Odd R. Valmot Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 TV-sendingene er i endring: Dette kan vi forvente fra NRK, TV2 og Altibox Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Sport hadde egnet seg ypperlig i 4K og 50 eller 60 FPS. Men når dette er på plass er sikkert Netflix i gang med 8K@120FPS. 1 Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Det kreves ikke 10 bit fargedybde for 4K, men mulig det er anbefalt for det de kaller HDR, men så langt jeg har fått med meg så har HDR en delvis flytende spesifikasjon, men med noen minstekrav for å være HDR sertifisert. Noe har med bakgrunnsbelysning i skjermen blant annet, og hvor mye og lite lys skjermen kan vise. Om noen har en eksakt spesifikasjon pek meg gjerne i rett retning. Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Er det ikke på tide å kutte ut disse tåpelige "sammenligningsbildene", der man har klusset til "før-bildet", og så viser "etter-bildet" slik det kan vises på vanlige skjermer. Først og fremst, dette representerer ingen virkelighet, og det blir bare tåpelig. Mister jo helt tiltroen til selskaper som tror dette fremdeles har effekt. Og når fagtidsskrifter og teknisk rettede magasin bruker dette i journalismen, så setter man og spørsmålstegn til journalisten og magasinet. Buk heller illustrasjoner som forklarer hvorfor det blir forskjell, altså teknologien, og la tacky "før og etter-bilder" tilhøre fortiden. 6 2 Lenke til kommentar
Herr Akkar Skrevet 24. januar 2021 Del Skrevet 24. januar 2021 Å høre at mye av materialet er tilgjengelig i 50fps mens vi blir foret med elendige 25fps er mildt sagt frustrerende. Jeg klarer ikke den grusomme hakkingen, og har aktivert kompromisset Motion Interpolation for å få noe som er sebart. Men selv på ny LG OLED65CX som er fantastisk, er det scener hvor det oppstår artefakter. Gi oss 50fps! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 18. september 2021 Del Skrevet 18. september 2021 (endret) AV1-kodet video vil revolusjonere bransjen og maskinvaredekoding er allerede på plass. Effektiv encode vil være mulig innen få år. Da kan man få relativt høy oppløsing og bilderate med under 10 Mbps. For eksempel 1440P@120 FPS. Endret 18. september 2021 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå