Gå til innhold

dvd-video avspilling

Anbefalte innlegg

I en komplett pc-pakke jeg kjøpte i fjor var en NEC ND-1100A DVD

+R/RW inkludert (xp-home). Jeg har aldri fått spilt dvd-filmer med dette

oppsettet. Ikke noe problem med mpeg-er, divX etc, kun dvd-movie (vob-filer).

I windows mediaplayer (9) får jeg opp menyvalg for dvd (verktøy, alternativer), og i følge windows-help har jeg da kompatibel dvd-dekoder.

Ingen andre programvare spiller av dvd'er heller (ATI file player, WinDVD, QuickTime, DivXplayer).

Når jeg prøver å spille av, vises de første sekunder av filmen, deretter får "programmet et problem og må lukkes"

Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjøpt en dvd-encoder/codec fra Microsoft separat? Det må du, for å se DVD i Mediaplayer.

Ofte så følger det med et DVD-avspiller program på cd sammen med DVD-spilleren. Installer dette og se om problemet vedvarer.

Lenke til kommentar

Har sett på muligheten. De anbefaler å kjøpe programvare fra WinDVD, Sonic etc., for da følger dvd-dekoder med, og Mediaplayer vil fungere også. Hadde innstallert winDVD, og i windows mediaplayer fikk jeg opp menyvalg for dvd (verktøy, alternativer), og i følge windows-help hadde jeg da kompatibel dvd-dekoder innstallert.

Fant en gratis spiller her: Videolan

Den spilte av som bare det, men fortsatt ikke de andre programmene.

Nå har jeg avinnstallert winDVD og lasta ned en (14 dagers) ny winDVD versjon som jeg innstallerte. Og vips, nå virker alt! Tydeligvis noe feil med den første innstalleringen og dvd-dekoderen dens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...