Janeg Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Hei Jeg trenger en ny pc, men har lite greie på spesifikasjoner osv, så håpet at noen her kanskje kunne hjulpet meg litt. Pcen skal i hovedsak brukes til enkelt kontorarbeid, men jeg ønsker å ha muligheten til å spille litt. Av spill tenker jeg det blir microsoft flight simulator 2020 med joystick osv, og kanskje et og annet bilspill med ratt og pedaler. Den må ha mulighet til docking (eller lignende), og det er en fordel dersom jeg kan koble til tre separate skjermer, men jeg kan også klare meg med to. Bør ha min. 500gb ca 14" skjerm Brukbart batteri Er usikker på hvor mye eg bør bruke for å få en pc jeg ikke trenger å bytte ut igjen med det første, men ser for meg en plass mellom 8 og 15 eks mva. Vil heller bruke litt ekstra nå, og kunne ha den litt lengre før den må byttes, enn å spare meg til fant. Trenger ikke være helt lydløs, men det er fint om den ikke høres ut som et helikopter Har i dag en Lenovo thinkpad ultrabook med intel core i7 (aner ikke om det er nok info til å si noe om hva slags pc jeg ha, men...), som jeg har vært fornøyd med. Men den var nok i en høyere prisklasse, da den har vært brukt til program som bl.a Gemini terreng og autocad. Hadde satt pris på om noen hadde hatt bry til å kanskje komme med et par tips om blant annet hva jeg bør se etter, og gjerne noen eksempler på pcer Lenke til kommentar
linux-fan Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Janeg skrev (22 minutter siden): Har i dag en Lenovo thinkpad ultrabook med intel core i7 (aner ikke om det er nok info til å si noe om hva slags pc jeg ha, men...), som jeg har vært fornøyd med. Hvilke grunner er det til du trenger du en ny PC, hva fungerer ikke i dag? Thinkpad og Intel core i7 er laget i flere versjoner over lang tid. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) https://www.elkjop.no/product/gaming/gaming-pc-laptop/157469/asus-gaming-tuf-fa506-15-6-barbar-gaming-pc-sort Synd de billigste har kun 8 GB ram. Sitat Er usikker på hvor mye eg bør bruke for å få en pc jeg ikke trenger å bytte ut igjen med det første, men ser for meg en plass mellom 8 og 15 eks mva. Vil heller bruke litt ekstra nå, og kunne ha den litt lengre før den må byttes, enn å spare meg til fant. ingen laptop er fremtidrettet, alle må du regne med kommer noe nytt, særlig på lagringspass DDR5 ram og bedre cpu. Endret 10. januar 2021 av LMH1 Lenke til kommentar
Janeg Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Den tilhører min gamle arbeidsgiver, jeg har den bare fordi jeg fortsatt gjør litt arbeid for dem av og til. Til mitt eget firma bruker jeg pr nå en gammel stasjonær, så sånn sett er det egentlig den som skal byttes ut. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Janeg skrev (Akkurat nå): Den tilhører min gamle arbeidsgiver, jeg har den bare fordi jeg fortsatt gjør litt arbeid for dem av og til. Til mitt eget firma bruker jeg pr nå en gammel stasjonær, så sånn sett er det egentlig den som skal byttes ut. Stasjonær er vel bedre å bruke penger på nå, koster mindre og du har mere fremtidrettet maskin, har mulighet for harddisker etc. 1 Lenke til kommentar
Janeg Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 LMH1 skrev (1 minutt siden): Stasjonær er vel bedre å bruke penger på nå, koster mindre og du har mere fremtidrettet maskin, har mulighet for harddisker etc. Men den er jo gruelig tungvind å ta med seg😉 Lenke til kommentar
Janeg Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Har sett litt på denne: https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/windows-barbar-pc/215171/yoga-slim7-14itl05-14-barbar-pc Men vet ikke hvordan det er med docking og mulighet for flere skjermer, måtte evt ringt elkjøp, om ikke noen her vet noe om den..? Noen som har noen formening om den vil være brukende? Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Du burde i det minste velge en PC som har et dedikert skjermkort, Yogaen er sikkert god i jobbsammenheng, men den er dyr og har en liten skjerm, i tillegg til dette har den ikke et dedikert skjermkort. Denne er ikke spesielt tynn eller lekker, men på innsiden er den bedre. Raskere ram, større skjerm med god oppdaterngsfrekvens og fullsize tastatur. Nå sier jeg ikke velg denne, jeg er ikke verdensmester i data selv, men du bør sikte på noe med et dedikert skjermkort om du vil spille litt. De interne er trege og kan skape problemer da det ikke er støtte for de i mange spill. https://www.multicom.no/multicom-xishan-np50-156-144hz/cat-p/c1000042/p1500014407 Lenke til kommentar
Janeg Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 DrAlban3000 skrev (2 minutter siden): Du burde i det minste velge en PC som har et dedikert skjermkort, Yogaen er sikkert god i jobbsammenheng, men den er dyr og har en liten skjerm, i tillegg til dette har den ikke et dedikert skjermkort. Denne er ikke spesielt tynn eller lekker, men på innsiden er den bedre. Raskere ram, større skjerm med god oppdaterngsfrekvens og fullsize tastatur. Nå sier jeg ikke velg denne, jeg er ikke verdensmester i data selv, men du bør sikte på noe med et dedikert skjermkort om du vil spille litt. De interne er trege og kan skape problemer da det ikke er støtte for de i mange spill. https://www.multicom.no/multicom-xishan-np50-156-144hz/cat-p/c1000042/p1500014407 Takk for svar! Skjermkort (og prosessor) er det jeg har minst greie på når jeg skal velge pc, og aner ikke hva jeg trenger for å kunne spille de spillene jeg ønsker. Hvis jeg forstår deg riktig bør jeg ikke kjøpe den jeg linket til? Egentlig liker jeg godt 14" størrelse, den er veldig lett og grei å ha med seg, så kunne godt tenkt meg en som var et hakk mindre enn den du linket til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå