Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke interessert i hva han har gjort. Jeg er interessert i at han er forsonende. Det du skriver er irrelevant. Det rette ordet. Irrelevant.... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) Oddvardm skrev (3 minutter siden): Det rette ordet. Irrelevant.... Hva er irrelevant med det jeg har skrevet egentlig? Det er alt annet enn irrelevant å være forsonende når man skal over i en ny regjering og Trump de siste 4 årene har vært alt annet enn det. Angrepet ALLE som har vært litt uenig med han. Det er langt ifra irrelevant. Det du skriver om er direkte irrelevant da hva Schwarzenegger har gjort som borgemester ikke har noe med hva han snakker om i talen sin. Om han har gjort det ene eller andre i California så spiller det ingen rolle når han snakker om noe som overhode ikke har med det du prøver å få frem. På toppen av alt dette er det som skjedde 6. januar. Er det irrelevant også nå? Endret 10. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (5 minutter siden): Hva er irrelevant med det jeg har skrevet egentlig? Det er alt annet enn irrelevant å være forsonende når man skal over i en ny regjering og Trump de siste 4 årene har vært alt annet enn det. Angrepet ALLE som har vært litt uenig med han. Det er langt ifra irrelevant. Det du skriver om er direkte irrelevant da hva Schwarzenegger har gjort som borgemester ikke har noe med hva han snakker om i talen sin. Om han har gjort det ene eller andre i California så spiller det ingen rolle når han snakker om noe som overhode ikke har med det du prøver å få frem. På toppen av alt dette er det som skjedde 6. januar. Er det irrelevant også nå? Guvernør var hans siste rolle i California tror jeg. Du er stridslysten hører jeg ☺️ Greit nok det. Hr Bodybuilder/doper etc (stryk det som ikke passer) er ikke en mann som har noen som helst tyngde. Hverken politisk og ihverfall ikke moralsk. Hvis du vil sette deg inn i hva som foregår i USA nå bør du kikke litt på de sosiale forholdene som nå råder i California. Ikke dra frem folk som du har sett på kino uten å vite noe som helst om hva de har gjort i den virkelige verden. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Oddvardm skrev (6 minutter siden): Guvernør var hans siste rolle i California tror jeg. Du er stridslysten hører jeg ☺️ Greit nok det. Hr Bodybuilder/doper etc (stryk det som ikke passer) er ikke en mann som har noen som helst tyngde. Hverken politisk og ihverfall ikke moralsk. Hvis du vil sette deg inn i hva som foregår i USA nå bør du kikke litt på de sosiale forholdene som nå råder i California. Ikke dra frem folk som du har sett på kino uten å vite noe som helst om hva de har gjort i den virkelige verden. Du og deg om det. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden): Du og deg om det. 😁 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Snikpellik skrev (24 minutter siden): Resetts artikkel bygger på blant annet konspirasjonsteorier i en artikkel fra avisa Washington Times (ikke Post). Dette er tilbakevist, og Washington Times har slettet artikkelen, dør de kom med en ny korrigert. Resett-«redaktør» Helge Lurås forsvarte dette i Debatten på NRK. Der løy han og sa at det var Washington Post som hadde skrevet dette, ikke Times. Takk for link. Ellers unødvendig å si at han løy. Han sa kanskje bare feil. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Rart hvordan "hundrevis" av personer kan bli siktet når det bare såvidt var hundre som stormet😅 ref tidligere påstander her inne altså.. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-hundre-kan-bli-siktet-etter-stormingen-av-kongressbygningen.Mn5tpBqR-?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Salvesen. skrev (1 minutt siden): Rart hvordan "hundrevis" av personer kan bli siktet når det bare såvidt var hundre som stormet😅 ref tidligere påstander her inne altså.. https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-hundre-kan-bli-siktet-etter-stormingen-av-kongressbygningen.Mn5tpBqR-?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Det var ganske mange som var inne i kongressen.. Folk blir ikke bare arrestert uten videre. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Fustasjeopphengsforkobling skrev (6 minutter siden): Takk for link. Ellers unødvendig å si at han løy. Han sa kanskje bare feil. Det var nok bevisst. Det var i det øyeblikket at folk var mottagelige og trengte fakta at dette ble skrevet. Det er nå brent inn i hodet til folk. Hvis dette var feil så er månen en 'ost'. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Oddvardm skrev (3 minutter siden): ... er ikke en mann som har noen som helst tyngde. Hverken politisk og ihverfall ikke moralsk. Schwarzenegger var guvernør for 40 millioner mennesker, i den mest folkerike staten i landet, en av de aller høyeste posisjonene i USA, etter presidenten. Han satt to perioder, totalt 8 år, mellom 2003 og 2011. 8 år er maksimalt det han kunne sitte som guvernør. Det neste naturlige politiske vervet ville vært å stille som presidentkandidat, men Arnold er ikke født i USA, og kan derfor ikke bli president. De eneste politiske vervene han kunne stille til etter å ha vært guvernør, var lavere verv, noe som for de fleste selvfølgelig er uaktuelt. Som tidligere guvernør i California, har han selvfølgelig enorm politisk tyngde, at du tror noe annet får være opp til deg. Arnold har som republikaner gjort en bra jobb som guvernør. Han gjorde særlig mye for miljøet, men gikk ikke langt nok for å lette byråkratiet i staten. De fleste er nok enig i at han er en av de bedre guvernørene USA har hatt, selv om han åpenbart kunne gjort enda mer, slik er det alltid. Han har hele tiden vært motstander av Trump, og har kritisert Trump gjentatte ganger offentlig. Det er verdt å merke seg at han fremdeles er en aktiv politiker. Han er en stor bidragsyter til det Republikanske partiet i California, hvor han fremdeles har mye makt. Han møtte Emmanuel Macron senest for noen år siden, for å diskutere klimaspørsmål, har regelmessig kontakt med Østeriske myndigheter, i sitt hjemland osv. http://content.time.com/time/nation/article/0,8599,2028599,00.html 7 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 0laf skrev (4 minutter siden): Han møtte Emmanuel Macron senest for noen år siden, for å diskutere klimaspørsmål, har regelmessig kontakt med Østeriske myndigheter, i sitt hjemland osv. 🤠 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) 0laf skrev (10 minutter siden): Schwarzenegger var guvernør for 40 millioner mennesker, i den mest folkerike staten i landet, en av de aller høyeste posisjonene i USA, etter presidenten. Han satt to perioder, totalt 8 år, mellom 2003 og 2011. 8 år er maksimalt det han kunne sitte som guvernør. Det neste naturlige politiske vervet ville vært å stille som presidentkandidat, men Arnold er ikke født i USA, og kan derfor ikke bli president. De eneste politiske vervene han kunne stille til etter å ha vært guvernør, var lavere verv, noe som for de fleste selvfølgelig er uaktuelt. Som tidligere guvernør i California, har han selvfølgelig enorm politisk tyngde, at du tror noe annet får være opp til deg. Arnold har som republikaner gjort en bra jobb som guvernør. Han gjorde særlig mye for miljøet, men gikk ikke langt nok for å lette byråkratiet i staten. De fleste er nok enig i at han er en av de bedre guvernørene USA har hatt, selv om han åpenbart kunne gjort enda mer, slik er det alltid. Han har hele tiden vært motstander av Trump, og har kritisert Trump gjentatte ganger offentlig. Det er verdt å merke seg at han fremdeles er en aktiv politiker. Han er en stor bidragsyter til det Republikanske partiet i California, hvor han fremdeles har mye makt. Han møtte Emmanuel Macron senest for noen år siden, for å diskutere klimaspørsmål, har regelmessig kontakt med Østeriske myndigheter, i sitt hjemland osv. http://content.time.com/time/nation/article/0,8599,2028599,00.html Liberale republikanere har lite makt i USA generellt og særlig blant republikanere, unntatt noe steder som California. Mitt Romney har mye mer makt enn Arnold, og han klarer ikke å overbevise sine kolleger på noe som helst, ser det ut Endret 10. januar 2021 av jjkoggan 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (18 minutter siden): Det var ganske mange som var inne i kongressen.. Folk blir ikke bare arrestert uten videre. Ja det var ironi fra min side, tidligere debattanter i denne tråden har hardnakket påstått at dette bare var en liten promille av de oppmøtte og langt under 100 folk. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (33 minutter siden): Jeg er ikke interessert i hva han har gjort. Jeg er interessert i at han er forsonende. Det du skriver er irrelevant. Han forsøkte ihvertfall en form for forsonelse, men det holder ikke mener jeg. Det er ingen andre som har noe ansvar for inntrengningen av kongressen enn inntrengerne og Trump selv. Det er fullt lovlig å hevde at ting har gått urettmessig for seg i et valg, og be om kontrollering av det. Det gjøres så godt som hver eneste gang i USA av den tapende part. Man er ikke ansvarlig for hva snøsokker finner på å gjøre av den grunn, men når man oppildner og benytter en slik retorikk som Trump gjorde i forkant (og har gjort tidligere) - da kan man indirekte ansvarliggjøres. Det er nok fortsatt en masse mennesker som er betenkte ifht valgresultatet. En forsonelse hadde vært å gjøre som Ted Cruz foreslo mener jeg. Hadde demokratene sagt at man synes det er leit at så mange er så bekymret. Så derfor vil vi samarbeide med våre republikanske kollegaer for å lette deres bekymringer ved å oppnevne en kommisjon som skal kontrollere valgresultatet. Det hadde vært forsonende. Nå gjør de det stikk motsatte; angriper selv Cruz (og andre). Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Oddvardm skrev (17 minutter siden): Det var nok bevisst. Det var i det øyeblikket at folk var mottagelige og trengte fakta at dette ble skrevet. Det er nå brent inn i hodet til folk. Hvis dette var feil så er månen en 'ost'. Det kan ha vært bevisst, men det trenger det ikke være. Det hjelper ikke på debatt-klimaet å bare anta og anklage på den måten. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) Salvesen. skrev (4 minutter siden): Ja det var ironi fra min side, tidligere debattanter i denne tråden har hardnakket påstått at dette bare var en liten promille av de oppmøtte og langt under 100 folk. Hehe.. Når man har drevet å støttet Trump nærmest som en kult så er det ikke akkurat rart at man ikke tror på at det var over 100 inne i kongressen.. Veldig mye rare påstander som kommer fram og tilbake fra den kanten. Må innrømme at jeg sliter med å forstå ironi på nettet til tider, og det er nok ikke bare på nettet jeg sliter med det.. Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden): Han forsøkte ihvertfall en form for forsonelse, men det holder ikke mener jeg. Det er ingen andre som har noe ansvar for inntrengningen av kongressen enn inntrengerne og Trump selv. Og det er greit, Trump har absolutt et ansvar og jeg er helt enig, men det fine er at man ihvertfall kan få et budskap ut om at demokratiet kommer først. At man må stoppe å kjempe mot hverandre som om man er noe annet enn amerikanere. Det er viktig å forsone etter min mening. Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden): Det er fullt lovlig å hevde at ting har gått urettmessig for seg i et valg, og be om kontrollering av det. Det er jeg enig i, men når man ikke har bevis på valgfjusk og fremdeles oppildner støttespillerne sine.. Da har det gått for langt og det så vi resultatet av 6. januar. Endret 10. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden): Og det er greit, Trump har absolutt et ansvar og jeg er helt enig, men det fine er at man ihvertfall kan få et budskap ut om at demokratiet kommer først. At man må stoppe å kjempe mot hverandre som om man er noe annet enn amerikanere. Det er viktig å forsone etter min mening. Det er jeg helt enig i Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 (endret) Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden): Det er jeg helt enig i Jeg tror de fleste som ikke støtter Trump dypt er enig i dette. Og jeg synes det er sørgelig at man driver å poaliserer så mye som det Trump har drevet på med. Glad folk fra begge sider prøver å ha en finere tone, og håper at 6. januar har lært enkelte hvordan ikke å drive på. Det sagt så har de fleste valgkampene som har vært igjennom det siste århundret vært veldig stygt mtp. personangrep osv. Kanskje det kan bli en endring på dette? Ikke vet jeg, men jeg tror det er noe amerikanerne trenger: mindre personangrep og mindre fokus på person og heller på sakene det gjelder, litt mer som vi har har i Norge og resten av Europa. Endret 10. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
graavik Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 33 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said: Takk for link. Ellers unødvendig å si at han løy. Han sa kanskje bare feil. Tja, "Helge Lurås" er jo sjef for fake news bloggen resett,no, så ingen stor feil å anta at mannen lyver bevisst. 3 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 10. januar 2021 Del Skrevet 10. januar 2021 Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå): Det er jeg helt enig i Litt vanskelig når alle pengene du har spart er brukt opp, du har mistet jobben og all inntekt er stoppet opp. Du ser frem mot å bli kastet ut på gata og har ikke annet valg enn å flytte ut i bilen. Hvis du ikke har en bil blir det telt svaret. Har du ikke penger til et telt så blir det 'corregated carboard box under a bridge'. Hvis du er så heldig å ha en jobb og blir syk mister du jobben hvis du ikke kan jobbe. Mister du jobben mister du helsetjenesten og da dør du i verste fall. Men for all del. Forsone seg med skjebnen er vel det som gjenspeiles i de kristnes holdninger; lønn skal du få i himmelen og de fattige skal arve jorden. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå