Pop Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Har overtatt et nettbrett fra svigers, Lenovo TB2-X30L, som er helt utrolig tregt. Har kjørt cache flush, factory reset uten noen stor forbedring. Brettet føles fortsatt som sirup. SSD er langt ifra full, ca 30%. Før reset var alt av programmer oppdatert, men ser ut til at høyeste mulige OS er Android 6.0. Ser at Lineage OS er mulig å installere på det, men er usikker på om jeg gidder bruke tid og energi på rooting og hele den pakka. Er det noen enklere løsninger for å få dette brukbart, eller er det best på dynga? (Ja, det er nok best, men er åpen for alternativ også). Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Det har vel bare 1 gb ram som er litt lite. Mulig det kan hjelpe med et lett nettleser, men tenker at det blir tregt uansett. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 10. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2021 Ja, har prøvd ulike nettlesere, men OS i seg selv funker så sirup at man har gitt opp før nettleseren starter. Det er så gale at jeg mistenker hardwarefeil men får ikke noe feilmeldinger på diagnosesjekk. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Jeg har hatt flere Lenovo nettbrett og felles for dem er at du får dårlig ytelse for den relativt lave prisen. Prosessorene som brukes på veldig mange Androidbrett er svakeste alternativ får jeg inntrykk av. De funker til å se på film f.eks, men å spille eller å surfe effektivt er de ikke så bra på. Lenovo er heller ikke noe særlig flinke til å oppdatere software. Men de duger til sitt bruk. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Noen ganger er det ikke nok med factory reset. Da må man flashe enheten på nytt. Lenke til kommentar
Sharpings Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Den er for øvrig fra 2019, så den er kanskje klar for dynga uansett. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Det eneste jeg kan tenke meg er om der er programmer du kan avinstallere eller stoppe. En annen mulighet er at der står et tregt minnekort i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 4 hours ago, Sharpings said: Den er for øvrig fra 2019, så den er kanskje klar for dynga uansett. 2015 tenker jeg. Med 1 GB RAM blir det aldri brukbart. EE-avfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå