Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

MrVilla skrev (3 minutter siden):

Den er tatt ned nå.

Det står der ennå, men tidspunktet endrer seg.

https://www.state.gov/biographies/donald-j-trump/

Buzzfeed News er ikke et medie jeg alltid går god for, men jeg stoler på at de ikke dikter opp at en kilde sier dette er en utro tjener/"disgruntled staffer".

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (2 minutter siden):

Kan være en av webutviklerne som sitter på sidene til domenet. Det er sikkert en haug av folk, og det kan hende det er vanskelig å finne ut hvem det var. 

Mulig, men slikt er gjerne veldig sporbart, selv om man er webutvikler så vil de fleste slike steder ha god sporbarhet, utenom så gjerne en admin med nok rettigheter til å fjerne sporene også, men da er det åpenbart hvem det er da også..

Lenke til kommentar
aklla skrev (1 minutt siden):

noe er fishy..

Langt større sjanse for at det ikke er noe fishy enn at det faktisk er noe fishy. Hvis USA har byttet president er det ekstremt lite trolig at det ville kommet ut bare ved liten setning på utenriksdepartementets nettsider. Føler meg ganske sikker på at det bare er en med tilgang til nettsidene som har kødda. I situasjonen landet er i så er det ganske stor effekt av noe sånt!

Lenke til kommentar
1 hour ago, Dudeliduu said:

Aha. Så "min konspirasjonsteori er mindre grunnløs en din konspirasjonsteori" er egentlig det som det koker ned til?

Nå spesifiserte jeg at jeg ikke abonerer på noen teori i dette tilfellet,  jeg la ved kilder som gir kredibilitet til eventuelle spekulasjoner.

Så du får heller angripe kildene enn å pøse på med ytterligere retorikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Langt større sjanse for at det ikke er noe fishy enn at det faktisk er noe fishy. Hvis USA har byttet president er det ekstremt lite trolig at det ville kommet ut bare ved liten setning på utenriksdepartementets nettsider. Føler meg ganske sikker på at det bare er en med tilgang til nettsidene som har kødda. I situasjonen landet er i så er det ganske stor effekt av noe sånt!

Også noe å risikere jobben for, er neppe mange som har tilgang til slikt, og blir garantert logget ett eller annet sted..
Tankeløst om det er årsaken.

Lenke til kommentar

Exclusive: FBI warns of potential boogaloo violence during Jan. 17 rallies

Sitat

Federal authorities are warning state and local law enforcement about threats of possible violence by right-wing extremists at a series of protests planned for later this month in Washington and in state capitols, according to an FBI document obtained by Yahoo News.

Mer:

Spoiler

The situational information report, produced by the Minneapolis field office of the FBI, is based on information provided by what it describes as “collaborative sources,” and was issued the week before a mob of Trump supporters violently stormed the U.S. Capitol. It addresses concerns about rallies that the far-right boogaloo movement plans to hold in cities across the country on Jan. 17.

The Dec. 29, 2020, report warns that “some followers indicated willingness to commit violence in support of their ideology, created contingency plans in the event violence occurred at the events, and identified law enforcement security measures and possible countermeasures.” Specifically, the report describes evidence of credible threats related to events planned for Jan. 17 at the state Capitol buildings in Michigan and Minnesota.

Those rallies are part of what members of the violent far-right and libertarian boogaloo movement are hoping will be a nationwide “armed march” on Capitol Hill and all 50 state capitols next Sunday. Though it’s not totally clear how many people are expected to participate in the boogaloo-backed protests, the Jan. 17 events appear to be the next major organizing effort by extremist groups following the Jan. 6 riot at the U.S. Capitol, which left five people dead, including a U.S. Capitol Police officer.

 

Resten: https://news.yahoo.com/exclusive-fbi-warns-of-potential-boogaloo-violence-during-jan-17-rallies-170801569.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Snikpellik skrev (1 time siden):

Breaking: Det står på USAs forsvarsdepartements utenriksdepartements nettsider at Trump ikke er president lenger.

Link: https://www.state.gov/biographies/donald-j-trump/

 

Nå står det på siden:

Sitat

We’re sorry, this site is currently experiencing technical difficulties.
Please try again in a few moments.
Reference ID:

De har gjerne tatt tak i det da.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (2 timer siden):

Aha. Så "min konspirasjonsteori er mindre grunnløs en din konspirasjonsteori" er egentlig det som det koker ned til?

https://www.snopes.com/fact-check/capitol-police-opened-gates/

Politiet slapp inn demonstrsntene, enten med vilje, eller gjennom mangel på motstand.

Det er ikke en konspirasjonsteori, men fremdeles usikkert hvilken betydning av slapp inn som er mest riktig. De forsøkte ikke å stanse folk med makt.

Politi i tjeneste tok selfies med noen av disse folka som brøt barrierene; som inkluderte andre politifolk fra andre stater og republikanske politikere, og proud boys.

https://www.news.com.au/technology/online/social/vision-emerges-of-police-moving-barricades-to-allow-rioters-into-us-capitol-taking-selfies/news-story/45a9be3adf9b447b53d23cf5536c5d02

Politiet opptrådte i beste fall svært kritikkverdig, om det var de som protesterte som brøt barrierene, og politiet ikke forsøkte å stanse dem, når de må ha vært informert om terrortrusselen.

I absolutt beste fall slapp politiet demonstrantene inn fordi barrieren allerede var brutt et annet sted og de ikke lengre hadde kontroll på massene.

...

Når barrieren var brutt, så var det politiet inni capitol som stod i mot, mens kollegaer utenfor tok selfies, og andre politifolk ble drept.

Det er ikke en konspirasjonsteori.

...

Det er også henvist til andre siuasjoner, som ikke var denne dagen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
3 minutes ago, jjkoggan said:

Litt rart egentlig at han ikke har uttalt seg på media med sin fake News- jeg har ikke gjort noe galt propaganda

Any ideas why?

Spekulasjon: Advokater går igjennom hans forslag til tale og finner lovbrudd (oppfordring til storming av ulike institusjoner) hver gang, slik at de må trekke talen før den blir vist hver gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...