sedsberg Skrevet 8. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) 26 minutes ago, Vertical^ said: Sikker på at du ikke kan realisere gevinsten, og deretter bare skatte nødvendig på profitten du har oppnådd? Det var det jeg trodde, men har fått høre gang på gang her på forumet at det ikke er nok. Slik jeg har forstått det skal man skatte av verdien hvert år som formue. Samt skatte av hver transaksjon. Har lett men finner ikke ut hvor det skal føres på selvangivelsen. Som jeg heller ikke har peiling på. Endret 8. januar 2021 av sedsberg Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) sedsberg skrev (27 minutter siden): Det var det jeg trodde, men har fått høre gang på gang her på forumet at det ikke er nok. Slik jeg har forstått det skal man skatte av verdien hvert år som formue. Samt skatte av hver transaksjon. Har lett men finner ikke ut hvor det skal føres på selvangivelsen. Som jeg heller ikke har peiling på. Du klarer handle krypto, men du klarer ikke føre inn i selvangivelsen som er gjort så enkelt at selv bestemødre som ikke vet hva iPhone er klarer det ? Dette henger ikke på greip, troller du ? Du tenker for mye staten er fornøyd så lenge du bare skatter av hele beløpet, fleste andre prøver unngå gjøre nettopp det. Krypto er nytt for mange og de har forståelse for at folk ikke helt vet hvordan ting skal gjøres 100% korrekt så lenge man ikke aktivt prøver skjule noe så har man ikke noe frykte med de, man får faktisk veldig bra hjelp om man tar kontakt med skatteetaten. Endret 8. januar 2021 av DaniNichi 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Jeg tror på forklaringen til TS. Sannsynligvis krever Coinbase noe legitimering eller annet som TS ikke kan oppdrive, så da er det mer en konflikt med Coinbase og TS. Det er helt usannsynlig at du vil "slette krypto" for å hindre beskatning. Et overskudd skal føres på post 3.1.13 på skattemeldingen under "Gevinst på andre finansprodukter". Har du 10 000 kr,- i overskudd, føres det opp her. Og du får ca 3000 i skatt på overskuddet. SÅ enkelt er det. Tar deg 30 sekunder. 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 Da blir det så dyrt at jeg like godt kan slette de. Med verdier for 30.000,- så blir det 9000,- i året å betale i skatt. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 sedsberg skrev (3 minutter siden): Da blir det så dyrt at jeg like godt kan slette de. Med verdier for 30.000,- så blir det 9000,- i året å betale i skatt. Og du sitter igjen med 21 000. Sorry, men her ser jeg ingen logikk. 4 2 Lenke til kommentar
Fenrisúlfr Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Så fordi du må betale 9 løk i skatt når du skal ta ut pengene, synes du det er mer verdt å kaste de resterende 21.000kr? Vet ikke hva du har marinert sokkene dine i, men jeg tar 2. 5 Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Hva har du røyka egentlig? 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 sedsberg skrev (31 minutter siden): Da blir det så dyrt at jeg like godt kan slette de. Med verdier for 30.000,- så blir det 9000,- i året å betale i skatt. Du skal bare betale den skatten en gang om du realiserer de, ikke i året 😅 3 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 30 minutes ago, Salvesen. said: Og du sitter igjen med 21 000. Sorry, men her ser jeg ingen logikk. Ja i år. Neste år er det kanskje fremdeles verdt 30k og jeg må skatte 9000,- til. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) sedsberg skrev (7 minutter siden): Ja i år. Neste år er det kanskje fremdeles verdt 30k og jeg må skatte 9000,- til. Nei! Bare selg dem nå, ta ut pengene dine og du trenger bare å skatte av ÉN gang. Formuesskatt er helt noe annet, det er ikke på 9000kr! formueskatt er på 0,3% el noe, dvs 90kr Endret 9. januar 2021 av fox 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 sedsberg skrev (1 minutt siden): Ja i år. Neste år er det kanskje fremdeles verdt 30k og jeg må skatte 9000,- til. Men altså om du selger de så slipper du dette? Her er hva jeg hadde gjort, solgt de i dag. Ringt skatteetaten når neste selvangivelse skal fylles ut. Forklar greia. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 (endret) Salvesen. skrev (5 minutter siden): Men altså om du selger de så slipper du dette? Greia er dere blander to forskjellige ting. Formueskatt er nettoformue man har, det skatter av med 0,85% (dobbeltsjekket nå nettopp). Det vil si 255kr i årlig, men det er når du beholder kryptopengene og har ikke solgt dem til «norske penger» på kontoen din Mens gevinst når du har solgt kryptopengene dine og fått det overført til din konto, da er det 22% skatt. Det trenger man bare betale én gang, ikke årlig! Endret 9. januar 2021 av fox 1 Lenke til kommentar
ilalo Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Lyset er på, men ingen hjemme? du må jo ikke betale 9000kr hvert år Gud bedre 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Send de til meg så skal jeg vippse deg 10k 1 Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Dette må være en troll, du kan jo ikke være seriøs? Nekter du å ta imot lønn fra jobben din fordi du må skatte av det? 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2021 44 minutes ago, MPCME said: Nekter du å ta imot lønn fra jobben din fordi du må skatte av det? Det går av seg selv så trenger man ikke tenke på. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 fox skrev (2 timer siden): Greia er dere blander to forskjellige ting. Formueskatt er nettoformue man har, det skatter av med 0,85% (dobbeltsjekket nå nettopp). Det vil si 255kr i årlig, men det er når du beholder kryptopengene og har ikke solgt dem til «norske penger» på kontoen din Mens gevinst når du har solgt kryptopengene dine og fått det overført til din konto, da er det 22% skatt. Det trenger man bare betale én gang, ikke årlig! Jeg blander ingenting Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Forøvrig betaler du ingenting i formueskatt for cryptovaluta som er verdt 10000 kroner dersom du har skattemessig formue på under 1500000kr (totalt, hus, bil, aksjer, fond blablbah). 2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 Salvesen. skrev (3 timer siden): Formueskatt er nettoformue man har, det skatter av med 0,85% (dobbeltsjekket nå nettopp). Det vil si 255kr i årlig 0,85% prosent av 10000 er 85. Skattesatsen er 0,22% (ikke 0,85%). Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. januar 2021 Del Skrevet 9. januar 2021 mobile999 skrev (Akkurat nå): 0,85% prosent av 10000 er 85. Skattesatsen er 0,22% (ikke 0,85%). Her feilsiterte du personen som ga deg opplysninger:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå