Gå til innhold

Skifte batteri i Nissan 2013/2014 modell


peterjohn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med mindre du gjør jobben selv er det ikke lønnsomt å skifte batteri. Det er også mange ulike varianter og minst 2 forskjellige plugger/kontakter på denne modellen. Brukte batterier finnes men blir fort solgt, så man må handle fort.

Lenke til kommentar
kremt skrev (43 minutter siden):

Med mindre du gjør jobben selv er det ikke lønnsomt å skifte batteri. Det er også mange ulike varianter og minst 2 forskjellige plugger/kontakter på denne modellen. Brukte batterier finnes men blir fort solgt, så man må handle fort.

Førresten hva er prisen av ny 30 kWh batteri ? og hva om montering kostnader egentlig ? 

Lenke til kommentar
21 minutes ago, mobile999 said:

Det høres helt vannvittig ut at det skal koste 45000 i tillegg til batteriet for å bytte det.

Mulig e-golf ikke er så enkel å skru på. Det er jo en fossilbil som bare er ombygget til elektrisk og har kansje sine ulemper med det.
På en Tesla Model S kan man jo bytte batteri på en halvtime om man har alt klart. Er bare å slippe det ned å slenge opp ett nytt. 
Men den ble laget med batteribytte i tankene.

Batteriet i e-golfen måtte vel og programeres, og verksteder tar seg vel fint betalt for slikt. Med en timespris på 1600kr++ så blir det fort litt penger.

Her er link til episoden om man er nysjerrig:

https://tv.nrk.no/serie/sloesesjokket

Men gjør man slikt selv derimot kan man spare mye. Er dog litt skummelt å ligge på gårdsplassen å leke med 400V... 

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elbilmek tar tydeligvis rundt 6000 for arbeidet hvis du skaffer batteri. Et brukt batteri koster rundt 25 000 for 30kwh så regn med rundt 30 000 tilsammen og kjapt søk på finn viser at pris forskjellen på 23 og 30 versjonen er rundt 10 000 så definitivt ikke verdt det med mindre man har en leaf med 24 batteriet og ønsker å oppgradere.

https://www.facebook.com/122761811260338/posts/1449262655276907/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

110 tusen for et 62 kwh batteri er mye å legge i en 8 år gammel leaf. Bruksområdet blir jo helt annerledes selvsagt, de fleste kan nok kjøre en uke mellom hver lading. Og bra fart og varme på motorvei bør være 0 problem. Om det lønner seg i det lange løp kommer an på hvor bra resten av bilen holder. Det er vel etterhvert en del rust på Leaf som jeg har sett, uten at det er noen versting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...