Chrst Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det forsvarlig og overklokke en celeron 2.8 til 3.0 ?? isåfall,hvilket prg. kan dere anbefale? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Jeg hadde en 2,0 ghz celly som jeg klokka til 3ghz så ville sagt du kan klokke mye mere enn det du har gjort til nå! Men det er ikke store ytelses forskjellen. nw p4 1,6 ghz er raskere enn celly på 3 ghz:/ http://pagead2.googlesyndication.com/pagea...16%2Findex.html Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 er det forsvarlig og overklokke en celeron 2.8 til 3.0 ?? isåfall,hvilket prg. kan dere anbefale? Bruk bios du, enkelt og greit. Forsvarlig det ja! Burde kunne trimme den mer enn som så. Lenke til kommentar
Chrst Skrevet 4. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2004 til så hva er det forsvarlig at jeg kan klokke den opp til? jeg skal ha den en stund,så det skal helst ikke gå utover levetid osv.. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. januar 2004 Del Skrevet 4. januar 2004 Det er høy temperatur/høy Vcore som knekker levetida. Ikke frekvensen. Så lenge temperaturen holder seg brukbar, og du ikke øker spenninga for mye så vil den holde mer enn lenge nok. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 til så hva er det forsvarlig at jeg kan klokke den opp til?jeg skal ha den en stund,så det skal helst ikke gå utover levetid osv.. Jeg kjørte en Celeron 2.4 på 3.4 i noen måneder, uten problemer (og uten å øke spenningen spesielt mye). I går oppgraderte jeg den til en P4C 2.8 som jeg også kjører på 3.4, også det uten problemer. Ytelsesmessig ligger celeron en del under en P4, men jeg synes ikke det er så ille som folk vil ha det til. Med cellyen nevnt over fikk jeg en CPU-score på 7318 i PCMark02, og med P4'en fikk jeg 8242. begge på 3.4 GHz. Største forskjellen ligger vel i at P4 har HyperThreading, og høyere FSB. Minne-scoren for de to CPU'ene fikk jeg til å bli hhv 6398 og 10787, så der er det større forskjell. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. januar 2004 Del Skrevet 5. januar 2004 Største forskjellen ligger i at Celeronen nesten ikke har cache! På rene CPU-intesnive ting/test-progs som ikke er avhengig av mye cache så vil Celly og P4 ligge ganske likt. Men på ting som virkelig krever cache, slikt som på 3DMark og spill, så er forskjellen STOR! Celeronene har 128k cache, mens P4'n har 512k (4 ganger så stor). Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du kan fett klokke de 400Mhz med boxed vifte. Men du må passe på å ikke øke Vcore for mye, min var på 1,88Volt Og den er på reprasjon nå... Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 7. januar 2004 Del Skrevet 7. januar 2004 Du kan fett klokke de 400Mhz med boxed vifte. Men du må passe på å ikke øke Vcore for mye, min var på 1,88Volt Og den er på reprasjon nå... Raprasjon? Hmm, ville likt å sett hvordan de gjorde det Lenke til kommentar
paroa Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 (endret) jeg kjører 2,4 celeronen min på 3,0Ghz med 1,696VCore og tempen ligger på +/-25C med boxded vifta. Endret 20. april 2004 av roaldsøy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå