Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

xRun skrev (5 minutter siden):

Pressekonferanse med Sen. Schumer hvor han ber om at personer som er identifisert fra angrepet på Capitol settes på no-fly lister i respons til trusler om mer vold i DC. Han skal ha blitt briefet om planer om terrorhandlinger de nærmeste dagene og frem mot innsettelsen 20. januar.

Chuck Schumer fikk 'his ass handed to him' av en tilskuer. Og han kunne ikke gjøre noe for å hindre det. Og det verste var at hun var ikke en Republikaner. Han fikk rett og slett høre hva vanlige folk mener om ham.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (11 minutter siden):

Guantanamo, tortur, straff uten dom, ingen rettsstat for varslere, dødsstraff, en president som bestiller drap på utenlandske ministere. Trodde dette var almennkunnskap..

Av ren nysgjerrighet, hvilken ministere er det snakk om at en presiden har bestilt drap på?

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Oddvardm skrev (5 minutter siden):

Chuck Schumer fikk 'his ass handed to him' av en tilskuer. Og han kunne ikke gjøre noe for å hindre det. Og det verste var at hun var ikke en Republikaner. Han fikk rett og slett høre hva vanlige folk mener om ham.

Å drive å avbryte er rett og slet respektløst. Han fikk ikke "his ass handed to him", han ble avbrutt. 

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Pallehysa said:

USA har vel rettet på Guantanamo, tortur, usikker på kva du meiner med straff uten dom, rettet på varsler situasjonen, så det er jo tydelig at dei bryr seg om menneskerettigheiter.

USA er forøvrig ein stat konstant i endring, med ulike ledere som igjen har ulike ideer, og moralsk kompass. At Trump bestiller drap på utenlandske ministere, betyr ikkje at USA som land ikkje bryr seg.

Et par bøker på emnet:
CIA and the cult of intelligence
Dirty wars, the world is a battlefield
America's secret war: Inside the hidden worldwide struggle between the United States and its enemies

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke dette er postet i tråden tidligere, og det er noen dager siden.

Likevel greit å få med i tråden at Lin Wood, som har representert Trump i retten sammen med Sydney Powell i forsøk på å omgjøre valget, postet dette på Parler:

BE984EA5-5052-4B00-B838-A68F5DD14777.jpeg.52a0918521f421d5483b70456aca08c2.jpeg

Folk har fått FBI på døra for langt mindre enn dette i USA, men det er foreløpig ikke kommet meldinger om at han skal være under etterforskning av hverken Secret Service, FBI eller være arrestert.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Scarvo skrev (2 minutter siden):

Så... hva tror dere skjer før/under/etter innsettelsen av Joe Biden? FBI er vertfall på høygir. 

Opptøyer, demonstrasjoner, sammenstøt mellom politi og demonstranter i mange byer, spesiellt utenfor innsettelsen, tipper forsøk på å komme seg inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Scarvo skrev (4 minutter siden):

Så... hva tror dere skjer før/under/etter innsettelsen av Joe Biden? FBI er vertfall på høygir. 

Vanskelig å si det. Jeg håper at det ikke blir mer uroligheter, men man vet ikke. 

Om det blir uroligheter så er jeg redd det denne gangen blir verre enn det vi så 6. januar.. Dette har litt med signalene som har blitt gitt på ulike plattformer, og som du sier selv så er FBI veldig klar i sin tale om at det kan skje noe de nærmeste dagene. Det er bare å håpe at FBI eventuelt klarer å stanse en eventuell terroraksjon om det skulle bli noen.

aklla skrev (1 minutt siden):

Opptøyer, demonstrasjoner, sammenstøt mellom politi og demonstranter i mange byer, spesiellt utenfor innsettelsen, tipper forsøk på å komme seg inn.

Jeg er evig optimist, og håper ikke dette stemmer. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (6 minutter siden):

Litt for konspiratorisk for meg. Samtidig som hyperbolen sitter løst. 

Det er ingen tvil om at CIA, og USA har tatt ut mål, personer dei anser som fienden. Bin Laden, El Baghdadi, og nylig han Iranske atomlederen. Det betyr ikkje at det er ein "hemmelig krig", som foregår i skyggen, "og takk gud for bøker skrevet av forfattere, ellers ville ikkje Norske Pallehysa ha høyrt om det."

Det er heilt standard prosedyre, og ikkje veldig hemmelig, bortsett fra sjølve metodene bak. Ein kan heilt klart diskutere menneskerettigheitene, etikken i henhold til å ta ut Bin Laden, uten at han fekk seg ein rettsak, eller El Baghdadi. Men ein spesiell skitten krig vil eg ikkje kalle det. Dei fekk som fortjent imo.

Lenke til kommentar

Jeg sender i det minste mine lykkeønskninger til Biden. Store deler av hans debut som president vil gå til å ordne opp i splittelsen i den amerikanske befolkningen, Covid og generell politisk uro.

Nå er det visstnok over 30 000 amerikanere som har omkommet på 11 dager, som følge av viruset. Vet det finnes egen tråd for det, men ville bare nevne det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
aklla skrev (1 minutt siden):

Syntes det var optimistisk skrevet av meg jeg..

Hehe, absolutt. Men jeg håper ikke det blir noen demonstrasjon, det kan føre til mer tull.. Helst skal de holde seg inne... Vi er fremdeles i en dødelig Pandemi. 

Lenke til kommentar
Scarvo skrev (11 minutter siden):

Så... hva tror dere skjer før/under/etter innsettelsen av Joe Biden? FBI er vertfall på høygir. 

Kommer vel an på hvor organisert de er. Jeg tror at du får litt slåssing mellom demonstranter og Politi.

Pallehysa skrev (6 minutter siden):

Ein kan heilt klart diskutere menneskerettigheitene, etikken i henhold til å ta ut Bin Laden, uten at han fekk seg ein rettsak, eller El Baghdadi. Men ein spesiell skitten krig vil eg ikkje kalle det. Dei fekk som fortjent imo.

Hmmmm.......bare gå igang å drepe folk er hva du sier. Hvem er terroristen her? Du ser at spørsmålet kan stilles?

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (1 minutt siden):

Kommer vel an på hvor organisert de er. Jeg tror at du får litt slåssing mellom demonstranter og Politi.

Er vel nesten lov å håpe at det "kun" blir litt slåssing, etterfulgt av en dusj med tåregass før demonstrantene trasker hjemover.

Men med tanke på at de etter sigende kommer fra alle Amerikas kriker og kroker er vel akkurat det en ønsketenkning fremfor realitet.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (2 minutter siden):

Hehe, absolutt. Men jeg håper ikke det blir noen demonstrasjon, det kan føre til mer tull.. Helst skal de holde seg inne... Vi er fremdeles i en dødelig Pandemi. 

Nå er vel antagelig mange av de som vil demonstrere også de som ikke tror på covid..

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (7 minutter siden):

Kommer vel an på hvor organisert de er. Jeg tror at du får litt slåssing mellom demonstranter og Politi.

Og forhåpentligvis potensielle terror og attentat forsøk, blir fanget opp av teknologinettet til FBI, CIA og NSA.

 

Oddvardm skrev (7 minutter siden):

Hmmmm.......bare gå igang å drepe folk er hva du sier. Hvem er terroristen her?

Bin Laden var vel kjent for å beordre drap på sivile i vesten. At vesten tar han ut som følge, ser eg ikkje på eit nevneverdig tap. Samme kan seiast om El Baghdadi. Han Iranske atomfysikeren, virker som ein mykje mindre gjennomtenkt handling, på vegne av Trump.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...