Ohaioohaio Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Hei, jeg skal kjøpe ny stasjonær pc og vil gjerne ha noen innspill før jeg trykker kjøp-knappen. Bruksområder blir Microsoft Flight Simulator 2020. I min gamle PC var skjermkortet bra nok til dette i benchmark-tester, men prosessor og minne ble en flaskehals. Har derfor gått for kraftig prosessor og ekstra minne her. Maskinen skal også brukes til en del 3d-modellering, VR og rendering. Jeg har tenkt til å sette inn et par SSD-er, en DVD-spiller,, samt et NVIDIA GTX 1080-skjermkort fra min gamle pc. Har derfor gått for den billigste varianten av skjermkort her. Skal også koble til to skjermer og xbox-kontoller. Har derfor gått for ekstra kraftig PSU med 750w, for å være på den sikre siden. Ser det greit ut, eller er det noen dumme valg her? Dette er oppsettet nå: Lenke til kommentar
BilliePeach Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Lite Airflow i det kabinettet samt at den billige CPU-kjøleren er høylytt og yter ikke spesielt godt. Hadde gått for BeQuiet! Rock 4. Lenke til kommentar
bruker-540634 Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Er ikke intel 11 generasjon bokstavelig talt like om hjørnet? Men med den krona våres og den 15 år lange lønnstagnasjonen så blir den sikkert bare dyrere og forrige generasjon holder seg evig i samme prisklasse så da er det sikkert ikke så gæli. Siden den skal bli brukt til spilling ville jeg heller ha handlet en rimeligere cpu og heller lagt på noen kroner på et bedre skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå