; Corsair Dominator 3600MHz 32GB SSD; Samsung 980 PRO 1TB CPU Kjøling; Corsair iCUE H150i Elite Capellix 3x120mm PSU; Corsair RM850x Kabinett; Lian Li o11 Razer Edition Vifter; Corsair QL120mm x7 Dette er for selve pcen, så har jeg også tanker om å bestille nye Samsung Odyssey G9. Er det noen tanker angående komponenter som kan endres eller noe? Pc kommer til å bli brukt til gaming, skole arbeid og programmering hovedsaklig. Med det vanlige nettsurfing, youtube og netflix også. Takk på forhånd Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Ser bra ut. Det eneste man kan si er at Asus 30xx kort kan være vanskelig å få tak i, andre merker kan være kjaøppere å få tak i. SSDen er bra, men hvis du går for Samsung sin 970 i stedet, så sparer du etter det jeg husker en god del. Den har halve hastigheten, men i praksis å merker man ikke så store forskjeller. Linus Tech Tips testet Sata diske mot de kjappeste, og flere sa Sata disken føltes kjappere. 1 Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 (endret) Ville flyttet en tusenlapp fra kjøler over på CPU (5900X) Omtrentlig det samme for gaming, avhengig av om ekstra kjøling lar deg overklokke en 5800X 100MHz ekstra over det en 5900X stock, men bedre til mye annet. Siden du nevner programmering, så skalerer en del utviklingsverktøy bra med med mange kjerner. Avhengig av hvilke verktøy man bruker, og størrelse på kodebase og sånt selvfølgelig. Endret 14. januar 2021 av MailMan13 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå