scuderia Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Just now, The Avatar said: Nei. Ho var den fyrste som prøvde å ta seg gjennom eit knust vindu i ei barrikadert dobbeltdør. Ho blei skutt då ho stod med den eine foten i vinduskarmen og overkroppen på den andre sida av døra av politi som stod i dekning bak dørkarmen og sikta mot døra. Dette er godt dokumentert på video frå mange vinklar. Det er ingenting som tyder på at ho var bevæpna eller på ein anna måte ein umiddelbar risiko, men ho blei skutt som første personen som kryssa "hit men ikkje lenger" grensa som politiet hadde satt opp for å beskytte regjeringa. Hadde fleire tatt seg inn etter henne så hadde mobben utgjort ein risiko. Om jeg tar feil så link til video'er? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 scuderia skrev (Akkurat nå): Javel, har link til denne video'en? Den jeg har sett så er hun noen meter unna vinduet sammen med andre og IKKE på vei inn i noen vinduer Se i posten over, jeg har lagt ved screen dump. Ikke spre flere løgner.om du vill finne video kom den opp ved første søk på google.. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) knutinh skrev (22 minutter siden): Det er mye dårlig media. Jeg prøver å kjøpe et variert utvalg papir-medier og å støtte de som driver med journalisme. https://www.forbes.com/sites/jemimamcevoy/2021/01/08/capitol-officer-declared-dead-these-are-the-five-people-who-died-amid-pro-trump-riots/ Abonnerer selv på en del, og prøver å lese litt ulike kilder. Takk for linken. Oppsummert: - Ashli Babbitt, 35: Demonstrant. Skutt av vakter i det hun prøvde å bryte seg gjennom en barriere - Benjamin Phillips, 50: Demonstrant. Døde av et slag - Kevin Greeson, 55: Demonstrant. Hjerteinfarkt (Edit: Takk til "The Avatar" for korrigering) - Rosanne Boyland, 34: Demonstrant. Ukjent medisinsk nødsfall - Brian Sicknick, 42: Capitol politi. Døde etter skader etter slåsskamp med angriperne. Tross alt, gitt omstendighetene bedre enn fryktet. Dette kunne jo blitt et blobad. Synes politiet gitt omstendighetene gjorde en god jobb. Personlig føler jeg mest med politimannen som gjorde sin jobb. Har sett en bedre video på hun som ble skutt, men fant den ikke i farta. Her er en video fra litt lenger bak: https://nypost.com/2021/01/06/female-shot-during-chaotic-washington-dc-protests-has-died/ (NB! Som de sier i USA "Graphical content") Endret 8. januar 2021 av KalleKanin Rettet hjerteatakk til hjerteinfarkt. Takk The Avatar. Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Just now, Salvesen. said: Se i posten over, jeg har lagt ved screen dump. Ikke spre flere løgner.om du vill finne video kom den opp ved første søk på google.. Ta deg en bolle og ro deg ned Har du link til video? Som sagt finnes det en video som viser hendelsen hvor hun ikke er på vei inn. Hører skuddet. Dessverre er det vanskelig å finne PÅ GRUNN AV SENSUR 3 Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 2 minutes ago, KalleKanin said: Abonnerer selv på en del, og prøver å lese litt ulike kilder. Takk for linken. Oppsummert: - Ashli Babbitt, 35: Demonstrant. Skutt av vakter i det hun prøvde å bryte seg gjennom en barriere - Benjamin Phillips, 50: Demonstrant. Døde av et slag - Kevin Greeson, 55: Demonstrant. Hjerteatakk (Hva er et godt norsk ord på "heart attack". Er dette også "slag"?) - Rosanne Boyland, 34: Demonstrant. Ukjent medisinsk nødsfall - Brian Sicknick, 42: Capitol politi. Døde etter skader etter slåsskamp med angriperne. Tross alt, gitt omstendighetene bedre enn fryktet. Dette kunne jo blitt et blobad. Synes politiet gitt omstendighetene gjorde en god jobb. Personlig føler jeg mest med politimannen som gjorde sin jobb. Har sett en bedre video på hun som ble skutt, men fant den ikke i farta. Her er en video fra litt lenger bak: https://nypost.com/2021/01/06/female-shot-during-chaotic-washington-dc-protests-has-died/ (NB! Som de sier i USA "Graphical content") Thx Den første video'en var fra en annen vinkel. Der tok jeg feil ser det ut som 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 scuderia skrev (3 minutter siden): Om jeg tar feil så link til video'er? Synes på ingen måte at det passer seg å linke til video, men om du går på youtube og søker så finner du fleire videoar filma frå fleire vinklar som viser situasjonen både før, under og etter skytinga. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 scuderia skrev (Akkurat nå): Ta deg en bolle og ro deg ned Har du link til video? Som sagt finnes det en video som viser hendelsen hvor hun ikke er på vei inn. Hører skuddet. Dessverre er det vanskelig å finne PÅ GRUNN AV SENSUR Gå tilbake til posten, se på screen dump. Der står det navn på video. Søk. Ok, så du mener video jar lagt ved er fake? Vennligst kom med pålitelig kilde. Såklart finnes det video der hun ikke er i vinduet, bare å klippe vekk den delen det. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 KalleKanin skrev (3 minutter siden): Hjerteatakk (Hva er et godt norsk ord på "heart attack". Er dette også "slag"?) Hjerteinfarkt seier vi på norsk. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Her ser man at noen av demonstrantene tross alt prøvde å hindre personer å ødelegge/knuse vinduet. At dette var "Antifa" slik det hevdes, tviler jeg sterkt på. Dette var nok pøbler som støtter Trump. Men man hører at massen jubler når vedkommende blir stoppet, noe som tyder på at de flesteparten ønsket at ting skulle foregå uten ødeleggelser. Nå er vel det å komme seg forbi sperringene så nærme bygningen sannsynligvis en forbrytelse i seg selv, men likevel... Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) KalleKanin skrev (2 timer siden): Det går an å si at man er glad i menneskene uten å være glad i handlingene. Han ba jo samtidig om fred og at de IKKE skulle utføre handlingene. Det handler om å fordømme handlinger, han har vært med på å brygge opp til. Når han istadenfor å fordømme handlingene, sier han "we love you", er det så langt fra ein fordømmelse av angrepet som ein får det. Eit angrep utført av hans egen supporterskare, terror angrep på bakgrunn av at Trump sjøl har foret dei med propaganda om at staten, demokratene, statene har utført valgjuks, statskupp, landsforederi. Fatter og begriper ikkje din agenda om å vri denne saken til ein kringle, til og med invokere Jesus, som om Trump sine ord er i nærheiten av å være sammenlignbart med jesus sin lære, og ikkje innsjå det at Trump har mykje av ansvaret for handlingene hans tilhenger har utført. Endret 8. januar 2021 av Pallehysa 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 KalleKanin skrev (1 minutt siden): Her ser man at noen av demonstrantene tross alt prøvde å hindre personer å ødelegge/knuse vinduet. At dette var "Antifa" slik det hevdes, tviler jeg sterkt på. Dette var nok pøbler som støtter Trump. Men man hører at massen jubler når vedkommende blir stoppet, noe som tyder på at de flesteparten ønsket at ting skulle foregå uten ødeleggelser. Nå er vel det å komme seg forbi sperringene så nærme bygningen sannsynligvis en forbrytelse i seg selv, men likevel... Ja var flere som prøvde å stoppe de langs hele veien, men var også veldig mange pøbler og nasister rundt om. Og ved ingen anledning ble de "sluppet" inn som noen påstår. 2 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Kenneth Leiknes skrev (12 timer siden): Det var ca 300 000 mennesker rundt bygningen. Kun en liten gruppe på 100+ var inne i bygningen. Det er mye aktivitet i tråden her, så beklager at jeg er sent ute, men dette lurer jeg på. For noen sider siden sa du det var rundt 50 stk. Nå er det "en liten gruppe på 100+". Jeg postet vel footage fra ITV inne fra kongressen flere ganger. Så du det ikke? Det er da langt flere enn 100 stykker. Hvorfor lyver du? Se denne igjen, du: 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 afterall skrev (2 minutter siden): Det er mye aktivitet i tråden her, så beklager at jeg er sent ute, men dette lurer jeg på. For noen sider siden sa du det var rundt 50 stk. Nå er det "en liten gruppe på 100+". Jeg postet vel footage fra ITV inne fra kongressen flere ganger. Så du det ikke? Det er da langt flere enn 100 stykker. Hvorfor lyver du? Se denne igjen, du: En av mange usannheter. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Sitt berre å venter på at vi får konspirasjonen om at storminga av Capitol Hill ikkje har skjedd og at det var eit liknande eller fake bygg som blei storma av skodespelarar for å sverte Trump, sjølvsagt "bevist" ved å legge ut bileter frå Capitol Hill etter oppryddinga eller frå rom som ikkje blei plyndra og tilgrisa. Kvifor ta innover seg konsekvensane av eit slikt angrep på regjeringa når ein kan late som at det aldri skjedde? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 The Avatar skrev (1 minutt siden): Sitt berre å venter på at vi får konspirasjonen om at storminga av Capitol Hill ikkje har skjedd og at det var eit liknande eller fake bygg som blei storma av skodespelarar for å sverte Trump, sjølvsagt "bevist" ved å legge ut bileter frå Capitol Hill etter oppryddinga eller frå rom som ikkje blei plyndra og tilgrisa. Kvifor ta innover seg konsekvensane av eit slikt angrep på regjeringa når ein kan late som at det aldri skjedde? Se på den positive siden: en god del av pøblene ender nok opp i fengsel! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) Konspirasjons teoretikerne har jo allerede komt opp med sine forklaringer, det var Antifa og BLM som hadde infiltrert protesten og de som skapte all volden, for Trump supporterene som var der var jo bare fredelige Endret 8. januar 2021 av Evil-Duck 5 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Her har du Trump sin advokat, nåken minutter før Trump talte på Trump sin sammenkomst, timer før Trump terroristene stormet Capitol: 1 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 (endret) Omnia vincit amor skrev (8 minutter siden): Se på den positive siden: en god del av pøblene ender nok opp i fengsel! Etter Trumps egen "executive order" av 26. juni 2020 vedr. vandalisering av føderale monumenter, hvor han fastsetter at strafferammen på 10 år i fengsel skal brukes maksimalt, risikerer de som blir funnet skyldig her 10 år. Capitol rioters could face up to 10 years in prison under Trump monument executive order https://www.foxnews.com/politics/capitol-rioters-prison-trump-executive-order-federal Endret 8. januar 2021 av xRun 3 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 xRun skrev (1 minutt siden): Etter Trumps egen "executive order" av 26. juni 2020 vedr. vandalisering av føderale monumenter, hvor han fastsetter at strafferammen på 10 år i fengsel skal brukes maksimalt, risikerer de som blir funnet skyldig her 10 år. Capitol rioters could face up to 10 years in prison under Trump monument executive order https://www.foxnews.com/politics/capitol-rioters-prison-trump-executive-order-federal Fantastisk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 8. januar 2021 Del Skrevet 8. januar 2021 Evil-Duck skrev (6 minutter siden): Konspirasjons teoretikerne har jo allerede komt opp med sine forklaringer, det var Antifa og BLM som hadde infiltrert protesten og de som skapte all volden, for Trump supporterene som var der var jo bare fredelige Det er jo unnskyldningen deres hele veien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå