Gå til innhold

Forslag til valg av elbil?

Marcuzani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Model 3 egner seg litt dårlig til hund ja, siden det er en sedan.

Jeg har dog kjørt en del med hund jeg har passet bak i min uten problemer, men om jeg hadde eid hund selv ville jeg kansje hatt bur til den og det er det dårlig plass til.

IMG_20191231_135713.thumb.jpg.1c87d5ddc40f9fc3a1eddbc697c3d210.jpg

Men ellers er det en fantastisk bil på alle måter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Complexity skrev (20 timer siden):

Jeg har dog kjørt en del med hund jeg har passet bak i min uten problemer, men om jeg hadde eid hund selv ville jeg kansje hatt bur til den og det er det dårlig plass til.

Håper du kjører med baksetene nede så den slipper å sitte i mørket

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Kajac said:

Håper du kjører med baksetene nede så den slipper å sitte i mørket

Lille setet tok man ned til tider men han virka nesten mere brydd med det. Han sov for det meste under bilturer så tror ikke mørket gjorde så mye.

Nesten blind å døv var han og, og gikk desverre bort for noen måneder siden av alderdom.

Men det er enda ett poeng med at Sedan ikke egner seg til hund. De fleste hunder setter nok pris på ett vindu å titte ut av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg valgte ID.3 som #2-bil for jobbkjøring, handling og ymse logistikk (jeg har en annen bil til langtur).

God takhøyde i kupeen endte opp med å bli viktigste faktor. Hyundai er fin, men taket er for lavt for meg.

Bilen er fin, den. Kjapp, lettkjørt og fin bybil.

Den trekker på bakhjulene, og på vinterføre slipper den lett (lett i rompa? gasspådrag kommer unødvendig brått). Mye av interaksjonen skjer via touch-screen som tvinger deg til å flytte blikket fra veien hvis f.eks. setevarmen blir ubehagelig. Jeg har hatt ett tilfelle av "tom for strøm på det lille batteriet, hjelp måtte tilkalles", etter det oppdaterte jeg software (8 timer på verksted) og har ikke opplevd det igjen (eller andre sw problem).

Hvis jeg skulle ha den som eneste bil ville jeg ha sett grundig på Tesla model 3. Jeg antar at om få år vil vi få et greit utvalg elbiler som ligner på Audi E-tron (en vanlig stor bil med plass i kupe og st.vogn, 4wd og grei finish men på batteri som holder Oslo-Trondheim i alle forhold) fra Skoda, Toyota og andre ikke-premium-produsenter.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du bør se på biler fra Hyundai og Kia, samt Citroen C4.
ID-biler fra VW hadde jeg ikke turt kjøpte nå pga. alle feilene.
Model 3 blir kanskje litt upraktisk med hund.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, Nidar2 said:

Hvordan er det med apper og slikt til disse? Har det kommet seg?

En av tingene jeg elsker med elbilen er at jeg kan slå på varmen med mobilen min i det jeg kler på meg skoene og den er varm når jeg kommer ut til den, men det krever jo en app som fungerer og har vel vært litt ymse med slikt på Hyundai og Kia før iallefall.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Complexity skrev (9 timer siden):

Hvordan er det med apper og slikt til disse? Har det kommet seg?

En av tingene jeg elsker med elbilen er at jeg kan slå på varmen med mobilen min i det jeg kler på meg skoene og den er varm når jeg kommer ut til den, men det krever jo en app som fungerer og har vel vært litt ymse med slikt på Hyundai og Kia før iallefall.

Jeg har hørt mange sliter men for Ioniq fungerer det bra og opplever sjeldent problemer. Noe annet kan sies om Peugeot som har blitt verre. Hører mange med Kona sliter men aner ikke om de har samme app som Ioniq.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Nidar2 said:

Jeg har hørt mange sliter men for Ioniq fungerer det bra og opplever sjeldent problemer. Noe annet kan sies om Peugeot som har blitt verre. Hører mange med Kona sliter men aner ikke om de har samme app som Ioniq.

Ja Peugeot har ikke fått så mye skryt iallefall.. Har intrykk av at folk ikke gidder å sette opp appen for bare det er vist veldig tungvindt..

Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 11.1.2021 den 13.57):

Ja. Som permanent løsning bør man gå for bur. Det finnes jo bilbelter til hunder osv., men båt hund inn i baksetet er lite ønskelig. Spes i en bil til 400 løk.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (10 timer siden):

Ja, sant det. Har mulighet til å få litt rabatter hos Betel O. Steen, derfor har jeg sett på Peugeot (og Citroën). Model 3 frister mest, men hundeløsningen er ikke optimal. 
Har en Daihatsu Terios i dag, og den har overraskende stort bagasjerom til tross for størrelsen.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Ja Peugeot har ikke fått så mye skryt iallefall.. Har intrykk av at folk ikke gidder å sette opp appen for bare det er vist veldig tungvindt..

Peugeot har vel gjort det bra i tester såvidt meg bekjent. Prøvekjørte den her om dagen, og likte den egentlig svært godt. Rekkevidden kunne ha vært hakket bedre.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Marcuzani said:

Peugeot har vel gjort det bra i tester såvidt meg bekjent. Prøvekjørte den her om dagen, og likte den egentlig svært godt. Rekkevidden kunne ha vært hakket bedre.

Ja bilene er bra - jeg snakket bare om appen til dem.

Har bare prøvd E-2008 og virket som en god bil med god støydemping - men fyttikatta så treg den var... 
Er kansje litt bortsjemt som kjører Tesla selv men jeg synes ytelsen var sørgelig altså..

Men om det ikke er viktig for deg så er det en veldig god bil for pengen ellers.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...