Gunfreak Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) I gamledager når jeg var ung kunne jeg spille timer på timer med et spill, til jeg var sliten, det har jeg ikke gjort på mange mange år, jeg er for glad i å gjøre andre ting, blant annet sove. Men Tales of Glory 2, er første spillet på veldig lenge jeg merker at jeg bare må spille mer. Tales of Glory 2 er et single player FPS VR spill. Det er i Early Access. Man har 8 oppdrag på 4 lokasjoner, Du har Syira, Taiwan, Guiana og Russland. Hver lokasjon har 2 opppdrag, battle og infiltration. Infiltraion har jeg ikke spilt så mye, finner de vanskelig, blir du oppdaget kommer det evig flom med fiender som til slutt tar livet av deg, Battle derimot er så gøy at det er vanskelig å beskrive. Hvert battle mission består av et stort kart med 3 eller 4 områder som må ryddes for fiender. Dette spillet bruker samme motor som Tales of Glory 1 som er et middel alder RPG slag spill som er en VR clone av Mount and Blade, fordi motoren er det samme, kan man ha enorme mengder soldater på kartet, som i mount and blade velger du hvor mange NPCs som er på kartet samtidig og hvor mange det er totalt. Finden er en generisk internajonal terrorist organisasjon som snakker arabisk, selv om noen av de løper rundt i bars and stripes sør stats flag t-skjorte. Historien er ikke eksisterende du er ex-SAS soldat(som snakker amerikansk) som leder et internasjonalt team mot terroristene. For å hjelpe deg har du et 3 store lag med soldater disse er nesten selvstendige, du kan dra frem en pad og sette steder der du kan velge hvor på kartet de skal gå, ved siden av disse 3 store lagene, har du et gevær lag, som består av medic, grenadier, sniper og MGer, disse kan du gi ordre til du kan be de følge deg, angripe, dekke deg osv. Du har også mer spesifikke ordere, Du kan be Sniperen snipe på et spesielt punkt, MGeren legge ned dekk ild, og grenadereren fyre av en granat, samt medicen kan få soldatene dine på beina igjen. hun kan også heale deg om du er såret. Om medicen faller, er du den enste som kan få henne på beina, du kan gjøre det med de andre også, du gjør det ved å ta et første hjelp pakke og kneele over kroppen deres og holde den der en stund, noe som kan lede til heftige kamper mens du samtidig prøver å beskytte deg. Laget ditt er faktisk veldig effektive, de plaffer ned fiendene med letthet og dekker deg bra, flere ganger har jeg sett en vei bare for å høre MGeren åpne ild rett bak meg, når jeg snur meg ser jeg han har fellet 3 terrorister på et halvt sekund som var rett bak meg. Sniperen kan fyre av 3 skudd på rappen og plukke ned 3 terrorister. Dette gjør at du ikke føler du er alene og har med deg noen uburkelige folk på slep. AI en i spillet er faktisk veldig bra, dette føles ikke ut som botter, de er vel på en måte det, men de føles bedre ut, både allierte og fiender kan klatrer opp stiger, og de kan klatre ned i igjen, de går i dekke, og skyter fra dekke, de kaster granater. Så har du kaoset, jeg spiller med 80 NPCs på kartet og 400 totalt. Det blir noen syke kamper, du kan gjøre spillet mye vanskeligere for deg selv ved å beordre disse 3 store lagene til å holde seg tilbake, og du og dine 4 team mates må gjøre alt selv. Det blir heftige kamper, i det ene brettet er man i trange gater, og man blir omringet, flere ganger fant jeg og lage mitt seg klemt inn i et hjørne med fiender fra 3 kanter, folka mine faller om og jeg må få de på beina og jeg sitter der på huk og fyrer av MP5en min mens terroristene kommer nærmere. Eller i syria brettet når man går gjennom en ørken landsby og en RPG kommer flyvende rett bak deg og treffer disse ekstra soldatene dine og slenger de opp i lufta, og du har terrorister foran deg og bak deg, dette er Black Hawk Down simulator. Spilte Syira brettet tidligere i dag, jeg kjempet meg mot en av områdene jeg skulle rydde, nesten når alt var rydde blir vi angrepet av en enorm gruppe terrorister som kommer etter oss og vi må igjen kjempe på to fronter, til slutt fikk jeg ryddet området, men vi måtte tilbake der alle fiendene var, det var sikkert 30 av der alle fyrer mot deg og dine, RPGer flyer gjennom lufta folka mine faller om, rett ute i det åpene, jeg prøver å komme dit, før de dør men kulene flyer rundt hode mitt jeg hører de, RPGer fly rett over hode mitt, jeg feller så mange fiender jeg ser, men de bare kommer og kommer, til slutt må jeg bare ut prøve å redde medicen da hun er den eneste som can heale meg. Men da døde jeg. Jeg drepe 70 terrorister på den ene runden. Heldigvis får man XP for unlocks selv om man dør. I et annet brett i Russland er det mye tett skog, det er ikke lett å se fiendene i skogen, de holdt et forlat landsby jeg skulle ta, eneste måten jeg kom meg til landsbyen på var å beordre artilleri i skogen og helikopter angrep på selve landsbyen, bare under dekke av dette greide jeg løpe til husene, det hele ende mens jeg kneelet over en av lag kameratene mine, for å heale de, så kommer det flyvende en RGP ut av skogen og treffer meg rett i hode. Spillet er både realistisk og ikke realistisk i det hele tatt, det er jo totalt urealistisk at en medic kan heale deg så mye du vil, og mest av alt du har evig med magasiner både til pistolen og hoved våpenet, med tanke på alle fiendene må man nesten ha evig med magasiner, jeg kan bruke 1000 skudd på et brett, det er 33 30skudds magasiner. Men på den andre siden er spillet ganske realistisk, du dør fort, kanskje ikke så fort som man ville i virkeligheten, men mer enn fort nok, en byge på kloss hold og du er død, et par sniper skudd og du er død. en granat og du er veldig død. Man må bevege seg forsiktig, holde seg til vegger og bak dekke. Folka tåler også realistisk mengde skudd, vanligvis vil 1-3 rifle skudd være nok, men det kommer ann på hvor du blir truffet, kulene er fysiske og vil faktisk gå inn i modelen til fiendene og og lage hull der de blir truffet, noen ganger kan de reise seg opp igjen om de ikke er døde, så på kloss hold tar man ofte å fyrer av et par ekstra skudd mens de ligger nede, spesielt skumle er disse RPG folka, så de skyter man ofte MASSE på om man har muligheten. Våpen har Semi, Full og Burst utfra hva de har. Du har granater osv. Våpen kan få div sikter, grep, lyddemper, laser og lykt. Du har ikke så mang våpen i starten. Du har en TAG21 eller hva det heter, en M4 sak som ikke heter M4, en AK 47, en MP5, UMP, en annen SMG, en hagle, AG3, og en annen sniper sak, en TEC-9, MAC-10, og 6 pistoler. jeg har unlocka G36, UZI og Barret .50 sniper rifle. Det er 22 våpen å låse opp. Siden dette er et VR FPS er spillet best med Gunstock, den ser ikke så ekte ut, men når man hoder den i skuldren og holder våpenet i spillet lurer hjernen deg og hjelper virkelig til innlevelsen pluss at det er lettere å sikte. Spillet har gunstock calibration, noe bare et annet VR FPS spill har. Det gjør at du kan justere våpene i spillet så de passer til hvordan du har stilt inn din gunstock. Min Gunstock er en Forcetube med heptic rekyl ting, jeg er semi fornøyd med den, rekylet er litt svakt, så hjelper ikke så mye med innlevelsen, helt til jeg glemmer å slå den på og da merker jeg at jeg savner den, man merker den jo best på full auto. Og jeg bruker full auto mye mer i dette spillet enn i andre VR FPS spill. Jeg er i dag støl i armene etter å ha spillt spillet så mye i går, saken veier under 2kg med kontrollene på, men å spille flere timer per dag med den tar tydeligvis på, er støl og stiv, spesielt i høye armen som er der jeg har stocken. Spillet er også vanskelig selv på medium dør man mer enn man greier det, jeg har greid alle 4 battle brett 1 gang, Guinea har jeg greit en gang, Russland en gang, Syria 2 ganger og Taiwan som jeg finner lettest har jeg greid 4-5 ganger på medium, Man må jobbe hardt for å greie brettene, man må bruke skillsa til folka i laget ditt for å greie det. Man er faktisk sliten i både hode og kropp når man har kjempet 40 minutter på et brett bare for å dø, men man vil prøve igjen. Så tøft, så intenst, dette er et prakt eksempel på hva man ikke kan få i et vanlig spill, dette måtte være VR, Spillet fortjener også ekstra bonus poeng fordi utvikleren som er en kar hører på deg, han svarer nesten på alle steam forum poster, han har innført ting i spillet som jeg har anbefalt, blant annet var det alt for mange RPGer, så det ble RPG spam, etter jeg nevnte det har han tonet ned RPGer, det er fremdeles mange nok, men mye bedre, i dag ble det pacha inn mulighet til å ha hold på lys/laser, så du kan velge du kan toogle på laser/lyk eller du kan holde inne avtrekkeren på venstre kontroller(om du er høyre hendt) for å bare lyse mens du holder den. Dette er kult og realistisk, på moderne våpen kan man ofte velge mellom å ha for eksempel laser eller lys på permanent eller bare når man holder inne en "knapp" på løpet. Jeg får ikke nok av dette EA spillet, jeg har ikke hatt så gøy med et skyte spill på mange mange mange år. Nei nå må jeg tilbake, jeg gleder meg til hvert nytt våpen jeg kan få, men like mye jeg gleder meg til hver update, hver upate fjerner noe av janken som spillet sliter med og den legger til nye ting og forbedrer. Jeg aner ikke om dette noen gang kommer ut av EA, eller om det blir et evig EA spill som mange VR spill er, men jeg bryr meg ikke jeg har det så fuckings gøy i dette spillet. beste 145 kr jeg kanskje noen gang har brukt. Legger med 3 videoer Disse 3 videoene viser alle 4 battle missions, Første video er veldig kort, men viser noe av intenisteten på Taiwan kartet. En litt lengre video som viser Syira kartet på et litt roligere tidpunkt. Også en lengre video som viser både Guinea kartet og Russland kartet. Endret 8. januar 2021 av Gunfreak 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå