Pallehysa Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Lodium skrev (4 timer siden): Eller at han har en annen mening enn deg og atutomatisk ikke går i samme saueflokk som andre er det morsomt å si bææ? Ironi på sitt beste. Istadenfor å prøve å arrestere meg for sau mentalitet, nåke eg kan garantere at eg har mindre av enn deg, då du virker å være ein del av Trump kulten, burde du heller avstå og heller prøve å diskutere poengene mine. Lodium skrev (4 timer siden): Alle demonstrantene stormet ikke bygningen så jeg syns folk skal slutte å skylde på alle demonstrantene... Og der var første stråmann. Bæææ. Lodium skrev (5 timer siden): Men vent litt Det gjelder hvist bare BLM demonstranter. Og der var whataboutism. Som om det unnskylder Capitol stormingen. Bææææ. Lodium skrev (5 timer siden): Dette er en mer reflektert video over blm, Trump, systematisk rasisme argument vås som diskuteres i disse dager. Prøv å argumenter sjøl. Eller er du kun ute etter å breke? 6 Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (2 timer siden): Selvmordene er nok en direkte konsekvens av det som skjedde den dagen. Er det komt fram nåke videre motiv? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Lodium skrev (5 timer siden): Eller at han har en annen mening enn deg og atutomatisk ikke går i samme saueflokk som andre er det morsomt å si bææ? Alle demonstrantene stormet ikke bygningen så jeg syns folk skal slutte å skylde på alle demonstrantene... Men vent litt Det gjelder hvist bare BLM demonstranter. Dette er en mer reflektert video over blm, Trump, systematisk rasisme argument vås som diskuteres i disse dager. Men han er muligens ikke svart nok som svarer på interjuet/diskusjonen Glenn Loury, the Merton P. Stoltz Professor of the Social Sciences and Professor of Economics at Brown University. They discuss the current political, social and economic issues facing the US, and the Western world more broadly, including the Black Lives Matter movement, the popular idea of 'systemic racism', the upcoming 2020 U.S. election and more. Prof. Glenn Loury | Systemic Racism, Trump and BLM - YouTube ...videoen er skapt av en journalist som jobber for australske Fox News -- en australsk versjon av kanalen som eies av samme familie som Fox News, med samme bias. https://mediabiasfactcheck.com/the-australian/ ...og professoren er åpenbart like utdatert som mannen som intervjuer; USA er ikke et land hvor smarte mennesker eller mennesker med ferdigheter lykkes; Det stoppet for langt over 40 år siden, da de rike ble beskattet mindre, og fikk konkurransefordeler, og arbeiderklassen sluttet å få reallønnsøkning, og mistet evnen til å etablere nye bedrifter som kan konkurrere med barn av de rike, selv om de er mer kompetente og de rike barna inkompetente. https://www.cnbc.com/2019/05/29/study-to-succeed-in-america-its-better-to-be-born-rich-than-smart.html Fattigdom og stress predikerer lavere karakterer enn stabile liv, og reduserer læring av alle former, inkludert effekten av oppdragelse: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02673843.2019.1596823 ...altså; Stress hemmer folk sine evner til å lære og fokusere, og fattigdom og relativ fattigdom og diskriminering eskalerer stressnivået folk opplever. Og selvsagt finnes anekdoter. Unntak motbeviser ikke regelen. Altså: Fattigdom gjør smarte mennesker dummere og mindre kompetente og bitrere enn de ville vært om de fikk en mer anstendig oppvekst. ...videre så er det et problem med at lærere forskjellsbehandler og behandler fargede dårligere og har lavere toleranse for deres oppførsel selv om de oppfører seg likt de andre barna, fra barnehagen av: https://www.theguardian.com/world/2016/oct/04/black-students-teachers-implicit-racial-bias-preschool-study ... Og så kommer den systemiske rasismen i politiet og rettsvesenet på toppen, som folk må være ekstremt utdaterte -- eller tviholde på 40 år gamle meninger på tross av nyere beviser for at de tar feil -- for å ikke ha fått med seg. https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/opinions/systemic-racism-police-evidence-criminal-justice-system/ Såvidt jeg kan se så kommer personene som snakker i intervjuet med sine personlige meninger og refleksjoner -- ingen kilder, bare anekdoter. Du har personlige meninger, og vi trenger ikke konservative mennesker som jobber for amerikansk konservativ propaganda, i Australia, sine meninger eller meningene til menneskene de velger å profilere fordi de er enige med den konservative agendaen og propagandaen de ønsker å formidle. Vi trenger gode kilder som presenterer tall og etterprøvbare påstander. Endret 29. januar 2021 av Red Frostraven 4 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Omnia vincit amor skrev (3 timer siden): Selvmordene er nok en direkte konsekvens av det som skjedde den dagen. Jeg forstår ikke helt hvordan man kan laste demonstranter/opprørere/kuppmakere for at politifolk tragisk velger å ta sitt eget liv flere dager senere. Ja, det var en fæl og traumatisk hendelse som sikkert satt troen på seg selv, jobben og fedrelandet i nytt perspektiv. Norske medier tok selvkritikk etter «Tønne-saken» hvor en topp-politiker var fritt vilt og klistret på forsiden av avisene i lang tid og så at hans sosiale status raknet. Men at bermen slår etter deg, sier at de skal ta deg, tvinger deg fra skanse til skanse, dreper en kollega og skamslår andre... Er det ikke sånt politiet er selektert og trent for? -k Endret 29. januar 2021 av knutinh Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 knutinh skrev (25 minutter siden): Men at bermen slår etter deg, sier at de skal ta deg, tvinger deg fra skanse til skanse, dreper en kollega og skamslår andre... Er det ikke sånt politiet er selektert og trent for? Men at Politiet slår etter deg, sier at de skal ta deg, tvinger deg fra skanse til skanse, dreper en meddemonstrant og skamslår andre... Er det ikke sånt politiet er selektert og trent for? Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) 7 hours ago, Red Frostraven said: ...videoen er skapt av en journalist som jobber for australske Fox News -- en australsk versjon av kanalen som eies av samme familie som Fox News, med samme bias. https://mediabiasfactcheck.com/the-australian/ ...og professoren er åpenbart like utdatert som mannen som intervjuer; USA er ikke et land hvor smarte mennesker eller mennesker med ferdigheter lykkes; Det stoppet for langt over 40 år siden, da de rike ble beskattet mindre, og fikk konkurransefordeler, og arbeiderklassen sluttet å få reallønnsøkning, og mistet evnen til å etablere nye bedrifter som kan konkurrere med barn av de rike, selv om de er mer kompetente og de rike barna inkompetente. https://www.cnbc.com/2019/05/29/study-to-succeed-in-america-its-better-to-be-born-rich-than-smart.html Fattigdom og stress predikerer lavere karakterer enn stabile liv, og reduserer læring av alle former, inkludert effekten av oppdragelse: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02673843.2019.1596823 ...altså; Stress hemmer folk sine evner til å lære og fokusere, og fattigdom og relativ fattigdom og diskriminering eskalerer stressnivået folk opplever. Og selvsagt finnes anekdoter. Unntak motbeviser ikke regelen. Altså: Fattigdom gjør smarte mennesker dummere og mindre kompetente og bitrere enn de ville vært om de fikk en mer anstendig oppvekst. ...videre så er det et problem med at lærere forskjellsbehandler og behandler fargede dårligere og har lavere toleranse for deres oppførsel selv om de oppfører seg likt de andre barna, fra barnehagen av: https://www.theguardian.com/world/2016/oct/04/black-students-teachers-implicit-racial-bias-preschool-study ... Og så kommer den systemiske rasismen i politiet og rettsvesenet på toppen, som folk må være ekstremt utdaterte -- eller tviholde på 40 år gamle meninger på tross av nyere beviser for at de tar feil -- for å ikke ha fått med seg. https://www.washingtonpost.com/graphics/2020/opinions/systemic-racism-police-evidence-criminal-justice-system/ Såvidt jeg kan se så kommer personene som snakker i intervjuet med sine personlige meninger og refleksjoner -- ingen kilder, bare anekdoter. Du har personlige meninger, og vi trenger ikke konservative mennesker som jobber for amerikansk konservativ propaganda, i Australia, sine meninger eller meningene til menneskene de velger å profilere fordi de er enige med den konservative agendaen og propagandaen de ønsker å formidle. Vi trenger gode kilder som presenterer tall og etterprøvbare påstander. Dette er jo å stakkerliggjøre den svarte personen i Interjuet, det er også en måte å stakkkarsligjøre fargede personer generelt som også er en form for rasisme Hva syns du om noen av poengene han tar opp istedet for å avfeie dem? Det finnes blant annet flere svarte rike personer Er det ikke merkelig at det alltid er hvites ansvar å ansette svarte folk? Det er nærmest en besettelse. Det er også en slags besetttelse at det er hvite som må åpne Private skoler finansiert med hvite private midler. svarte klarer liksom ingenting selv. Og en gang i fremtiden blir de hvite minoritet borte i USA som han påpeker tør nesten vedde på at skyld fortsatt blir gitt hvite selv om hvite da Potensielt bare er en brøkdel av alle fargede personer i USA hvis vi regner med alle fargede og ikke bvare svarte, men latinos, meksikanere, kinesere osv. Men da kan en alltids skylde på at Rikdommen er konstrert på få hvite rike hender til tross for at innen den tid så er det ganske sansynlig at enda flere fargede enn idag har gjort det bra i forretningslivet og i andre Yrker. så tror nok jeg hadde godt rett i påstanden min at han er nok ikke svart nok i huden for enkelte her inne. Politiet i USA mangler Midler og Utdanning og finansiering av Politiet i diverse byer eller steder er merkelig alltids hvites ansvar til tross for at det finnes byer med stort sett bare svarte der borgermesteren er svart, de fleste stillinger i byen er besatt av svarte, svarte politimenn osv, osv. Mange eksisterende skoler mangler midler som kunne ha blitt finiansert bedre fra private svarte donorer. Flere kunne ha gitt flere svarte studenter scoolarships(Dette gjelder også de rike hvite aktivistene på blm siden) Put your money where your mouth is for å si det slik. Foresten går det an å sjekke opp om anakdotene hans stemmer Det er ikke slik at du må presentere Kilder for hver minste lille ting da kan du skrive en bok før du blir ferdig. Alle vet foreksempel at det er 24 timer i døgnet og da snakker jeg om ett kalenderdøgn Blir jo bare teit dersom en må presentere kilder på dette. Og personlige meninger og påstander er to forskjellige ting. Den ene tingen kan du presentere kilder på den andre tingen behøver du ikke og man trenger rett og slett ikke å overdrive som du legger opp til her. Ps. Siden det ikke var klart første gang jeg sa det så gjentar jeg noe og legger til en enda mer tydlig utale siden jeg ble beskyldt for å være en av Trump kulten lenger oppe. Sitat. Noen stater sliter med rasisme mer andre Oversatt : Jada er fullstendig klar over at det finnes rasisme i enkelte stater i USA Men syns folk overdriver når de beskylder hele systemet over hele USA for systemisk rasisme. Det er også som jeg nevnte å stakkarsligjøre Svarte personer siden noen svarte både har ressureser og muligheter til å gjøre noe med saken og ikke nok med det Det er jo en del hvite som støtter de svartes sak. Men det er vel bare ord og lite handling tenker jeg meg. De er svær i kjeften men når det kommer til stykket er de hvite aktivistene egentlig på BLM siden bare feiginger. De har det kun i kjeften siden noen av disse også har mulighet til å gjøre noe av praktisk Politisk art og da mener jeg ikke å voldelig, herverk og herjinger for å få sine krav igjennom. Kontakte Guvernøren eller hvem det nå enn er som er representant i området få han til å vedta Poltiske forandringer som gjelder politiet osv. De fikk jo igjennom defund the police med nok Politisk press sammen med de svarte i blm beveglesen hvorfor ikke bedre opplæring og lover og regler for å gjøre Politiet mer ansvarlig for sine handlinger? Nei, det er helt umulig. Bedre å brenne bygninger, drepe folk, stjele og drive herverk og det værste av alt at dette som regel kun går ut over de svarte der slikt skjer og hvem skal de da ringe som er ofre for radikale blm aktivisters, anarkister og andre radikale herjinger når politiet er borte? Ghostbusters? Endret 29. januar 2021 av Lodium 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Oddvardm skrev (2 timer siden): Men at Politiet slår etter deg, sier at de skal ta deg, tvinger deg fra skanse til skanse, dreper en meddemonstrant og skamslår andre... Er det ikke sånt politiet er selektert og trent for? Jeg kjenner ikke politiet i USA så godt, men de jeg har møtt her i Norge har vært høflige, hjelpsomme og har unngått å slå meg. Eller var det noe annet som var poenget ditt? -k 2 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 22 hours ago, Red Frostraven said: ...og denne opplevelsen av du kjenner folks politiske tilhørighet på basert på utseende alene, har det vart lenge..? Opptøyene vi var vitne til i fjor sommer ga oss mye mer enn bare utseendet alene å gå på, da, men for å sette det på spissen, så trenger man ikke å være en rakettforsker for å forstå at en lastebilsjåfør godt oppe i 50-åra, som er glad i kjøtt og rulletobakk, antagelig stemmer på høyresiden (om han stemmer i det hele tatt), mens ei mager, lita jente med kun noen salatblader i matboksen, og som studerer kjønnsstudier på Blindern, antagelig stemmer på venstresiden. Du har jo formodentlig noen sosiale antenner, du også, som lar deg plukke opp på identitetsmarkører og skille mellom epler og appelsiner. 👍 Men dere er oppfinnsomme, da, det skal dere ha. Vanligvis så opplever jeg at motparten forsøker å rasjonalisere handlingene til de som var ute og raljerte i gatene i fjor sommer med å si ting som at "de har forsøkt å demonstrere fredfullt tidligere" og at "de gjør dette (plyndrer, dreper, setter biler og bygninger i brann etc.) fordi at ingenting annet fungerer." Dette er første gang jeg har opplevd at noen aktivt har nektet for at de hadde noe med venstresiden å gjøre overhodet. Det minste dere kan gjøre er å eie idiotene deres, slik som høyresiden gjør. 😂 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) 21 minutes ago, fivebigcities said: Opptøyene vi var vitne til i fjor sommer ga oss mye mer enn bare utseendet alene å gå på, da, men for å sette det på spissen, så trenger man ikke å være en rakettforsker for å forstå at en lastebilsjåfør godt oppe i 50-åra, som er glad i kjøtt og rulletobakk, antagelig stemmer på høyresiden (om han stemmer i det hele tatt), mens ei mager, lita jente med kun noen salatblader i matboksen, og som studerer kjønnsstudier på Blindern, antagelig stemmer på venstresiden. Så all denne ekstra informasjonen om individene får du fra hvor egentlig? (Flere anekdoter?) Var alle deltagerne i feks. BLM, folk som kun hadde "salatblader i matboksen og studerte kjønnstudier"? Var flesteparten magre jenter? Hvordan vet du at en person er "lastebilsjåfør som er glad i kjøtt og rulletobakk", ved å se personen på gata? Endret 29. januar 2021 av graavik 2 Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 knutinh skrev (1 time siden): Jeg kjenner ikke politiet i USA så godt, men de jeg har møtt her i Norge har vært høflige, hjelpsomme og har unngått å slå meg. Eller var det noe annet som var poenget ditt? -k Det som var poenget mitt var å imøtegå påstanden om at to politibetjenter som var på jobb i kongressbygningen under opptøyene har begått selvmord kan skyldes på opptøyene. Ikke voldelig politi altså. Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) 44 minutes ago, Oddvardm said: Det som var poenget mitt var å imøtegå påstanden om at to politibetjenter som var på jobb i kongressbygningen under opptøyene har begått selvmord kan skyldes på opptøyene. Ikke voldelig politi altså. Selvmord kan skyldes en rekke årsaker og av til kombinasjon av årsaker litt vanskelig å si uten kanskje å se ett avskjedsbrev og ikke alle selmordsofre skriver ett slikt ett. Det kan skyldes dårlig samvittighet og kvaler Det døde jo tross alt flere demonstranter enn Politimenn Det kan skyldes sterk skyldfølelse ovenfor kameraten som døde i tjenesten og folkene som ble skadet Det kan skyldes intens psykologisk stress på grunn av en uvanlig situasjon Dette kombinert med at Psykisk helsevern i USA ikke er så godt og kriseteam for lignende hendelser nærmest er ikke eksisterende + en må betale for slikt selv ofte. Vet ikke om lønnen til sikkerhetsfolkene som voktet bygningen var høy eller ikke og om helseforsikring var dekket gjennom Jobben Endret 29. januar 2021 av Lodium 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 fivebigcities skrev (3 timer siden): Opptøyene vi var vitne til i fjor sommer ga oss mye mer enn bare utseendet alene å gå på, da, men for å sette det på spissen, så trenger man ikke å være en rakettforsker for å forstå at en lastebilsjåfør godt oppe i 50-åra, som er glad i kjøtt og rulletobakk, antagelig stemmer på høyresiden (om han stemmer i det hele tatt), mens ei mager, lita jente med kun noen salatblader i matboksen, og som studerer kjønnsstudier på Blindern, antagelig stemmer på venstresiden. Du har jo formodentlig noen sosiale antenner, du også, som lar deg plukke opp på identitetsmarkører og skille mellom epler og appelsiner. 👍 Men dere er oppfinnsomme, da, det skal dere ha. Vanligvis så opplever jeg at motparten forsøker å rasjonalisere handlingene til de som var ute og raljerte i gatene i fjor sommer med å si ting som at "de har forsøkt å demonstrere fredfullt tidligere" og at "de gjør dette (plyndrer, dreper, setter biler og bygninger i brann etc.) fordi at ingenting annet fungerer." Dette er første gang jeg har opplevd at noen aktivt har nektet for at de hadde noe med venstresiden å gjøre overhodet. Det minste dere kan gjøre er å eie idiotene deres, slik som høyresiden gjør. 😂 Fortsatt har du til gode å vise til noe holdbar informasjon som ikke baserer seg på dine egne anekdoter. Begynner å lure på om du i det hele vet hva venstre og høyresiden er. Virker som det ikke finnes noen originale tanker og refleksjoner, men at alt baserer seg på informasjon som ikke faktabasert. 5 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Også AOC holdt på å bli myrdet takket være Ted Cruz under Capitol hendelsen. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Lodium skrev (6 timer siden): Dette er jo å stakkerliggjøre den svarte personen i Interjuet, det er også en måte å stakkkarsligjøre fargede personer generelt som også er en form for rasisme Hva syns du om noen av poengene han tar opp istedet for å avfeie dem? Det finnes blant annet flere svarte rike personer Er det ikke merkelig at det alltid er hvites ansvar å ansette svarte folk? Det er nærmest en besettelse. Det er også en slags besetttelse at det er hvite som må åpne Private skoler finansiert med hvite private midler. svarte klarer liksom ingenting selv. Og en gang i fremtiden blir de hvite minoritet borte i USA som han påpeker tør nesten vedde på at skyld fortsatt blir gitt hvite selv om hvite da Potensielt bare er en brøkdel av alle fargede personer i USA hvis vi regner med alle fargede og ikke bvare svarte, men latinos, meksikanere, kinesere osv. Men da kan en alltids skylde på at Rikdommen er konstrert på få hvite rike hender til tross for at innen den tid så er det ganske sansynlig at enda flere fargede enn idag har gjort det bra i forretningslivet og i andre Yrker. så tror nok jeg hadde godt rett i påstanden min at han er nok ikke svart nok i huden for enkelte her inne. Politiet i USA mangler Midler og Utdanning og finansiering av Politiet i diverse byer eller steder er merkelig alltids hvites ansvar til tross for at det finnes byer med stort sett bare svarte der borgermesteren er svart, de fleste stillinger i byen er besatt av svarte, svarte politimenn osv, osv. Mange eksisterende skoler mangler midler som kunne ha blitt finiansert bedre fra private svarte donorer. Flere kunne ha gitt flere svarte studenter scoolarships(Dette gjelder også de rike hvite aktivistene på blm siden) Put your money where your mouth is for å si det slik. Foresten går det an å sjekke opp om anakdotene hans stemmer Det er ikke slik at du må presentere Kilder for hver minste lille ting da kan du skrive en bok før du blir ferdig. Alle vet foreksempel at det er 24 timer i døgnet og da snakker jeg om ett kalenderdøgn Blir jo bare teit dersom en må presentere kilder på dette. Og personlige meninger og påstander er to forskjellige ting. Den ene tingen kan du presentere kilder på den andre tingen behøver du ikke og man trenger rett og slett ikke å overdrive som du legger opp til her. ... Så du vil at JEG skal finne kilder som motbeviser mine kilder -- kilder jeg allerede har presentert, og som er mine kilder fordi jeg ikke har funnet beviser på det motsatte..? ... Jeg finner heller kilder som motbeviser dine kilder sine anekdoter -- siden du ikke har kilder på noen av påstandene dine, og de presenterer påstander uten kilder: Sitat Det finnes blant annet flere svarte rike personer Er det ikke merkelig at det alltid er hvites ansvar å ansette svarte folk? Fargede sjefer ansetter faktisk flere fargede enn hvite sjefer gjør. Why Do Black Employers Hire More African Americans than White Employers (wisc.edu) ... Er det noen grunn til at jeg skal tro resten av påstandene dine uten kilder, når det åpenbart er talking points fra youtube sine folk fra ytterste høyre jeg diskuterer med, og ikke en forståelse basert på faktisk beviser..? ...å anklage en farget mann for å være like hjernevasket som samme gruppe hvite er ikke negativt for ham. Sitat Svarte klarer liksom ingenting selv ...det å være utsatt for systemisk diskriminering og rasisme gjør noe med livskvaliteten til folk og deres muligheter -- på flere plan. Som alle kildene mine har handlet om. Prøv å dokumentere påstandene dine med faktiske undersøkelser. Jeg ga deg kilder som forklarer hva som skjer med mennesker som utsettes for stress -- og diskriminering av politi og lærere, sosial diskriminering, og diskriminering i arbeidslivet fører til en gjennomsnittlig nedbrytning av individene som utsettes for det. ...det finnes unntak. Men unntakene er anekdotene, ikke virkeligheten som de fleste lever i. Endret 29. januar 2021 av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 AOC ja, et eget kapittel innen politikken det. Sjuk i hodet. Lenke til kommentar
graavik Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 12 minutes ago, Tåkefyrste said: AOC ja, et eget kapittel innen politikken det. Sjuk i hodet. Sikkert mulig, men på langt nær like "sjuk i hodet" som de aller fleste fra GOP. 2 Lenke til kommentar
Lodium Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) 10 hours ago, Red Frostraven said: ... Så du vil at JEG skal finne kilder som motbeviser mine kilder -- kilder jeg allerede har presentert, og som er mine kilder fordi jeg ikke har funnet beviser på det motsatte..? ... Jeg finner heller kilder som motbeviser dine kilder sine anekdoter -- siden du ikke har kilder på noen av påstandene dine, og de presenterer påstander uten kilder: Fargede sjefer ansetter faktisk flere fargede enn hvite sjefer gjør. Why Do Black Employers Hire More African Americans than White Employers (wisc.edu) ... Er det noen grunn til at jeg skal tro resten av påstandene dine uten kilder, når det åpenbart er talking points fra youtube sine folk fra ytterste høyre jeg diskuterer med, og ikke en forståelse basert på faktisk beviser..? ...å anklage en farget mann for å være like hjernevasket som samme gruppe hvite er ikke negativt for ham. ...det å være utsatt for systemisk diskriminering og rasisme gjør noe med livskvaliteten til folk og deres muligheter -- på flere plan. Som alle kildene mine har handlet om. Prøv å dokumentere påstandene dine med faktiske undersøkelser. Jeg ga deg kilder som forklarer hva som skjer med mennesker som utsettes for stress -- og diskriminering av politi og lærere, sosial diskriminering, og diskriminering i arbeidslivet fører til en gjennomsnittlig nedbrytning av individene som utsettes for det. ...det finnes unntak. Men unntakene er anekdotene, ikke virkeligheten som de fleste lever i. Snakker jeg bare om svarte? hvor ble det av mexicanere, Asiatere, Latinos osv? USA har til og med hatt en Svart president skal jeg dokumentere det og kanskje? Men jeg kan gi deg kilder på noe ja Her er en https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6080222/ God fornøyelse Og det mangler litt data eller data er i noen tilfeller usikre ifølge siden jeg fant der Du har ett alternativ her også som er litt nyere sett fra ett medisinsk synspunkt https://news.yale.edu/2020/10/27/racial-disparity-police-shootings-unchanged-over-5-years Her snakker denne artikkelen akkurrat det samme som jeg og han fyren i vidoen diskuterte at lovene og reglene til Politiet må forandres Kun hjeernevasket indeed blir jo bare latterlig å beskylde han for å være hjernevasket spesielt når han selv sa at det foregår rasisme selv Agående Lenken din der svarte blir ansatt Sitat : Thus, to the extent that there is concern over the persistent unemployment difficulties of blacks, having more blacks in positions with hiring authority within firms would help to alleviate this problem Akkurat det samme som både fyren og jeg påpekte hjernevasket indeed igjen En annen intresant ting jeg plukket opp derfra Access to these networks will surely depend on the racial composition of the incumbent workforce and the staff in charge of hiring. In addition, the race of the hiring agent is likely to determine the racial 3 preferences, if any, shown by an establishment in hiring outcomes. Hence, black hiring agents may be less likely than white agents to discriminate against (or more likely to discriminate in favor of) blacks Svarte kan ikke diskriminere eller gjøre rasisme indeed ser ut som de diskriminerer mot både hvite, Asiater, Latinere osv Hmm, hva var det jeg sa om maktfolk og den menneskelige natur en gang tidligere i denne tråden? skal jeg gjenta det også med henvisningen til slaveri nok en gang? Men du har forsåvidt rett at dette kan bli sett på som Postivt Jeg tror de kaller det positiv Diskriminering alt etter hvor du står politisk Kanskje vi bør starte igang hvit slavehanddel med hvite mennesker igjen så får bevist nok en gang att menneskets natur (ondskap) ikke har noe med fargen på Huden? Er jo forsåvidt politisk korrekt dette også med de rette brillene på. Så forsetter vi eller hva skal vi se The ability of black employers to hire blacks may also be mitigated by the skill requirements of jobs or by the frequency with which these firms hire less-skilled workers. Firms with high skill demands, low vacancy and turnover rates, or that generally hire few workers relative to the size of their workforce are associated with lower black employment (Holzer, 1998b). In part, this is due to blacks’ lower levels of skills and/or discriminatory treatment by employers, factors that place them lower in the hiring queue. To the extent that black hiring agents are employed in firms with these characteristics, there will be fewer opportunities to exert influence. Ah se her ja Her prater vi igjen om det samme fyren og jeg har påpekt hjernevvasket igjen indeed og selv her kan det altså forekomme diskriminering blant de svarte Høyrevridd indeed, Hjernevasket indeed Verdt å nevne er det at det finnes noen svarte som har gjort seg formuer på andres svartes ulykke Men du har helt rett i at en del svarte ansetter svarte ja Du har til og med svarte som donerer til velferd men det er smuler i havet i forhold til hva som trengs. Hjemløshet og høye leiepriser er også ett problem både blant hvite og svarte der er det også politikk som er mulig å gjennomføre men så var det det der å gjøre det nå Kanskje det skjer under Biden siden han er favoritten nå Kanske neste svarte president kanske må det en kvinne til Eller kanskje den fargede må ta igjen den hvite i befolkningsvekst Hvem vet n 2017, Demographer Dudley L. Poston Jr. argued that "Whites are now the numerical minority in a half dozen states, and they will be the nation's numerical minority in a little more than 25 years (referring to non-Hispanic whites only). And now, for the first time ever, there are fewer white than nonwhite children under 10 years of age Kilde https://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_ethnicity_in_the_United_States#:~:text=The most recent United States,of two or more races. Dersom du ikke stoler på denne tippingen eller antydningen så kan du jo alltids sjekke sansynlig resultater av befolkningsvekst i forskjellige grupper Diverse andre steder på internett. Det ser ut også som du er ganske selektiv når det gjelder å gjøre noe svarte har guts og energi nok og håp til å brenne bygninger, herje, plyndre og stjele blant sine egne men de har altså ikke guts til å legge ett forslag/krav for en represantant hva tror du koster mest energi? Og hvis det er psyken det står på men kun i selektive øyeblikk basert på fortiden så kan altså ikke all verdens politikk fikse opp i det. Kansjke med untak av gratis timer til Psykologen. Ps. Jeg ble mobbet i omtrent 6 år så jeg snakker av erfaring Ingen rasering, pøbelstreker, eller andre fæle ting jeg gjorde fordi jeg hadde psykiske problemer hjalp meg en døyt fremover selv om jeg ikke gikk like langt som demontrantene i USA Jeg kunne jo selfølgelig valgt å mistro visse karaktertyper blant hvite folk men det hadde i lengden vært irrasjonelt og lite produktivt. Det skjer mobbing NÅ og det skjer også blant hvite mennesker Det kostet meg mindre energi å oppsøke en psykolog og det kostet meg enda mindre å legge fram ett krav ovenfor skolene jeg gikk på Endret 30. januar 2021 av Lodium Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 Flashback til da AOC og 150 aktivister stormet og beleiret Pelosis kontor i kongressen. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 29. januar 2021 Del Skrevet 29. januar 2021 (endret) Ja -- og du finner altså kilder som støtter mine saker... Som vi altså ikke trengte at disse folka diskuterte, all den tid det finnes kilder som sier det, og som gjør deres meninger overflødige. Det er hva som ikke finnes kilder på som trenger å finnes kilder på. Som meningen du fronter om at fargede må "pull themselves up the by the bootstraps". Men jeg har presentert kilder som forklarer hvorfor det er vanskeligere å komme ut av fattigdommen for fargede, enn for hvite. Rasisme en en av årsakene -- og en viktig årsak. Diskriminering i skole, næringsliv og av politiet er andre. Psykologi og effektene diskriminering og fattigdom har på mennesker en tredje -- og den mest oversette. Det er dette statistikken beviser. Endret 29. januar 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå