Gjest [email protected] Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 De startet med hestesko. I dag er offshoreselskapet en av Norges tre «smarteste» bedrifter Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 Kystvakten i USA har ikke gått god for løsningen til Optimarin, Optimaring har betalt USCG for å få sertifisert produktet for bruk og salg i USA. Det er vanskelig å bruke Veritas eller et annet europeisk klasseselskap for å sertifisere produkter for det amerikanske markedet, derfor bruker man ofte USCG. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) - Endret 13. januar 2021 av Frobe Dobbelpost... Lenke til kommentar
BlueSea Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Dette var en litt unøyaktig kommentar rundt løsningen til Optimarin. Regelverket rundt sertifisering av ballastvann anlegg er faktisk meget streng, og kan ikke kjøpes. IMO (International Maritime Organization) setter regelverket for global skipsfart, inkludert miljøforskrifter, og utsteder et IMO-sertifikat til produsenter som tilfredsstiller kravene og spesifikasjonene for dette. USA godkjenner ikke IMO-sertifisering, og USCG (US Coast Guard) utsteder derfor egne sertifikater for US farvann. Sertifiserings prosessen er lik som for IMO-sertifikatet, men kravene og spesifikasjonene er forskjellige, derfor må et helt eget testprogram kjøres for selskaper som ønsker å få dette sertifikatet med test hos et uavhengig laboratorium, med søknad sendt inn av et godkjent klasseselskap som DNV. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå