Kenneth Leiknes Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 graavik skrev (5 minutter siden): Haha, den klassiske: "Jeg har null og niks dokumentasjon for de latterlige påstandene mine, så derfor ber jeg bare folk om å finne dokumentasjonen de etterspør selv, og/eller slenger opp noen random youtube-videoer" 🤣🤣 Helt feil! Du er ganske banal. Du ba om bevis. jeg la de på søvfat til deg fordi du ikke evner å søke opp informasjon selv. Og selv da forsøker du på avfeie det. Opplagt fordi du ikke ønsker å berike deg selv med mer kunnskap og fakta, men heller vil mene noe uten grunnlag! Godt hjulpet av en meningstyrt presse! Slutt å vær en sau, sier jeg! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 minute ago, Kenneth Leiknes said: Morsomt. De er aboslutt ikke bare kommunister i navnet. har du sett partiprogrammet deres? Har du sett slagordene? Har du sett lovverket? har du sett konsetrasjonsleirene og en uendelig rekke med brudd på menneskerettighetsforbrytelser? Alt dette fordi de er en kommunst stat styrt av CCP. De er selvsagt ikke det samme som gamle Sovjetunionen. De er på en måte mye smartere og utnytter kapitalismen til sin fordel. en grov utnyttelse der de kun spiller på lag med de internasjonale regler som er til fordel dem selv, men ikke på det som hindrer de fra å stjele og kopiere og så utkonkurrere. Det du beskriver har ingenting å gjøre med å være kommunistisk eller ei. Quote For å sette det på spissen. Ville du kalt et diktatur for statskapitalister kun forde de handler med andre land? Dette er en naiv holdning til politisk rot og ideologiene som definerer styresettet. Hvis de generelt sett også lot økonomien innad i landet være kapitalistisk, så ja, da ville jeg kalt dem kapitalister. Tror du helt oppriktig at kapitalisme betyr demokrati? Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 PingEnt skrev (6 minutter siden): Du lenker til en nyhetsartikkel som ikke referer til noe rettssak, altså er det ikke bevist. Og når snakket vi om bevis? Det var påstander vi snakket om. Både demokrater og republikanere påsto ting etter valget i 2016. Eneste bevis var de faktiske sakene der folk faktisk ble stilt for retten og faktisk dømt for valgfusk! men svært få saker ble etterforsket. 1 Lenke til kommentar
Thorny Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 10 hours ago, Laffe said: Lærdom? På hvilken måte? Skal man ta lærdom av BLM også, siden man skal ta lærdom av situasjonen som skjer nå.? Ganske hyklersk og dobbelmoralt av deg. Og du skriver om dobbeltmoral? Haha snakk om å skyte seg selv i foten Selvfølgelig skal vi ta lærdom av begge deler. Faktum er at det som skjer i USA handler mer om klasse enn rase. Vanlige folk har opplevd 50 år med nedgangstider. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 11 minutes ago, Kenneth Leiknes said: Men det eneste som faktisk ble bevist av valgfusk var til fordel demokratene. Som feks denne saken i Indiana: https://www.latimes.com/politics/la-na-indiana-voter-fraud-investigation-20161021-snap-story.html 2 minutes ago, Kenneth Leiknes said: Og når snakket vi om bevis? Se ditt eget sitat. Prøv iallfall å være ærlig om det du selv har skrevet. Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 PingEnt skrev (1 minutt siden): Det du beskriver har ingenting å gjøre med å være kommunistisk eller ei. Hvis de generelt sett også lot økonomien innad i landet være kapitalistisk, så ja, da ville jeg kalt dem kapitalister. Tror du helt oppriktig at kapitalisme betyr demokrati? Hva kan du om ideologier? Hva mener du definerer en stat hvis ikke overodnet ideologi og pariprogram er avgjørende? Du er med en slik mening i sterk konflikt med statsvitenskap og fakta rundt dette. Kapitalisme er ikke ekskluderende hverken for diktatur eller kommunist stat. Du har misforstått dette! https://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism En diktator kan eie alle bedrifter i en stat, men samtidig drive alt etter kapitalistiske spillregler. Det kan være statseid, eller en blanding av private aktører og stat. Til og med med planøkonomi, men selv da med en stat som har klare føringer og en overordnet ideologi. Lenke til kommentar
graavik Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 4 minutes ago, Kenneth Leiknes said: Helt feil! Du er ganske banal. Du ba om bevis. jeg la de på søvfat til deg fordi du ikke evner å søke opp informasjon selv. Og selv da forsøker du på avfeie det. Opplagt fordi du ikke ønsker å berike deg selv med mer kunnskap og fakta, men heller vil mene noe uten grunnlag! Godt hjulpet av en meningstyrt presse! Slutt å vær en sau, sier jeg! Haha, takk for at du bekrefter det jeg skrev! 🤣🤣 Og sannelig kom ikke også "slutt å være en sau" slengbemerkningen der og! Klassisk oppførsel fra slike som deg. 🤣 Skal du ikke snart begynne å klage over "main stream media" og om den onde sammensvergelsen som hele verden har mot slike som deg også? Hvordan alle andre enn deg ikke klarer å se den *egentlige* sannheten? 9 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 minute ago, Kenneth Leiknes said: Hva kan du om ideologier? Hva mener du definerer en stat hvis ikke overodnet ideologi og pariprogram er avgjørende? Du er med en slik mening i sterk konflikt med statsvitenskap og fakta rundt dette. Det som definerer en stat er hvordan de handler i praksis. Kina handler ikke kommunistisk i praksis, og lar store firmaer ta store deler av verdiene. Quote Kapitalisme er ikke ekskluderende hverken for diktatur eller kommunist stat. Du har misforstått dette! https://en.wikipedia.org/wiki/Capitalism Jeg har heller aldri påstått at kapitalisme betyr det ene eller det andre, jeg har spurt om du tror det Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 PingEnt skrev (4 minutter siden): Se ditt eget sitat. Prøv iallfall å være ærlig om det du selv har skrevet. Du forsøker febrilsk å ha rett. Men i denne saken så ble faktisk folk eterforsket og dømt. Les i hvert fall artikkelen før du kommer med slike uttalelser. Artikkelen snakker også om at politiet ikke vil si noe om antallet saker de etterforsker eller røpe detaljer. "Carter refused to provide details about how many instances of voter fraud police have found, or the exact nature of the fraud — whether investigators found, for example, cases of people registering to vote multiple times or whether those ineligible to vote tried to register." Men det var påstander som var inledende diskusjon. Og der er vi enige. I 2016 var det mange påstander om valgfusk. I 2020 har det vært ekstremt mange påstander og ettehvert en hel del bevis på valgfusk. Vik an vel uansett si at USA sitt valgsystem trenger en reform og en klar forbedring. Når man ikke lenger har identitets bevis for hver stemme, så er det alene alvorlig nok og en kilde til valg fusk! 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 12 minutes ago, Thorny said: Faktum er at det som skjer i USA handler mer om klasse enn rase. Vanlige folk har opplevd 50 år med nedgangstider. Det finnes partier som kjemper klassekamp, de er derimot ikke på høyresiden sammen med Trump. Det er en på venstresida (mest kjente er vel AOC og Bernie Sanders) som snakker om mye av det samme. Kanskje du burde støttte dem? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 minute ago, Kenneth Leiknes said: Du forsøker febrilsk å ha rett. Men i denne saken så ble faktisk folk eterforsket og dømt. Les i hvert fall artikkelen før du kommer med slike uttalelser. Artikkelen snakker også om at politiet ikke vil si noe om antallet saker de etterforsker eller røpe detaljer. "Carter refused to provide details about how many instances of voter fraud police have found, or the exact nature of the fraud — whether investigators found, for example, cases of people registering to vote multiple times or whether those ineligible to vote tried to register." Men det var påstander som var inledende diskusjon. Og der er vi enige. I 2016 var det mange påstander om valgfusk. I 2020 har det vært ekstremt mange påstander og ettehvert en hel del bevis på valgfusk. Vik an vel uansett si at USA sitt valgsystem trenger en reform og en klar forbedring. Når man ikke lenger har identitets bevis for hver stemme, så er det alene alvorlig nok og en kilde til valg fusk! Du har ikke vist til noen dom. Kan du vise til domsavgjørelsen? Lenke til kommentar
Kenneth Leiknes Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 graavik skrev (7 minutter siden): Haha, takk for at du bekrefter det jeg skrev! 🤣🤣 Og sannelig kom ikke også "slutt å være en sau" slengbemerkningen der og! Klassisk oppførsel fra slike som deg. 🤣 Skal du ikke snart begynne å klage over "main stream media" og om den onde sammensvergelsen som hele verden har mot slike som deg også? Hvordan alle andre enn deg ikke klarer å se den *egentlige* sannheten? Du er ganske banal ja. Du ba om kilder og fikk det. Og fremdeles så holder du på i kjent stil. Du er kun opptatt av å manipulere meningsmotstander. Du er ikke interesert i å faktisk lese eller sette deg inn i saker. Takk til deg! Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, Dudeliduu said: Men hvorfor er du imot at dette blir sett hardt på av en skikkelig rettsinstans? Alle valgfuskmistanker burde tas svært alvorlig; blant annet også "districting". Og noe burde gjøres for å fikse det helt koko systemet i USA. Det faktumet at 48 av 50 ellerno stater ikke trenger ID for å stemme er helt sinnsykt i mitt hode. Valgfusk vil det garantert være fra begge sider i hvert eneste valg med slike ekstreme svakheter. At ingen sittende regjering har prøvd å gjøre noe med det tidligere forbauser meg. Jeg skjønner at dette ikke er tiden for å ta det opp akkurat nå, men om seks måneder så er alt glemt igjen frem til man er tilbake i samme driten neste valg. Jeg har ingenting i mot det. Men det har blitt sett hardt på av ca 60 rettsinstanser. Ingen av søksmålene har ført frem. Hvis man ønsker å endre måten valg gjennomføres i USA, så må man endre grunnloven. Kanskje kan man gjøre det etter denne fiaskoen for demokratiet som inntraff med Trump. Tenker det er nå man kan ha åpning for å fjerne valgmann-systemet og lignende reformer. Men det krever så klart samarbeid mellom demokratene og republikanerne. 3 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Thorny skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig skal vi ta lærdom av begge deler. Faktum er at det som skjer i USA handler mer om klasse enn rase. Vanlige folk har opplevd 50 år med nedgangstider. Jeg tror at det er vanskelig å si kategorisk «hva det handler om». Spesielt for oss på utsiden. Selv om mange av velgerne til Trump er fattige hvite godt voksne menn på bygda (som har kommet dårlig ut) så er jeg ikke overbevist om at proud boys og lignende i like stor grad kommer fra samme demografi. -k 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) Trump lover fredlig overgang: Sitat - Selv om jeg er totalt uenig med utfallet av dette valget, og faktaene støtter meg i dette, vil det likevel være en fredelig maktovertagelse 20. januar. Jeg har alltid sagt at vi vil fortsette kampen for å sikre at bare lovlige stemmer ble talt. Selv om dette representerer slutten på den mest fantastiske førsteperioden for en president i historien, er det bare starten på vår kamp for å gjøre USA fantastisk igjen, skriver Trump. Edit: Fra Dan Scavino sin twitter: Endret 7. januar 2021 av KalleKanin Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Kenneth Leiknes skrev (57 minutter siden): I sum har det i år vært et valg som er en intet annet en en gedigen skandale og får USA til å ligne på en banan stat! Heilt einig. Og det er utelukket pga ukritiske kult idioter, som kjøper påstander uten hold i realiteten, og agerer deretter. Enten i handling, eller spy ut konspirasjons vrøvl rundt seg som om dei sitter på reelle bevis for sine barnslige påstander. Først då snakker ein banan republikk. Når prosesser, lover og integritet blir kastet ut, for konspirasjons teorier, og lause påstander som ender i angrep på Capitol Hill. Ja du snakker banan stat. Og du er med på å bygge ein. 5 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) 14 minutes ago, knutinh said: Jeg tror at det er vanskelig å si kategorisk «hva det handler om». Spesielt for oss på utsiden. Selv om mange av velgerne til Trump er fattige hvite godt voksne menn på bygda (som har kommet dårlig ut) så er jeg ikke overbevist om at proud boys og lignende i like stor grad kommer fra samme demografi. -k Det kan da ikke *bare* handle om onde drømmer og retorikk (psykologisk selvdrevel spill) som Trump så får skylda for? Jeg venter på en ny og smartere "Trump".... Han er vil ikke unik? Endret 7. januar 2021 av lada1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Pallehysa skrev (5 minutter siden): Heilt einig. Og det er utelukket pga ukritiske kult idioter, som kjøper påstander uten hold i realiteten, og agerer deretter. Enten i handling, eller spy ut konspirasjons vrøvl rundt seg som om dei sitter på reelle bevis for sine barnslige påstander. Først då snakker ein banan republikk. Når prosesser, lover og integritet blir kastet ut, for konspirasjons teorier, og lause påstander som ender i angrep på Capitol Hill. Ja du snakker banan stat. Og du er med på å bygge ein. Det er utelukket grunnet partisaner som ikke forstår at folk på den andre siden også er folk, og at det er en grunn til at de tenker slik de tenker. Det er en dehumanisering uten like av meningsmotstandere. Og du er med på det. 2 1 Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 lada1 skrev (Akkurat nå): Det kan da ikke *bare* handle om onde drømmer og retorikk (psykologisk selvdrevel spill) som Trump så får skylda for - slik det ofte blir forklart? Jeg venter på en ny og mer smartere "Trump".... Og det er det som skremmer vannet av meg også. Neste gang så kommer det en DT med mer enn 24 i IQ og da går det virkelig til helvete! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå