Furinax Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Hei. er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har nettopp kjøpt meg en EPoX EP-8KHA og jeg hadde en amd xp 1700+ men så har jeg problemet med at den ikke kjører på mer enn 1100 mhz, og jeg finner ikke hvor jeg kan gjøre om det i biosen. er det noen som kan si meg det?? Takk på forhånd Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Er det EPoX EP-8KHA+ du mener? Jeg har i alle fall det samme, og der må du sette opp minnehastigheten til 133Mhz med en jumper åp hovedkortet. Les bruksanvisningen så finner du det. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 XP1700 har en multiplier på 11, og dersom system kjører 100mhz fsb (som det gjør på default), så blir cpu-hastighet lik 1100mhz. Gå inn i bios, og under CPU-setup, system setup eller hva det nå heter i biosen på det kortet, så finner du et sted hvor du kan endre Front Side Bus til 133mhz. Gjør dette, og "Save and Exit". Da får prosessoren din 133x11=1466mhz, som er hastigheten på XP1700+ prosessoren. Lykke til! PS. Ikke kjøp Visiontek GeForce 4 TI 4600 til det hovedkortet noen gang. Kortet vil kræsje med en kondensator. Lenke til kommentar
thoering Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Ok, beklager, jumper da. Trodde ikke noen hovedkort brukte jumpere til denslags lenger... (har vel vært bortskjemt med Abit og MSI for lenge...) Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 7. mars 2002 Del Skrevet 7. mars 2002 Det er kun to jumpere på dette hovedkortet... En til å velge mellom 100Mhz og 133Mhz minnehastighet. Den andre er til å reset'e hovedkortet. Du kan i tillegg velge fra 133 til 200Mhz minnehastighet via bios når du først har valgt riktig på jumperen. Lenke til kommentar
Furinax Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 oki..tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Furinax Skrevet 7. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2002 Har også noen problemer med å få harddisken min opp i dma mode, har tatt en Low-level format nå, og når jeg kommer hjem så håper jeg på at det vil funke bedre! men det var heller ikke med noen disket som du skal putte inn når du skal innstalere windows! var det med på ditt?? Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Det var ikke med noen diskett til meg nei. Hvis det er oppstarts diskett du tenker på så må du lage dette selv. For å kjøre U-DMA mode 5 (ATA-100) så må du bruke den IDE-kabelen som ligger med hovedkortet eller en annen ATA-100 kabel. Hvis du bruker din gamle IDE-kabel så vil du ved nærmere ettersyn se at den kun har 40 ledere mot 80 på den som følger med. (jeg så ingen forskjell på selve pluggen, men det funker i alle fall) På cd'en som ligger med ligger det noen nye drivere samt antivirus program +++. Dette kan du installere etter at du har installert Windows Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå