NTB - digi Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Nå blir det tillatt med bysoner der fossilbiler forbys Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Stakkars de som trenger håndverkertjenester og lignende i disse områdene. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Hanhijnn Skrevet 7. januar 2021 Populært innlegg Del Skrevet 7. januar 2021 ITtraktor skrev (4 minutter siden): Stakkars de som trenger håndverkertjenester og lignende i disse områdene. Fordi det ikke finnes noe utvalg av elektriske varebiler? Tror du må sjekke en gang til gitt. 11 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 5 minutes ago, ITtraktor said: Stakkars de som trenger håndverkertjenester og lignende i disse områdene. Elektrikere i Tromsø kjører elektriske varebiler og har allerede gjort det en stund. Posten har og brukt elbiler ganske lenge nå. 6 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Rette veien å gå, forby ICE der det er behov og ikke i hele landet Jeg kjører diesel, men er aldri i byen Skal jeg til byen så tar jeg lastebilen, som vil være lov å kjøre i lang tid framover Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Hanhijnn skrev (7 minutter siden): Fordi det ikke finnes noe utvalg av elektriske varebiler? Tror du må sjekke en gang til gitt. Det finnes ett godt alternativ, og det kommer straks 3 til når PSA sine 3 slippes. Nissan sin EV200 er eneste så langt som er bra nok i den normale service bil klassen. Vi har byttet ut de fleste service bilene med Nissan, siste innkjøpte er en Maxus (ikke helt fornøyd med den, kald og har ladeproblemer). Problemet er at ikke alle våre montører har mulighet til å lade hjemme, og kundene ønsker ikke betale for at de skal sitte 2 timer om dagen og lader på vinteren. Gutta får låne ladestasjon av oss, samt kost for strømmen for å lade hjemme, så problemet er de som bor slik at det ikke er mulighet å få opp ladestasjon. For bedrifter så er det også dyrere med innkjøp av elbil enn vanlig bil, da vi ikke betaler mva. på bilene uansett. Så det er drivstoffutgifter og bom som er det som gjør at man velger å bytte, men det tar litt tid å tjene inn den ekstra utgiften. 3 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Håper de får opp farten med både forbud og ny el-lastebiler, da vi kanskje skal bytte ut en lastebil i nærmest framtid Lastebilen brukes stort sett bare i bystrøk, så vil ikke bli sittende med noe en ikke kan bruke, og dermed har jeg lite tro på at det blir forbudt med lastebiler med det første Varebiler er mye billigere å bytte ut 3 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) Hanhijnn skrev (46 minutter siden): Fordi det ikke finnes noe utvalg av elektriske varebiler? Tror du må sjekke en gang til gitt. Nei, fordi man da effektiv utestenger flere aktører, som vil føre til høyere priser på arbeidet. Det er fra før av lite attraktivt med oppdrag i Oslo grunnet lite parkering, nå blir det bare enda verre. Spar deg for stråmannsargumentasjonen. Tror du må tenke deg om en gang til gitt. Endret 7. januar 2021 av ITtraktor 4 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Complexity skrev (41 minutter siden): Elektrikere i Tromsø kjører elektriske varebiler og har allerede gjort det en stund. Posten har og brukt elbiler ganske lenge nå. Kjører alle elektrikere i Tromsø varebil? Og hva med andre håndverkere? Færre aktører som kan utføre oppdraget fører igjen til høyere priser. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 AndersT2 skrev (57 minutter siden): For bedrifter så er det også dyrere med innkjøp av elbil enn vanlig bil, da vi ikke betaler mva. på bilene uansett. Så det er drivstoffutgifter og bom som er det som gjør at man velger å bytte, men det tar litt tid å tjene inn den ekstra utgiften. Også på service- og reparasjonsbudsjettet spares det inn betydelige beløp. Så summa summarum så kommer nok ikke el-varebilene så dårlig ut. 2 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 ITtraktor skrev (29 minutter siden): Hanhijnn skrev (1 time siden): Fordi det ikke finnes noe utvalg av elektriske varebiler? Tror du må sjekke en gang til gitt. Nei, fordi man da effektiv utestenger flere aktører, som vil føre til høyere priser på arbeidet. Det er fra før av lite attraktivt med oppdrag i Oslo grunnet lite parkering, nå blir det bare enda verre. Antall aktører uten el-varebil er kun et forbigående problem. Det går seg til. At byrådet gjør det vanskelig for aktørene er trist, men slår likt ut uansett drivlinje. 6 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, ITtraktor said: Stakkars de som trenger håndverkertjenester og lignende i disse områdene. Det er jo ikke noe problem. Dersom dette betyr at "fossilhåndverkere" må parkere langt unna og bære verktøy/utstyr inn, så må de bare prise tjenestene sine langt høyere. Da utkonkurreres de fort av de håndverkerne som ønsker å modernisere seg. 6 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, ITtraktor said: Stakkars de som trenger håndverkertjenester og lignende i disse områdene. Som med generelt bilforbud i deler av Oslo, regner jeg med at også dette vil ha unntak for varelevering til butikker og andre nødvendige kjøreeoppdrag, iallfall i de fleste årene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 46 minutes ago, ITtraktor said: Kjører alle elektrikere i Tromsø varebil? Og hva med andre håndverkere? Færre aktører som kan utføre oppdraget fører igjen til høyere priser. Nei det har jeg ikke sakt, men i noen år nå har jeg bemerket meg at noen firma der jeg bor kjører rundt med elektriske varebiler, ala Peugeot Kangoo. Dette er jo kjent for å være en skikkelig dårlig elbil så med tanke på hva som har kommet\kommer av biler nå burde det jo la seg gjøre i byene. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Det er jo, i høyeste grad, et pågående skifte hvor aktørene aktivt går over på el, så jeg ser ikke helt behovet for denne "motivasjonsfaktoren". Jeg får vel heller et inntrykk av at dette er Venstre som har behov for å vise seg frem 15 minutes ago, WiiBoy said: Det er jo ikke noe problem. Dersom dette betyr at "fossilhåndverkere" må parkere langt unna og bære verktøy/utstyr inn, så må de bare prise tjenestene sine langt høyere. Da utkonkurreres de fort av de håndverkerne som ønsker å modernisere seg. ? Lenke til kommentar
Viggo Stenbekk Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Det er vi som er sent ute. En rekke byer i Europa har allerede innført dette. I tillegg til LEZ og ULEZ soner med høye bøter. 3 Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 2 hours ago, ITtraktor said: Nei, fordi man da effektiv utestenger flere aktører, som vil føre til høyere priser på arbeidet. Det er fra før av lite attraktivt med oppdrag i Oslo grunnet lite parkering, nå blir det bare enda verre. Spar deg for stråmannsargumentasjonen. Tror du må tenke deg om en gang til gitt. Det må være en rimelig tafatt aktør som melder seg ut av markedet sitt ved at de ikke klarer å fornye bilparken. Jeg tenker at en slik sortering kommer kunden netto til gode. 5 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Kanskje en gladnyhet for miljønissene, men for veldig mange, spesielt de som ikke har råd til ny elbil, vil dette være katastrofalt. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 10 minutes ago, Kajac said: Kanskje en gladnyhet for miljønissene, men for veldig mange, spesielt de som ikke har råd til ny elbil, vil dette være katastrofalt. Ikke har råd til ny elbil, men har råd til leilighet i Oslo sentrum, og trenger bil så ofte at det lønner seg å kjøpe en bil? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 21 minutes ago, Kajac said: Kanskje en gladnyhet for miljønissene, men for veldig mange, spesielt de som ikke har råd til ny elbil, vil dette være katastrofalt. Må man kjøpe ny elbil? Bruktmarkedet fylles opp mer og mer. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå