Jazz123 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg sa nylig opp jobben min og jobbet oppsigelsetid ut desember. Siste uken hadde jeg ferie. Var ansatt 100% men var timebetalt, ikke fastlønn. I henhold til arbeidsavtale og tariffen bedriften følger (ikke bundet) fikk vi som ikke har fastlønn betalt på bevegelige helligdager som kom i veien for dager vi normalt skulle jobbet. Jeg var i arbeidsplanen satt på på "helligdag med lønn" den 24 og 25 desember men ser at i ettertid er disse blitt fjernet og det er lagt inn en kommentar med "Siste arbeidsdag" på vakten min den 23. Så det jeg egentlig lurer på om mitt ansettelseforhold gikk ut den 23 eller egentlig varer til 31.12 og om det er noe å ta opp med dem at de fjernet de 2 dagene med lønn? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Når du sier "siste uken hadde jeg ferie", mener du da 24. - 31. Desember? Eller uken før (frem til 23. Desember)? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Tolker jeg det rett at du hadde ferie fra 24? Da får du vel lønn for de dagene i form av feriepenger uansett. Tar man ferie en lønnet fridag får man neppe ekstra lønn.. Lenke til kommentar
Jazz123 Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Ser jeg var litt uklar, ferien min gjaldt uke 53 (28-31des) Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 I så fall skal du etter min syn få betalt for 24. og 25. des som normalt (24. er ikke regnet som helligdag forresten). Oppsigelsestiden varer ut måneden, så alt er "som normalt" frem til den er ferdig. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. januar 2021 Del Skrevet 12. januar 2021 (endret) Bare sånn for å være litt obs på det, ofte er det noe klausuler i tariffavtaler rundt lønn på helligdager og ferie rett før og rett etter. Du bør sjekke om det gjelder deg. Noen avtaler gir deg rett til lønn selv om du har ferie, andre kan sette det som en forutsetning at du ikke tok ferie rett før og rett etter. Hvilken tariffavtale er det bedriften følger? Endret 12. januar 2021 av Nedward Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå