Iris99 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg leverte en veske til reparasjon den 20 juli i fjor og har per dags dato ikke fått den tilbake. Jeg har vært i kontakt med butikken ved flere anledninger og de bare beklager at det tar lang tid, men sier at de er på saken. Hvor lang tid kan egentlig slike reparasjoner ta? Kan jeg kreve heving av kjøpet og pengene tilbake? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. januar 2021 Del Skrevet 11. januar 2021 Det er ei vurderingssak av kva som er rimeleg tid. Eit halvt år er lenge å vente men det kan være grunnar som gjer det akseptabelt. Kva er grunnen til at det tek så lang tid? Er det butikken som somler eller er det forhold utanfor butikken sin kontroll som gjer at det tek så lang tid? Kor lenge til blir du forespeila å måtte vente? Du har rett til å få reparert veska utan vesentleg ulempe og innafor rimeleg tid. Når det tek for lang tid så kan du krevje prisavslag eller du kan heve kjøpet forutsatt at mangelen ikkje er uvesentleg. Du kan også krevje erstatning for tap som mangelen har påført deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå