Gå til innhold

CD Projekt RED-sjefen tar på seg skylda for Cyberpunk 2077-problemene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

«Crunch» er ikke akkurat noe som er unikt med spillbransjen. Dette finner man i alle bransjer som jobber etter en framdriftsplan med en bestemt sluttdato. 
 

God prosjektstyring er grunnpilaren for å unngå svært travle skippertak mot en hektisk sluttfase, men selv godt styrte prosjekter har det travelt mot slutten for å få sydd alt sammen til et ferdig produkt. 
 

Virker som CDPR har gapet over en alt for stor kake i forhold til hva de maktet her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Crunch er enkelt å forklare om man ser et prosjekt fra perspektivet systemutvikling (som spill er). Avhengig av teori er modellene stort sett slik at ethvert prosjekt (spill) kan deles opp i en trekant; kvalitet / funksjonalitet, kost / ressurser og tid. Som regel kan du oppnå (kontrollere) av en av disse, en del av to eller lite av ingen. Når tid er låst må de andre tingene vike. 

 

Synes synd på selskapet her; presses til å levere ut et spill, får så nesten bare dritt tilbake. Og jo, det er fullstendig mulig at man ikke oppdager bugs lokalt før man distribuerer produktet. Dette er da ikke en unnskyldning men en balansering til forenklinger folk gjør med å påstå at de bare var slappe og grådige.

Endret av The Very End
  • Liker 4
Lenke til kommentar
The Very End skrev (8 timer siden):

Synes synd på selskapet her; presses til å levere ut et spill, får så nesten bare dritt tilbake. Og jo, det er fullstendig mulig at man ikke oppdager bugs lokalt før man distribuerer produktet. Dette er da ikke en unnskyldning men en balansering til forenklinger folk gjør med å påstå at de bare var slappe og grådige.

Synd?

De valgte selv å lansere spillet nå, ikke noe press.

De hadde jo utsatt det flere ganger allerede, så de kunne fint utsatt det til en dato de mente var rimelig helt i begynnelsen, istedet for å skyve datoen flere ganger.

 

Hva gjelder bugs.

De kunne gått glipp av enkelte, men når hele spillet er så fullt av feil så er det ikke mulig at de ikke visste om dem.

Alt fra AI til savegames, osv.

 

De var ikke slappe, nei. Det burde ingen påstå.

Men at de var grådige burde alle være enige i.

Lenke til kommentar

Det store problemet med CP2077 er ikke alle bugsene, eller hvor uspillbart det var på konsoll. Det STORE problemet er at de hele veien, helt opp til lansering, lovte ting de åpenbart ikke hadde evne til å implementere. Spillet som ble lansert er ikke bare et glitchy og buggy kaos, men det ligner ikke på det spillet de har snakket om i årevis. Spillet er jo ikke et RPG engang.

Mtp. hvor uferdig spillet var ved lansering er det ingenting som tyder på at den funksjonaliteten de har snakket om i årevis noensinne har vært implementert. De har gått til pressen og presentert ting for å hype spillet uten en gjennomførbar plan for hvordan de faktisk kunne klare å bygge spillet de snaket om. Det er på ingen måte synd på CDpr her, og jeg syns det er ganske stygt å se hvordan cdpr nå vinkler alt fokus på hvor "lite optimalisert" spillet var, fremfor å beklage for løgnene de har servert i årevis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...