Gå til innhold

Mobil med ekstra god dekning

TrHe

Anbefalte innlegg

Har i dag en Sony Ericsson t610 som har veldig dårlig dekning. Min gamel Nokia 6210 hadde ingen problemer der t610 har store problemer og til tider mister forbindelse.

Har t610 generelt dårlig dekning?

Hvilke nyere mobiler har god dekning? Bruker mobilen kun til sms og vanlig telefoni.

mvh Trygve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har i dag en Sony Ericsson t610 som har veldig dårlig dekning. Min gamel Nokia 6210 hadde ingen problemer der t610 har store problemer og til tider mister forbindelse.

Har t610 generelt dårlig dekning?

Hvilke nyere mobiler har god dekning? Bruker mobilen kun til sms og vanlig telefoni.

mvh Trygve

Jeg har aldri hatt dekningsproblemer med min t610 ihvertfall, og heller ingen av de andre telefonene jeg har eid. Men du kan jo sjekke spesifikasjonene på hva slags styrke telefonene sender signaler på, men normalt sett så skal jo mottager delen være forholdsvis lik på alle telefoner? :roll:

Lenke til kommentar

Det at t610 har dårlig dekning er av mange en missforståelse. t610 oppdaterer ikonet du ser på skjermen oftere enn f.eks. noka-mobiler og gir derfor et mer nøyaktig bilde. Det betyr altså at når det kan se ut som det er dårligere dekning på t610 enn på andre er det bare fordi de andre ikke er oppdatert.

Jeg har alltid bra dekning, men det kan jo være en grunn til de som ikke har.

Lenke til kommentar
Signalstyrken på mobilen kan reguleres hos et service-verksted.

Husker man kunne stille noe selv på min Nokia 8210 med koder. Så fikk man litt bedre dekning og dårligere batterikapasitet, eller omvendt om man ville det.

Finnes det tilsvarende metode for min SE-T610? DET hadde vært gull!

Dårlig dekning foran pc'n, men greit nok ved vinduet 5m unna. Liker jeg meg best ved pc'n eller vinduet..? Hmmm :roll::p

Lenke til kommentar
Dårlig dekning foran pc'n, men greit nok ved vinduet 5m unna. Liker jeg meg best ved pc'n eller vinduet..? Hmmm  :roll:  :p

Hva med å bare flytte hele pcen bort til vinduet, så er vel den problematikken borte :p

Nei nei nei, der er jo hjemmekinoen!

Pga rommenes utforming må nok ting være der de er :yes:

Lenke til kommentar
Min erfaring tilsier at Nokia 6xxx-serien har generelt bedre dekning enn de aller fleste (særlig 6110/6150/6210/6250 og 6310(i))

Stemmer. Disse "business-telefoner" har ekstremt god dekning. Jeg har iallefall aldri opplevd noe trøbbel med disse. Vil også tørre å påstå at dette er de mest "stabile" Nokiatelefonene

Lenke til kommentar

Pappa hadde før e ericsson r310( Den som tålte alt) og den hadde utvendig antenne, og nå når han gikk over til n 5210, så var det flere steder han hadde litt dekining med r310, som han nå ikke hadde noe deking på 5210, og den har jo innvendig antenne,,

Har det noe å si?

Lenke til kommentar
Slike koder funker på alle mobiler såvidt jeg vet. Men det må støttes av nettet da.

Fikk svar på forumet på unlock.no

ERF (bedre dekning og samtalekvalitet, nen bruker mer av batteriet)

Aktiver: *3370#

Deaktiver: #3370#

HFR (dårligre dekning og samtalekvalitet, men sparer batteriet)

Aktiver: *4720#

Deaktiver: #4720#

Men når jeg taster inn på min T610: "Problem med nettet" :no:

Så... Det gjelder bare for Nokia likevel?

(Nettet er det samme som jeg har brukt i mange år)

EDIT: fikk feilmelding fra nettet.

Endret av bdd
Lenke til kommentar

Jeg bor ute i distriktet med mye dårlig dekning og har således litt personlig erfaring med dette. Sony Ericson T610 og P800 har noe dårligere dekning enn normalt. Av SE er Z600 er endel bedre enn disse. Av Nokia syns jeg 6310i er ganske bra, 7250i litt bedre og overaskende nok er 3200 enda bedre. Samsung s300m ligger litt under 3200. men ganske bra.

Ellers har jeg hatt div. Siemens som er ganske bra, mens ME45 var dårligere. Det er selvsagt feilkilder her, da jeg bare refererer til et enkelt eks. av telefonen som jeg selv har prøvd.

Lenke til kommentar
Det at t610 har dårlig dekning er av mange en missforståelse. t610 oppdaterer ikonet du ser på skjermen oftere enn f.eks. noka-mobiler og gir derfor et mer nøyaktig bilde. Det betyr altså at når det kan se ut som det er dårligere dekning på t610 enn på andre er det bare fordi de andre ikke er oppdatert.

Nokia 3310 oppdaterer seg ca hvert sekund, så jeg skjønte ikke helt den der.

Du har vel tid til å vente et sekund før du konkluderer med hvordan dekningen er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...