Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tåkefyrste skrev (30 minutter siden):

Jeg har sett bilde av mannen med sørstatsflagget, men har fortsatt til gode å se et eneste nazi-flagg.


Det var vel noen Kegistan-flagg der, samt gamle flagg, som det med slangen "join or die", det med stjerner i runding, konfederatsflagget, mulig også noen NSM flagg.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
bshagen skrev (9 minutter siden):

Det var Trump-supportere som gikk inn i bygget med Georgia-flagget - altså landet Georgia i Eurasia. Tenker du skal ta dette med ro, den gjengen du er fan av hakke peiling hvor de på kloden en gang 

Og bare for referanse, så tenker nok folk på disse:

kek.jpg?quality=85&strip=all
https://globalnews.ca/news/7563532/fur-horns-helmet-trump-qanon-antifa-capitol/

...flagget er basert på nazistenes, bare at det står KEK i stedet for et svastika der, og -- for fargeblinde -- er grønt i stedet for rødt.

Akkurat som all annen ironi på ytterste høyre side, så er ironien at det ikke er noen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke noe mer fan av dem enn deg. Men fortsett med den stygge tonen din du som vanlig.

Seriøst. Du er en av de mest fremtredende Trump-sympatisørerne på dette forumet og du er generelt lite fan av andre etnisiteter enn du er selv - og du vil alltid være det. Du skjuler deg bak tullete retorikk der du så tvlil om ditt og datt, men alle ser hva du egentlig skriver og hva du egentlig driver av med

Endret av bshagen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (9 minutter siden):

Og bare for referanse, så tenker nok folk på disse:

kek.jpg?quality=85&strip=all
https://globalnews.ca/news/7563532/fur-horns-helmet-trump-qanon-antifa-capitol/

...flagget er basert på nazistenes, bare at det står KEK i stedet for et svastika der, og -- for fargeblinde -- er grønt i stedet for rødt.


Dette er Kegistan-flagget, et fantasiland funnet på av 4chan-brukere, derav 4chan-logoen oppe i hjørnet, enkelte ganger benyttet av høyreekstreme fordi det ligner på naziflagget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Poor Old Gil skrev (12 minutter siden):

Folkevalgt fra Oregon åpnet døren og slapp demonstranter inn i Kongress-bygningen.

 

Ser ut som ren tankeløshet fra hans side. Men hvorfor behandler politifolkene terroristene med silkehansker? De gikk jo til angrep! Hadde de vært farget ville de ligget blødende på bakken med minst 30 skudd hver i kroppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (9 minutter siden):

Det begynner å bli ganske ille inne på Parler nå. Her ble mye koordinert og planlagt før stormingen.

Noen av disse postene er før onsdag, andre er i går og i dag.

  Vis skjult innhold

ErOr0F7XUAEjJjs?format=jpg&name=large

ErIuauEXMAcKWFR?format=jpg&name=medium

ErIuauBXUAEstgX?format=jpg&name=small

ErIuat_XEAUToWo?format=jpg&name=medium

ErIuat_W8AAzhB-?format=jpg&name=large

ErOIgeBXMAIGSHx?format=jpg&name=large

ErOIgeCWMAAYpxe?format=jpg&name=large

 

 

Skumle saker. Samtidig er det fascinerende og se hvordan historien gjentar seg. Hvor effektivt det bare er å lyve og lyve og lyve, og til slutt blir det en sannhet. Vanlige mennesker blir hjernevasket og gjør de galeste ting. 

Propaganda i sin reneste form. 

 

Nå må ikke Trump direkte være involvert eller være helt klar over disse galningene. Slike gale grupperinger får næring av polariseringen og all støyen. 

Endret av Psykake
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Psykake said:

Det var flust av Proudboys der og jeg har sett bilder fra episoden hvor personer bruker f.eks tskjorter med nazi budskap. Så at noen tok med seg nazi-flagg er ikke akkurat usannsynlig. 

Men det er vel Antifa igjen, som har tatt på seg klær med nazi budskap. Finnes ingen annen forklaring. Eller så er det photoshop. 

 

Ahh, vi mennesker. Alltid villig til å tro det verste om sine meningsmotstandere, men aldri sine meningsfeller :)

Confirmation bias av høyeste orden. Ignorér egne feil, forstørr andres, uavhengig av bevisets stilling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (1 minutt siden):

 

Ahh, vi mennesker. Alltid villig til å tro det verste om sine meningsmotstandere, men aldri sine meningsfeller :)

Confirmation bias av høyeste orden. Ignorér egne feil, forstørr andres, uavhengig av bevisets stilling.

Det er noe som er blitt skrevet i denne tråden og frontet som en reel mulighet. At Antifa har har tatt på seg MAGA klær og laget bråk. 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Det begynner å bli ganske ille inne på Parler nå. Her ble mye koordinert og planlagt før stormingen.

Noen av disse postene er før onsdag, andre er i går og i dag.

  Skjul innhold

ErOr0F7XUAEjJjs?format=jpg&name=large

ErIuauEXMAcKWFR?format=jpg&name=medium

ErIuauBXUAEstgX?format=jpg&name=small

ErIuat_XEAUToWo?format=jpg&name=medium

ErIuat_W8AAzhB-?format=jpg&name=large

ErOIgeBXMAIGSHx?format=jpg&name=large

ErOIgeCWMAAYpxe?format=jpg&name=large

 

 

Ref. den nederste diskusjonen, da jeg så den videon tenkte jeg umiddelbart at hans tilhengere ville mistenke den for å være deepfake. Og det gjør de tydeligvis! For de mest ekstreme Trump-gutta, som det virker å være en del av, så vil et hvert brudd på deres virkelighet måtte være en konspirasjon. Digget man ikke stormingen av kongressen? Nei da var de ikke Trump-tilhengere likevel, da er de Antifa. Trump digger dem ikke likevel? Nei det går ikke, det var deepfake. Skulle Trump mot formodning komme til noe fornuft og akseptere tapet, så er det nok ikke faktisk Trump vi ser, men en dobbeltgjenger som har tatt over. Ny pizzagate hvor den ekte Trump blir holdt fanget og han må frigjøres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, bshagen said:

Seriøst. Du er en av de mest fremtredende Trump-sympatisørerne på dette forumet og du er generelt lite fan av andre etnisiteter enn du er selv - og du vil alltid være det. Du skjuler deg bak tullete retorikk der du så tvlil om ditt og datt, men alle ser hva du egentlig skriver og hva du egentlig driver av med

Og du er en av de største moralistene på forumet, og er sykelig opptatt av hudfarge og gruppetenk. Alle som ikke er enige med deg er nazister og rasister. Trist at verden er så svart/hvitt for deg, bokstavelig talt.

Ja jeg støtter Trump, jeg mener fortsatt at han har blitt motarbeidet fra dag 1 fra folk som svartmaler han og lager løgner som passer sin egen agenda. Det betyr ikke automatisk at jeg støtter nynazister eller hater folk med annen hudfarge. Om du mener det vitner det om en veldig simpel tankegang. Faktisk bryr jeg meg svært lite om hvilken farge folk har så lenge de følger lover og respekterer kulturelle normer i det landet de bor i.

Jeg støtter folks rett til å demonstrere, men det sekundet det blir voldelig så ønsker jeg at de blir arrestert og får strenge straffer. Dette gjelder like mye de som var inne i kongressen som de som brant ned butikker og rev ned statuer tidligere i år.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (3 timer siden):

Deg har jeg gitt opp, så jeg tar nok kvelden straks. Men la meg spørre først: Mener du at befolkningsuro avler mer befolkningsuro. Eller har det ingenting å si?

Som ein som anklager andre for å tenke svart-kvit, utviser du ein heilt fantastisk mangel på sjølinnsikt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 minutt siden):

Jeg støtter folks rett til å demonstrere, men det sekundet det blir voldelig så ønsker jeg at de blir arrestert og får strenge straffer. Dette gjelder like mye de som var inne i kongressen som de som brant ned butikker og rev ned statuer tidligere i år.

Trump kalte de som drev vandalisme og vold for terrorister under BLM-opprøret. Jeg er ikke nødvendigvis uenig i dette. Men hvorfor sier han "I love you" til de som brøt seg inn i Kongressen? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (5 minutter siden):

Jeg støtter folks rett til å demonstrere, men det sekundet det blir voldelig så ønsker jeg at de blir arrestert og får strenge straffer. Dette gjelder like mye de som var inne i kongressen som de som brant ned butikker og rev ned statuer tidligere i år.

Problemet er bare at politiet brukte alle ressursene sine på å slå ned på fredelige demonstranter under BLM -- og ikke hadde ressurser til å ta vandaler.

Og når en faktisk terrortrussel mot landets ledelse og demokratiets hjerte fant sted -- så stod plutselig politiet og tok selfies med dem, og prioriterte sikkerhet på kjøpesentre og parkeringsplasser i stedet for stedet det åpenbart var ekstrem fare for terror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):

Og du er en av de største moralistene på forumet, og er sykelig opptatt av hudfarge og gruppetenk. Alle som ikke er enige med deg er nazister og rasister. Trist at verden er så svart/hvitt for deg, bokstavelig talt.

Ja jeg støtter Trump, jeg mener fortsatt at han har blitt motarbeidet fra dag 1 fra folk som svartmaler han og lager løgner som passer sin egen agenda. 

Du støtter en president som sprer konspirasjonsteorier om et rigget valg uten et fnugg av håndfaste bevis og som ildner opp sine supportere slik at de stormer Capitol Hill i håp om å stoppe en demokratisk prosess. 

 

Intet annet å si enn: 👍

Det setter liksom standarden. 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...