Gå til innhold

Mobil med ekstra god dekning

TrHe

Anbefalte innlegg

Det skal sies at her i huset er det 2 mobiler. En T610 og en Nokia 6210. Nokia'en har ganske mye bedre dekning. Dårlig altså, men adskillig bedre enn T610.

Det er vel antennens feil, men går det ikke an å "booste" sendestyrket litt da? Den skal vel regulere seg automatisk etter hvor bra signalet er, opp til en viss maks-grense (1mW eller noe sånt..??)

Så det er vel antennen som er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det at t610 har dårlig dekning er av mange en missforståelse. t610 oppdaterer ikonet du ser på skjermen oftere enn f.eks. noka-mobiler og gir derfor et mer nøyaktig bilde. Det betyr altså at når det kan se ut som det er dårligere dekning på t610 enn på andre er det bare fordi de andre ikke er oppdatert.

Nokia 3310 oppdaterer seg ca hvert sekund, så jeg skjønte ikke helt den der.

Du har vel tid til å vente et sekund før du konkluderer med hvordan dekningen er?

Var en SE annsatt som svarte det jeg skrev på spørsmål om dekningen. Om det er feil må noen som vet mer enn meg avgjøre.

Lenke til kommentar

Vel, av min erfaring vil jeg si at INGEN av de nyere telefonene har like god dekning som de gamle.. Er ofte på hytta nå i disse vintertider, som ligger et godt stykke opp på fjellet her i nord-norge.. Og de eneste telefonene som får sånn noenlunde dekning er de gamle nokia og motorola telefonene.. Er ofte med venner og slikt, og de fleste har en av disse nyere telefonene.. Selv har jeg 6600.. Men allikevel må jeg ty til fars gamle 6110 hvis jeg skal ringe noen steder.. Går til nød av og til å sende sms med min, men ringe er umulig..

D skal så sies at det ikke er spesielt god dekning så høyt oppe, men dermed vil vel forskjellen på telefonene merkes mye bedre..

Men dette er min erfaring da.. Regner med de telefonene som er laget for slikt fungerer bedre.. Som f.eks THR-serien til Nokia (?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...