Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Oppsigelse av arbeidsavtale - Til når gjelder den?

Jazz123

Anbefalte innlegg

Jeg sa nylig opp jobben min og jobbet oppsigelsetid ut desember. Siste uken hadde jeg ferie. Var ansatt 100% men var timebetalt, ikke fastlønn. I henhold til arbeidsavtale og tariffen bedriften følger (ikke bundet) fikk vi som ikke har fastlønn betalt på bevegelige helligdager som kom i veien for dager vi normalt skulle jobbet.

Jeg var i arbeidsplanen satt på på "helligdag med lønn" den 24 og 25 desember men ser at i ettertid er disse blitt fjernet og det er lagt inn en kommentar med "Siste arbeidsdag" på vakten min den 23. 

Så det jeg egentlig lurer på om mitt ansettelseforhold gikk ut den 23 eller egentlig varer til 31.12 og om det er noe å ta opp med dem at de fjernet de 2 dagene med lønn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare sånn for å være litt obs på det, ofte er det noe klausuler i tariffavtaler rundt lønn på helligdager og ferie rett før og rett etter. Du bør sjekke om det gjelder deg. Noen avtaler gir deg rett til lønn selv om du har ferie, andre kan sette det som en forutsetning at du ikke tok ferie rett før og rett etter.

Hvilken tariffavtale er det bedriften følger?

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...