Gå til innhold

Parler mener Amazon hjelper Twitter med å bli kvitt en brysom konkurrent

Anbefalte innlegg

MrVilla skrev (15 minutter siden):

Dette er jo bare antagelser og påstander.

Nei, det er en opplisting av fakta som alle selv lett kan finne om de ønsker det.

MrVilla skrev (16 minutter siden):

Når det gjelder punkt 3 så har jeg aldri hørt det argumentet før. Hvor har du det fra? At det skal fungere på samme måte som en telefon? Antar at dette er nok en antagelse.

Det kalles "Section 230". Det er selvsagt ikke noe problem om noen lager et venstrevridd forum med sterk redaksjonell kontroll, men de kan da ikke kalle det en åpen teknologiplattform og få beskyttelse av "seksjon 230".

Men klare lovbrudd må plattformene uansett fjerne om de blir klar over det. Og det var Twitter og ikke Parler som nektet å fjerne drapstrusler.... men da kun mot konservative selvsagt.

https://nypost.com/2021/01/12/the-threats-and-violence-twitter-wont-police/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (53 minutter siden):

Nei, det er en opplisting av fakta som alle selv lett kan finne om de ønsker det.

Det kalles "Section 230". Det er selvsagt ikke noe problem om noen lager et venstrevridd forum med sterk redaksjonell kontroll, men de kan da ikke kalle det en åpen teknologiplattform og få beskyttelse av "seksjon 230".

Men klare lovbrudd må plattformene uansett fjerne om de blir klar over det. Og det var Twitter og ikke Parler som nektet å fjerne drapstrusler.... men da kun mot konservative selvsagt.

https://nypost.com/2021/01/12/the-threats-and-violence-twitter-wont-police/

Ser ikke helt hvordan Seksjon 230 sidestiller twitter med bruk av telefon. Telefon er som regel en samtale mellom 2 stykk, ikke fra en til millioner.

Det jeg ser er at Twitter, Facebook o.l har retningslinjer som man må følge. Personlig så mener jeg at dem har vært alt for sløve i bruken av å håndheve dem. Antagelig for å slippe beskyldninger om brudd på ytringsfrihet.

Det finnes sikkert tusenvis av tvittertags som burde vært fjernet. Sånn sett så er jeg enig i kritikken. Dem fjernet ingen tags så vidt jeg vet før selveste Capitol Hill ble raidet. Kanskje det var en liten wakeup call for dem slik at dem blir litt mer effektive nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...