Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Dudeliduu skrev (5 minutter siden):

Sånn ville en trumpetist også argumentert når han ser at konspirasjonsteorien hans ikke holder vann

Usikker på kva konspirasjonsteori du prøver å henvise til. At Politi folk tok selfie, og var nonchalant med terroristene, er beviselig. Motivet kan kun spekulerest i.

Endret av Pallehysa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Scarvo skrev (2 minutter siden):

Diskuterer man mulig riksrett på Trump i denne tråden eller er det egen tråd for det?

Den er mest nylig diskutert i The Tremendous Trump-tråden, og siden riksrettstiltalen inkluderer flere tiltaler enn "bare" dette så er det sikkert mest riktig der. Denne tråden har en tendens til å spore litt av :) 

Lenke til kommentar
40 minutes ago, Dudeliduu said:

-Trumpistene har konspirert om at dette er på grunn av at "noen" ønsket å sette republikanerne i dårlig lys.
-Anti-trumpistene har konspirert om at det var vesentlig stor forskjell fra BLM til denne hendelsen hvor de ble sluppet inn uten motstand, fordi politiet er på laget til de som protesterer.

Uten å ha spekulert i dette selv, antar jeg det ble referert til at politiet utviste stor støtte til Trump samt at ytterliggående rasist-grupperinger forsøker å infiltrere politiet, og at dette kan ha vært årsaken til hvorfor man tilsynelatende grovt undervurderte mengden vakthold nødvendig.

Jeg skal ikke påstå at dette medfører riktighet i dette tilfellet, men jeg ville ikke påstått bekymringen var like grunnløs som at denne bevegelsen egentlig er forkledd antifa.
 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ang. politiets innsats, skrev her for noen dager siden at politiet ble satt opp til å feile, de hadde en umulig situasjon. Det blir sagt at det ikke var flere der enn en hvilken som helst vanlig dag og de var ikke i nærheten av å ha nok mannskaper til å håndtere noe slikt, til tross for alle advarslene. Synes synd på dem og vil tro de fleste ansatte i USCP føler seg sviktet av ledelsen.

De fleste politifolka kjempet mot, det viste bilder allerede de første minuttene av dette. La ved video av dette allerede i førsteposten i tråden her da dette var helt ferskt og livebilder på tv viste jo nettopp slosskamper mellom Trump-supportere og politiet.

En del politifolk var i situasjoner hvor det å kjempe ikke hadde noen hensikt, enten fordi det var håpløst eller fordi det ville ført til unødvendig skade enten på de selv eller angripere. Mange gjorde også en god jobb selv om de ikke brettet opp ermene og dro frem batongen.

Noen politifolk tok selfier med angripere og gjorde ting som ikke er etter boka. Tror ikke dette kan ha vært mange. Videoer viser noen slike episoder, men det er ikke alltid man kan konkludere med hva som har skjedd ut fra en video heller. 

En del politifolk deltok dessverre også i angrepet, de siste dagene har det blitt meldt om at betjenter fra politidistrikter over hele USA var med på feil side. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

En del politifolk deltok dessverre også i angrepet, de siste dagene har det blitt meldt om at betjenter fra politidistrikter over hele USA var med på feil side. 

Pleier ikke du å være ganske viktig på at det er en ikke-sak med mindre man har domfellelse? Å protestere på fritiden er lov. Så lenge de ikke har gjort noe ulovlig så blir de satt inn i tjenesten igjen.
Og det at noen politifolk satte seg selv opp til å feile høres da unektelig ut som en konspirasjonsteori.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (18 minutter siden):

Uten å ha spekulert i dette selv, antar jeg det ble referert til at politiet utviste stor støtte til Trump samt at ytterliggående rasist-grupperinger forsøker å infiltrere politiet, og at dette kan ha vært årsaken til hvorfor man tilsynelatende grovt undervurderte mengden vakthold nødvendig.

Jeg skal ikke påstå at dette medfører riktighet i dette tilfellet, men jeg ville ikke påstått bekymringen var like grunnløs som at denne bevegelsen egentlig er forkledd antifa.
 

Aha. Så "min konspirasjonsteori er mindre grunnløs en din konspirasjonsteori" er egentlig det som det koker ned til?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (Akkurat nå):

Pleier ikke du å være ganske viktig på at det er en ikke-sak med mindre man har domfellelse? 

Hvorfor skulle jeg ment det, blander du meg med en annen bruker? Ønsker du egentlig å krangle eller diskutere her i tråden?

Sitat

Å protestere på fritiden er lov. Så lenge de ikke har gjort noe ulovlig så blir de satt inn i tjenesten igjen.

Ja..? 

Sitat

Og det at noen politifolk satte seg selv opp til å feile høres da unektelig ut som en konspirasjonsteori.

Det var ikke det jeg skrev over. Jeg skrev at politiet var satt opp til å feile da de ikke hadde nok mannskaper tilstede. Det er åpenbart da de ikke var forberedt på det som skjedde, de hadde ikke mulighet til å klare å beskytte kongressen. Dette er ikke noen konspirasjonsteori, det er hva som skjedde, så spar deg for den.

Gjør heller noen forsøk på å lese hva folk skriver her uten å tolke alt i verste mening, og prøv å unngå å skulle plassere alle andre brukerne her i båser som "venstresiden" ved hver anledning, så gjør du alle en tjeneste. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle jeg ment det, blander du meg med en annen bruker? Ønsker du egentlig å krangle eller diskutere her i tråden?

Ja..? 

Det var ikke det jeg skrev over. Jeg skrev at politiet var satt opp til å feile da de ikke hadde nok mannskaper tilstede. Det er åpenbart da de ikke var forberedt på det som skjedde, de hadde ikke mulighet til å klare å beskytte kongressen. Dette er ikke noen konspirasjonsteori, det er hva som skjedde, så spar deg for den.

Gjør heller noen forsøk på å lese hva folk skriver her uten å tolke alt i verste mening, og prøv å unngå å skulle plassere alle andre brukerne her i båser som "venstresiden" ved hver anledning, så gjør du alle en tjeneste. 

Jeg blander ofte deg og Frostraven fordi dere er like store gjengangere. Men sistnevnte var for såvidt mye hardere på det der at politiet slapp folk inn med vilje.
Men du sa ordrett: "Og samtidig satte noen politifolk opp seg selv til å feile"

Forrige torsdag 13:01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

eg skrev at politiet var satt opp til å feile da de ikke hadde nok mannskaper tilstede. Det er åpenbart da de ikke var forberedt på det som skjedde, de hadde ikke mulighet til å klare å beskytte kongressen.

Dette er helt riktig. Whashington DC er et Territorium og ikke en stat. Hvis det skulle inn stryrker måtte de tilkalles fra føderalt hold fra de omkring liggende statene, og de gir autorisajon til styrkene og betaler regninga. Hvem var det som representerte de føderale? Trump & Co.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (6 minutter siden):

Men du sa ordrett: "Og samtidig satte noen politifolk opp seg selv til å feile"

Ja, noen hadde jo lite annet valg enn å gi opp. Skal man gå med hodet først inn i en fistfight med hundrevis av folk? Nei, ikke med mindre man ønsker å bli alvorlig skadet eller drept. Da ser det tilsynelatende ut som de bare slipper inn folk på videoene, selv om det var det riktige å gjøre.

Sitat

Men sistnevnte var for såvidt mye hardere på det der at politiet slapp folk inn med vilje.

Jeg var ikke "hard" på dette i det hele tatt. Les hva jeg skriver og slutt å gå ut fra at alle andre mener det samme bare fordi de ikke er enige med deg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Ja, noen hadde jo lite annet valg enn å gi opp. Skal man gå med hodet først inn i en fistfight med hundrevis av folk? Nei, ikke med mindre man ønsker å bli alvorlig skadet eller drept.

Jeg var ikke "hard" på dette i det hele tatt. Les hva jeg skriver og slutt å gå ut fra at alle andre mener det samme bare fordi de ikke er enige med deg.

At jeg skrev det slik betyr jo at du ikke var hard på det, men jeg burde vært mer tydelig.
"Og samtidig satte noen politifolk opp seg selv til å feile" er likevel på ingen måte det samme som at de ikke turte. Det visste du selv også på det tidspunktet, for det er et separat argument du har for at hendelsen gikk som det gikk. Litt selvransakelse og reality check er greit å ha en gang i blant.

Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

At jeg skrev det slik betyr jo at du ikke var hard på det, men jeg burde vært mer tydelig.
"Og samtidig satte noen politifolk opp seg selv til å feile" er likevel på ingen måte det samme som at de ikke turte. Det visste du selv også på det tidspunktet, for det er et separat argument du har for at hendelsen gikk som det gikk. Litt selvransakelse og reality check er greit å ha en gang i blant.

Da konkluderer jeg med at du har misforstått hva jeg mener. Sikkert forvirrende ordbruk fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (7 minutter siden):

Skal man gå med hodet først inn i en fistfight med hundrevis av folk? Nei, ikke med mindre man ønsker å bli alvorlig skadet eller drept. Da ser det tilsynelatende ut som de bare slipper inn folk på videoene, selv om det var det riktige å gjøre.

De bildene jeg har sett viser at det ble fjernet sperringer langt oppe i gata. De som ble sluppet inn ble vinket inn av folk i sivil med 'hoodies' på. Disse var ikke de agressive som stormet 'fjellet' kan man si, men mer den fredelige gruppa som var tilbakeholden i sin opptreden. De ble sluppet inn gjennom den ytre ringen og latt inn til det indre området. Det var ingen slossing i det jeg så.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (Akkurat nå):

Da konkluderer jeg med at du har misforstått hva jeg mener. Sikkert forvirrende ordbruk fra meg.

Tror jeg ikke et sekund på. Jeg tror du NÅ tenker at det sikkert var slik. Nå som det viser seg å være en konspirasjonsteori. Slik det er med andre siden også; de glemmer "nederlagene" raskt. Men legger den død.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (26 minutter siden):

Tror jeg ikke et sekund på. Jeg tror du NÅ tenker at det sikkert var slik. Nå som det viser seg å være en konspirasjonsteori. Slik det er med andre siden også; de glemmer "nederlagene" raskt. Men legger den død.

Er det virkelig mulig... enten misforstår du, eller så vil du krangle. Jeg postet bokstavelig talt en video av slossing mellom angripere og politiet her da jeg startet tråden tidlig onsdag kveld og du skal likevel ha det til at jeg liksom tror på en konspirasjonsteori om at politiet bare lot dette skje. Til tross for at jeg gjentatte ganger har postet videoer av politiet som kjemper mot angriperne og har gjort det klart at jeg mener det stikk motsatte av det du hevder. Spesiell bruk av tid og energi.

Breaking: Det står på USAs forsvarsdepartements utenriksdepartements nettsider at Trump ikke er president lenger.

1971323317_Screenshot2021-01-11at21_02_57.thumb.png.7b4d24e8a3d63e65c0a54764b53cb055.png

Link: https://www.state.gov/biographies/donald-j-trump/

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...