Pallehysa Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden): For all del, jeg la merke til det og. Men det er symbolet det viser som er det viktige. Ikke at det er som et korthus. Mitt forsøk på litt humor. Er heilt einig at symbolikken den representerer er forkastelig. Sjøl om det er eit symbol, er det ein reell trussel. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Pallehysa skrev (Akkurat nå): Mitt forsøk på litt humor. Er heilt einig at symbolikken den representerer er forkastelig. Sjøl om det er eit symbol, er det ein reell trussel. Hehe, ikke alltid like enkelt å forstå om man tuller eller er seriøst i en tråd som dette. Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Denne fant jeg nettopp. Det er 60 Minutes som går gjennom 'valgfusk' videoen sammen med sjefen for valgkomiteen i Georgia. Det er kjempe intressant og viser med all tydelighet hva som holder på å skje i USA. Det er ikke bra ser det ut som. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Oddvardm skrev (5 minutter siden): Denne fant jeg nettopp. Det er 60 Minutes som går gjennom 'valgfusk' videoen sammen med sjefen for valgkomiteen i Georgia. Det er kjempe intressant og viser med all tydelighet hva som holder på å skje i USA. Det er ikke bra ser det ut som. Om du mener at det faktisk var valgfjusk.. Så har du nok misforstått helt hva den videoen prøver å fortelle... For de som har trodd på det så viser jo den videoen hvordan Fox News og andre medier har spinnet den videoen og vist bare deler av den istedenfor å vise alt. Den fulle videoen viser også at det var valgobservatører fra begge parti, og at media også var der. Så alt Trump og hans kult har påstått de siste månene er ikke annet enn løgn. Endret 13. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Oddvardm Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Omnia vincit amor skrev (1 minutt siden): Om du mener at det faktisk var valgfjusk.. Så har du nok misforstått helt hva den videoen prøver å fortelle... For de som har trodd på det så viser jo den videoen hvordan Fox News og andre medier har spinnet den videoen og vist bare deler av den istedenfor å vise alt. 100% Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Høyoppløst bilde funnet her: Det ser noe skrøpelig ut, men ikke dårligere kvalitet enn at den ville fungert. Nå kjenner jeg ikke rettspraksis rundt trusselvurderinger i USA, men i Norge så tillegges all vekt til hvorvidt en trussel var egnet til å skremme, og offerets oppfatning av situasjonen. Altså at trusselutøverens ord ikke vekter særlig høyt, eller i det hele tatt. Her i landet ville i hvert fall et aktorat over hodet ikke vektlagt påstander som "offeret burde jo skjønt at det bare var en spøk - hehe - hirr hirr". Endret 13. januar 2021 av Simen1 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 Flott! 3 Lenke til kommentar
graavik Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Interessant artikkel som viser geomapping av Parler-brukere under terroristangrepet deres. https://gizmodo.com/parler-users-breached-deep-inside-u-s-capitol-building-1846042905 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Simen1 skrev (2 timer siden): Mon tro hva som hadde skjedd dersom galingene som brøt seg inn, faktisk fikk tak i Mike Pence og mobben hadde hauset hverandre opp og noen hadde gått litt lengre enn andre. Ting går fort mer ut av kontroll enn det som var intensjonen. "Vi skulle bare skremme han litt" og "ja, jeg la løkka om halsen, men det var ikke meg som sparket unna beina, det var jo ikke meningen" .. Liten tvil om at Pence fort kunne havnet i livsfare dersom ting hadde skjedd i en litt annen rekkefølge, Pence ikke hadde klart å rømme osv. At det endte med bare 5 dødsfall og ingen kongressmedlemmer ble fysisk skadet er bare flaks. Advokaten til en av dem som stormet Capitol sier at klienten hans ikke var en del av mobben. Jeg klarer ikke å la være å flire hånlig med en stor andel av undering om hvor dum han og advokaten hans faktisk er. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Red Frostraven skrev (3 minutter siden): Advokaten til en av dem som stormet Capitol sier at klienten hans ikke var en del av mobben. Jeg klarer ikke å la være å flire hånlig med en stor andel av undering om hvor dum han og advokaten hans faktisk er. Ganske mange av de som sikkert kommer til å påstå dette.. Om man har videobevis blir det vanskelig å bevise noe annet i retten Endret 13. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) ...altså, de har erkjent at han var der, inni capitol, kom sammen med mobben, og forsøkte å ta med seg ting ut sammen med mobben... ...men benekter at han var en del av mobben... Han var bare et individ som helt uavhengig av de andre bevegde seg inn i bygningen sammen med dem og forsøkte å ta med seg ting ut, og lurte sikkert hele veien på hva i alle dager alle de andre gjorde der... Aaron Mostofsky: New York man charged in Capitol riot bails out as attorney says he was 'not part of the mob' - CNNPolitics ... Så egentlig var alt sammen en misforståelse, det var ingen mobb -- der var bare noen hundre individer med lignende ideer og forskjellig motivasjon, som samlet seg for å protestere mot og true, og noen for å drepe, sine politiske motstandere og brøt seg inn sammen. Endret 13. januar 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Red Frostraven skrev (13 minutter siden): ...altså, de har erkjent at han var der, inni capitol, kom sammen med mobben, og forsøkte å ta med seg ting ut sammen med mobben... ...men benekter at han var en del av mobben... Han var bare et individ som helt uavhengig av de andre bevegde seg inn i bygningen sammen med dem og forsøkte å ta med seg ting ut, og lurte sikkert hele veien på hva i alle dager alle de andre gjorde der... Aaron Mostofsky: New York man charged in Capitol riot bails out as attorney says he was 'not part of the mob' - CNNPolitics Det finnes de som knuser vinduer og vil «rampage» og de som er nysgjerrig og fristes med å stjele noe. Begge deler er ikke like skyldige. Det skjer hver gang det blir en riot. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Poenget er at han var en sau midt i saueflokken som benekter å ha vært en del av en flokk. Han bare fulgte strømmen, liksom. Endret 13. januar 2021 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Red Frostraven skrev (4 minutter siden): Poenget er at han var en sau midt i saueflokken som benekter å ha vært en del av en flokk. Det vet du ikke. Kjenner du denne karen? 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 jjkoggan skrev (Akkurat nå): Det vet du ikke. Kjenner du denne karen? En Trump-supporter som tok seg ulovlig inn og gjore noe mer ulovlig, sammen med Trump-supportere som tok seg ulovlig inn og gjorde andre ulovlige ting. ...igjen, med den logikken, så var det ingen mobb -- og har aldri vært det i menneskehetens historie, bare mange individer med felles meninger som samler seg om samme sak. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Sånn jeg ser det: bryter man loven uavhengig av hvem det er som gjør det så skal du straffes. Selvsagt kommer det an på hva du gjorde, men du skal straffes for det. Om det blir samfunnsstraff eller fengsel får så være.. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 Viktig å lese den fine skriften i denne mannens sak også; "Jeg var ikke en del av flokken..." "...og jeg er sønnen til høyesterettsdommer dommer Steven Mostofsky" 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Inne i bygninger skal det nå være flere fra National Guard enn man så 12. september 2001, hvor de bla. forbereder seg på å stå imot flere mulige/varslede opprør, og styrke vaktholdet ifbm. innsettelsen neste uke. Venting ser slik ut som det pleier å gjøre. Flere bilder fra i dag: Flere i spoiler: Spoiler Samtidig foregår det høring om riksrett i storsalen i Huset, kun få meter unna i samme kompleks. I øyeblikket er det speaker Pelosi som taler. Direktesendt i nyhetskanaler og på nett: Endret 13. januar 2021 av xRun 3 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 13. januar 2021 Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) ...jeg skulle likt å få snakket med den mannen som sa at Trump har oppført seg likt i 4 år og ikke har begynt å bli en trussel nå, og dermed kan fullføre tiden sin. ...han har vært en trussel i 4 år -- hører ikke disse folka på egen etterretning, eller forstår de ikke ha FBI og DHS sier? Må FBI og DHS begynne å lage tegneserier og tegnefilmer for å forklare disse inkompetente knehønene hva som foregår..?! ... Og hun som sier at det er umulig å fjerne ham før tiden hans går ut, og at det setter en farlig presedent (fordi de selv kommer til å misbruke denne presedenten ved første mulighet om ikke demokratene backer av og lar være å fornærme Trump...) ...hvordan kan så komplette idioter havne i senatet..?! Det var deres parti som nektet å fjerne Trump forrige gang, og det var deres parti som hadde makten til å 'invoke the 25th', og det er deres parti som saboterer en rask impeachment -- og eventuelle tiltak for å stoppe Trump fra å gjøre noe annet som en gorilla presset inn i et hjørne kan finne på å gjøre for å slippe fangeskap. --- Og ikke minst -- impeachment kan gjør at Trump aldri mer får innta noen folkevalgt posisjon, som også er ekstremt viktig. --- Apropos presedens, så har Republikanerene i senatet har allerede demonstrert at senatet ikke trenger å høre beviser for å nå en dom -- jamfør når de ikke ønsket å høre beviser under Trump sin første sak -- så de kan godt bare hoppe rett på avstemmingen, da republikanerene allerede gjennom presends har demonstrert at senatet kan hoppe over bevisene. --- Og så kommer Ken Buck med konspirasjonsteorier om at Russland-etterforskningen var grunnløs og iverksatt av Obama... og klager på at republikanere opplevde diskriminering/konsekvenser for sine handlinger... ...alvorlig talt. Hvordan kan nivået være så lavt på republikanerene..?! Seriøst..?! ---- Og så Matt Gaetz, som snakker om at Trump representerer sannheten og 'the Russia Hoax'. ... og så gir republikanerene mer tid til den største klovnen i salen, Matt Gaetz..? Og han snakker om at folk satte fyr på ting med faktiske flammer i sommer, og republikanerene jubler, selv om de selv støtter en president som har prøvd på statskupp. Jeg setter heller på på barne-TV. Mye høyere nivå der.* Paw Patrol. Skurken, borgermesteren, har samme nivå av kompleksitet. Jeg gir opp. Endret 13. januar 2021 av Red Frostraven 4 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 13. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2021 (endret) Hoppa inn live for å se litt fra senatet nå. Havnet dessverre midt i talen til Sen. Matt Gaetz, som er blant de få som fortsatt sprer konspirasjonsteorer om valgresultatet. Står og skriker inn i mikrofonen, Gaetz. Helt absurd. For en idiot. EDIT: Han skylder på Nancy Pelosi for angrepet kongressen. Herregud. Endret 13. januar 2021 av Snikpellik 7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå