Tuba.Titan Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Viften på mitt kort sluttet å virke i løpet av julen og har nå fått en ny i posten. Men et problem oppstår når den skal festes? Hvor mye makt kan man bruke til dette? eller skal man gjøre noe med clipsen før du prøver å sette den nedi? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg har byttet "fjørten" GPU vifter, det har aldri vært noe problem. De har vel alle vært montert med plastclips. For å ta den av har jeg brukt en nebbtang til å presse clipset sammen bak på grafikkortet. Når jeg har montert kort, så har jeg renset GPU, tatt på ny og bedre kjølepasta og forsiktig presset plastclipsene på plass. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Viften på mitt kort sluttet å virke i løpet av julen og har nå fått en ny i posten. Men et problem oppstår når den skal festes? Hvor mye makt kan man bruke til dette? eller skal man gjøre noe med clipsen før du prøver å sette den nedi? det skal som regel ikke mye krefter til fårog monterevifter og slikt nei. ikke bruk mere krefter enn nårdu monterer cpu vifte, hvis du må bruke mer, gjør du et eller annet feil. prøv og se om det kan være andre muligheter og montere den på... Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 heh vel kan ikke helt sa hva som gjøres feil. Fikk samme type vifte tilbake i posten, men virker ikke som det er mulig å få klipsene ned i hullene de skal i Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 sjekk om det er en plugg i midten av selve pluggen som dytter ytterst på pluggene ut. Dårlig forklart men slik var det her Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. januar 2004 Del Skrevet 6. januar 2004 er litt vanskelig å forklare, er samme system som viften i døren av chieftec kabinettet, det er en nagle men inni naglen er det en kile som presser veggene ut og dermed hindrer deg i å ta ut viften, fjerner du naglene så sklir veggene inn og du kan ta av viften. Var slik på mitt g4 kort iallefall... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå