Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

graavik skrev (21 minutter siden):

Man får anta og håpe det. Virker som faretruende mange ennå ikke har forstått faren. Tom. enkelte kongressmedlemmer som feks. "Marjorie Greene" fronter vel fortsatt narrativet om at det foregikk juksing under valget?

Ja, men hva du skal se på er den støtten Bidens (og Sanders) forslag har i folket. Hva som skjer nå i kongressen er avgjørende for hvor USA går nå. Folk er leie av Republikanerne og det ser du på meningsmålingene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
graavik skrev (17 timer siden):

Tom. enkelte kongressmedlemmer som feks. "Marjorie Greene" fronter vel fortsatt narrativet om at det foregikk juksing under valget?

Langt flere enn Marjorie Taylor Greene og QAnon-gjengen med Boebert og Gaetz fronter dette i kongressen dessverre. Det republikanske partiet vedtok tidligere i år offisielt i praksis at de ikke aksepterer valgresultatet, i forbindelse med Cheney-saken. De forsøker å gjøre Trumps "big lie" til en slags sannhet. Og de som ikke fronter det, sier enten ingenting eller ikke imot.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Langt flere enn Marjorie Taylor Greene og QAnon-gjengen med Boebert og Gaetz fronter dette i kongressen dessverre. Det republikanske partiet vedtok tidligere i år offisielt i praksis at de ikke aksepterer valgresultatet, i forbindelse med Cheney-saken. De forsøker å gjøre Trumps "big lie" til en slags sannhet. Og de som ikke fronter det, sier enten ingenting eller ikke imot.

Snikpellik. Se den reportasjen jeg refererte to innlegg opp. Der vil du høre litt mer om hva som rører seg bak kulissene i USA.

Lenke til kommentar
19 hours ago, Oddvardm said:

Ja, men hva du skal se på er den støtten Bidens (og Sanders) forslag har i folket. Hva som skjer nå i kongressen er avgjørende for hvor USA går nå. Folk er leie av Republikanerne og det ser du på meningsmålingene.

Jaha? Er vel derfor Bidens approvalrating synker som en stein og siste poll gir Trump en ledelse over Biden (i et hypotetisk valg).. Og alle forventer at D mister både senatet og kongressen neste år..

 

Ja, disse amerikanerne er skikkelig lei republikanere

 

Lenke til kommentar
scuderia skrev (8 minutter siden):

Jaha? Er vel derfor Bidens approvalrating synker som en stein og siste poll gir Trump en ledelse over Biden (i et hypotetisk valg).. Og alle forventer at D mister både senatet og kongressen neste år..

 

Ja, disse amerikanerne er skikkelig lei republikanere

 

Det er de sakene som nå pågår i kongressen jeg snakker om. Ifrastruktur og sosiale reformer som barnehage, betalt sykefravær, ekspangsjon av medicare/medicare oa. De sakene er populære. Biden får stryk på sin Afghanistan håndtering, boligkrisen, økende priser, pandemien oa som nå virker i det Amerikanske samfunnet. Ikke i de sakene som folket trenger. Derfor tenker jeg at det vil endre seg litt så snart de er vedtatt.

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Oddvardm said:

Det er de sakene som nå pågår i kongressen jeg snakker om. Ifrastruktur og sosiale reformer som barnehage, betalt sykefravær, ekspangsjon av medicare/medicare oa. De sakene er populære. Biden får stryk på sin Afghanistan håndtering, boligkrisen, økende priser, pandemien oa som nå virker i det Amerikanske samfunnet. Ikke i de sakene som folket trenger. Derfor tenker jeg at det vil endre seg litt så snart de er vedtatt.

Nei, de er kanskje populære blant demokratene men ikke blant amerikanere generelt. Om det var slik så hadde det vært på plass for lenge siden. 

" Ikke i de sakene som folket trenger"  Såå... amerikanere trenger ikke boliger, overkommelige priser og å være friske?  

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (22 timer siden):

Akseptert. Heller ikke uenig i det du sier om fasisme. Jeg vet at Bannon var en ivrig student av Mussulini og hans retorikk hvor en virkelihetsfjern beskrivelse av verden og dogmatisk/nasjonalistisk politkk fikk ham til makten.

USA står ikke i fare for å falle i samme fella. De fikk seg et skikkelig sjokk når Trump tok makta, men nå er hele samfunnet observange på faren som eksisterer med nasjonalisme & fasisme. Det vil ikke skje igjen tror jeg.

...

Nei, det republikanske partiet og majoriteten av den konservative halvparten av befolkningen ønsker gerrymandering og andre tiltak for å sikre republikansk flertall velkommen -- inkludert å omgjøre lovlig valg på tynnest mulig grunnlag.

Ingenting har endret seg når det kommer til politiske analyser om miljøet i USA:
Fox news eksister fremdeles, og har fått sterk konkurranse i å dra konservative enda lengre ut fra virkeligheten fra Russia Today, Breitbart, en haug av propagandaformidlere og et vell av organisasjoner som arbeider i sosiale medier.

Høyesterett er fremdeles villig til å la gerrymandering skje og la republikanere bryte innbyggerene sine menneskerettigheter.
https://www.npr.org/2019/06/27/731847977/supreme-court-rules-partisan-gerrymandering-is-beyond-the-reach-of-federal-court

Tilstanden har bokstavelig talt ikke vært alvorligere -- den er bare midlertidig stabil på grunn av demokratisk flertall;
Ved og nær neste valg -- kanskje til og med mellomvalget -- venter mer vold, potensielle terrortrusler, alvorlig økning i mengden propaganda rettet mot konservative, og grovere forsøk på å forhindre fargede å stemme og tiltak for å gjør det å stemme vanskeligere i enkelte distrikter.

For å bli kvitt en sykdom, så må årsaken fjernes.
Når noen drikker fra en forgiftet brønn, så må man hjelpe dem å finne nye brønner.
Men det er hundre millioner amerikanere som drikker fra forgiftede brønner fylt med cool-aid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Red Frostraven said:

...

Nei, det republikanske partiet og majoriteten av den konservative halvparten av befolkningen ønsker gerrymandering og andre tiltak for å sikre republikansk flertall velkommen -- inkludert å omgjøre lovlig valg på tynnest mulig grunnlag.

Ingenting har endret seg når det kommer til politiske analyser om miljøet i USA:
Fox news eksister fremdeles, og har fått sterk konkurranse i å dra konservative enda lengre ut fra virkeligheten fra Russia Today, Breitbart, en haug av propagandaformidlere og et vell av organisasjoner som arbeider i sosiale medier.

Høyesterett er fremdeles villig til å la gerrymandering skje og la republikanere bryte innbyggerene sine menneskerettigheter.
https://www.npr.org/2019/06/27/731847977/supreme-court-rules-partisan-gerrymandering-is-beyond-the-reach-of-federal-court

Tilstanden har bokstavelig talt ikke vært alvorligere -- den er bare midlertidig stabil på grunn av demokratisk flertall;
Ved og nær neste valg -- kanskje til og med mellomvalget -- venter mer vold, potensielle terrortrusler, alvorlig økning i mengden propaganda rettet mot konservative, og grovere forsøk på å forhindre fargede å stemme og tiltak for å gjør det å stemme vanskeligere i enkelte distrikter.

For å bli kvitt en sykdom, så må årsaken fjernes.
Når noen drikker fra en forgiftet brønn, så må man hjelpe dem å finne nye brønner.
Men det er hundre millioner amerikanere som drikker fra forgiftede brønner fylt med cool-aid.

Demokratene satte ny rekord i bruk av gerrymandering under Trumps første to år som president. Så om du tror demokratene er noen skinnende helter som vil alt godt lever du i lala land. Det er alltid slik at de som har majoriteten klager på at gerrymandering eksisterer og motsatt. Alt i alt kan vi si at dette faktisk hindrer det ene partiet til å utøve totalitær makt og maner partiene til å jobbe sammen for å finne kompromisser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, scuderia said:

Alt i alt kan vi si at dette faktisk hindrer det ene partiet til å utøve totalitær makt og maner partiene til å jobbe sammen for å finne kompromisser.

Et av de mange problemene i amerikansk politikk er vel at man har sluttet å jobbe sammen for å finne kompromisser. Alt handler om å ødelegge for motparten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
scuderia skrev (6 timer siden):

Nei, de er kanskje populære blant demokratene men ikke blant amerikanere generelt. Om det var slik så hadde det vært på plass for lenge siden. 

" Ikke i de sakene som folket trenger"  Såå... amerikanere trenger ikke boliger, overkommelige priser og å være friske?  

Nå skuffer du Scuderia. Hvis du hadde søkt litt på nett så hadde funnet ut at det ikke bare er demokratene som er begeistret. Hele nasjonen er stiller seg bak. Det du sier om at hvis de var så hadde det vært vedtatt for lenge siden. Det utsagnet er jeg ikke enig i. Det er særinteresser som styrer USA. Hvorfor? Fordi de betaler politikerne. Det gjør desverre ikke folket i samme grad. https://www.speaker.gov/newsroom/92121

Endret av Oddvardm
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
scuderia skrev (4 timer siden):

Demokratene satte ny rekord i bruk av gerrymandering under Trumps første to år som president. Så om du tror demokratene er noen skinnende helter som vil alt godt lever du i lala land. Det er alltid slik at de som har majoriteten klager på at gerrymandering eksisterer og motsatt. Alt i alt kan vi si at dette faktisk hindrer det ene partiet til å utøve totalitær makt og maner partiene til å jobbe sammen for å finne kompromisser.

Dette er ikke riktig.  Greg Pallast er jounalisten i USA som har følgt dette lengst og på nært hold. https://www.gregpalast.com/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 10/8/2021 at 10:07 AM, Snikpellik said:

Langt flere enn Marjorie Taylor Greene og QAnon-gjengen med Boebert og Gaetz fronter dette i kongressen dessverre. Det republikanske partiet vedtok tidligere i år offisielt i praksis at de ikke aksepterer valgresultatet, i forbindelse med Cheney-saken. De forsøker å gjøre Trumps "big lie" til en slags sannhet. Og de som ikke fronter det, sier enten ingenting eller ikke imot.

Kongressen og Republikanerene godtok valg-resultatet 6. januar. Uansett om det foregikk valgjuks eller ikke.

Men hvis du har sett rapporten om alt valgjukset som foregikk, og skjuling av bevismateriale så er det vansklig å forstå at ikke dette skal etterforskes, og skyldige bør straffes.

 

 

 

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar
KongRudi skrev (21 timer siden):

Kongressen og Republikanerene godtok valg-resultatet 6. januar. Uansett om det foregikk valgjuks eller ikke.

Men hvis du har sett rapporten om alt valgjukset som foregikk, og skjuling av bevismateriale så er det vansklig å forstå at ikke dette skal etterforskes, og skyldige bør straffes.

Hva jeg ser i denne reportasjen er et konsulent selskap som har sjekket tellings automatisjonen av innsente valgseddler. Det var seks typer og flere hadde vel duplisert seddlene. Sent inn flere sedler enn 1. Vet ikke helt hva de mener med duplikater. Mener de talte duplikater, eller flere innsente seddler? Videre er det ikke sagt noe om hvor mange duplikater som er talt i valget, ei heller hvor mange som var republikanske stemmer kontra demokrater (av disse duplikayene). Jeg er enig at det var en dyster gjennomgang, men det var første gang dette har blitt gjort så en slik gjennomgang er bra.  Etter hva jeg forsto var det ikke et stort avvik mellom talte stemmer og stemmeregisteret. Men jeg har ikke satt meg inn i det skikkelig. En annen ting er å forstå at valg stemmene ble talt av republikanere og demokrater + uavhengige, ikke bare demokrater. En valg prosess som må forbedres kan man vel si med rimelig sikkerhet.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
On 10/14/2021 at 1:16 AM, Oddvardm said:

Hva jeg ser i denne reportasjen er et konsulent selskap som har sjekket tellings automatisjonen av innsente valgseddler. Det var seks typer og flere hadde vel duplisert seddlene. Sent inn flere sedler enn 1. Vet ikke helt hva de mener med duplikater. Mener de talte duplikater, eller flere innsente seddler? Videre er det ikke sagt noe om hvor mange duplikater som er talt i valget, ei heller hvor mange som var republikanske stemmer kontra demokrater (av disse duplikayene). Jeg er enig at det var en dyster gjennomgang, men det var første gang dette har blitt gjort så en slik gjennomgang er bra.  Etter hva jeg forsto var det ikke et stort avvik mellom talte stemmer og stemmeregisteret. Men jeg har ikke satt meg inn i det skikkelig. En annen ting er å forstå at valg stemmene ble talt av republikanere og demokrater + uavhengige, ikke bare demokrater. En valg prosess som må forbedres kan man vel si med rimelig sikkerhet.

Det var tre forskjellige grupperinger som har gått igjennom valgsikkerheten under valget, ikke bare ett firma. 

Det var to forskjellige typer duplikater som ble nevnt, han første som snakket som ikke var ifra Cyberninjas, han snakket ikke om samme type duplikater som Cyberninja-sjefen gjorrde - de fortalte også om forskjellene på disse duplikatene.

Helt klart mest intressant det som var fra Cyberninjas.

Det var veldig mange stemme-logger som ble overskrevet/slettet dagen før de måtte levere fra seg maskinene, kan vansklig se for meg noen annen grunn bortsett fra å skjule hva som hadde skjedd på valgdagen, og de hadde fyren som gjorde det på overvåkningskamera, personlig synes jeg at de burde vist overvåknings-tapen, istedenfor å skjule identiteten hans. - Og har vansklig å se hvorfor en av valgmaskinene skulle ha en non-spec harddisk med stemmeregister med velgere fra Washington DC, i Arizona. 😕

 

Lenke til kommentar

Forøvrig ser det ut til at det skal etterforskes i fengslet hvor 6. januar demonstrantene blir holdt..

NPR-artikkell

En person som fikk brukket håndledd (mens han var arrestert) - i mai, og skulle opereres i Juni - men fengslet har så langt motsatt seg myndighetene og nekter å utlevere medisinsk informasjon eller muliggjøre operasjon - så de prøver sannsynligvis å ødelegge hånda permanent - og han har fremdeles ikke fått behandling. 😕

Nå har en dommer sagt at han holder fengsel-direktøren for contempt, og forlanger etterforskning av fengselet.

Litt ironisk slenger NPR med litt propaganda, om angrende syndere, som sikkert er redd for å bli torturert.. Noen som vet om det er samme fengsel han 66 åringen satt i isolasjon i 60 dager i strekk?

 

 

Lenke til kommentar
KongRudi skrev (3 timer siden):

Det var tre forskjellige grupperinger som har gått igjennom valgsikkerheten under valget, ikke bare ett firma. 

Det var to forskjellige typer duplikater som ble nevnt, han første som snakket som ikke var ifra Cyberninjas, han snakket ikke om samme type duplikater som Cyberninja-sjefen gjorrde - de fortalte også om forskjellene på disse duplikatene.

Helt klart mest intressant det som var fra Cyberninjas.

Det var veldig mange stemme-logger som ble overskrevet/slettet dagen før de måtte levere fra seg maskinene, kan vansklig se for meg noen annen grunn bortsett fra å skjule hva som hadde skjedd på valgdagen, og de hadde fyren som gjorde det på overvåkningskamera, personlig synes jeg at de burde vist overvåknings-tapen, istedenfor å skjule identiteten hans. - Og har vansklig å se hvorfor en av valgmaskinene skulle ha en non-spec harddisk med stemmeregister med velgere fra Washington DC, i Arizona. 😕

 

Så ikke hele. Burde gjort det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Rolling Stone har publisert en eksklusiv artikkel med noen heftige nyheter, med avsløringer om at flere medlemmer av kongressen var involvert i planleggingen. I tillegg hevdes det at Trumps stabssjef Mark Meadows var involvert. Marjorie Taylor Greene, Paul Gosar og Lauren Boebert er blant de som navngis blant kongressmedlemmene. De har bekreftet kildene sine fra flere vitner.

EXCLUSIVE: Jan. 6 Protest Organizers Say They Participated in ‘Dozens’ of Planning Meetings With Members of Congress and White House Staff
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/exclusive-jan-6-organizers-met-congress-white-house-1245289/

Sitat

Two sources are communicating with House investigators and detailed a stunning series of allegations to Rolling Stone, including a promise of a “blanket pardon” from the Oval Office

As the House investigation into the Jan. 6 attack heats up, some of the planners of the pro-Trump rallies that took place in Washington, D.C., have begun communicating with congressional investigators and sharing new information about what happened when the former president’s supporters stormed the U.S. Capitol. Two of these people have spoken to Rolling Stone extensively in recent weeks and detailed explosive allegations that multiple members of Congress were intimately involved in planning both Trump’s efforts to overturn his election loss and the Jan. 6 events that turned violent. 

Rolling Stone separately confirmed a third person involved in the main Jan. 6 rally in D.C. has communicated with the committee. This is the first report that the committee is hearing major new allegations from potential cooperating witnesses. While there have been prior indications that members of Congress were involved, this is also the first account detailing their purported role and its scope. The two sources also claim they interacted with members of Trump’s team, including former White House Chief of Staff Mark Meadows, who they describe as having had an opportunity to prevent the violence. 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (31 minutter siden):

Rolling Stone har publisert en eksklusiv artikkel med noen heftige nyheter, med avsløringer om at flere medlemmer av kongressen var involvert i planleggingen.

Skulle ikke overraske meg hvis det var sant, men vi har hørt så mye annet som viste seg ikke å være sant at jeg er avventende.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Snikpellik said:

Rolling Stone har publisert en eksklusiv artikkel med noen heftige nyheter, med avsløringer om at flere medlemmer av kongressen var involvert i planleggingen. I tillegg hevdes det at Trumps stabssjef Mark Meadows var involvert. Marjorie Taylor Greene, Paul Gosar og Lauren Boebert er blant de som navngis blant kongressmedlemmene. De har bekreftet kildene sine fra flere vitner.

EXCLUSIVE: Jan. 6 Protest Organizers Say They Participated in ‘Dozens’ of Planning Meetings With Members of Congress and White House Staff
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/exclusive-jan-6-organizers-met-congress-white-house-1245289/

 

Tenk at opptil flere republikanere i kongressen var med i samtaler med organisatorene bak støtte-demonstrasjon for Trump.. huffetihuff.. 😱

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...