Gå til innhold

Trump-supportere stormer Capitol


Anbefalte innlegg

Oddvardm skrev (58 minutter siden):

Muller rapporten kom ikke med et eneste bevis...


Men den førte likevel til tiltale mot åtte amerikanere som var involvert i valgkampen til Trump.

Roger Stone, Michael Cohen, Paul Manafort, Sam Patten, Rick Gates, George Papadopoulos, Michael Flynn, Richard Pinedo og Alex van der Zwaan ble alle dømt, dog for skatteunndragelser og løgn til FBI, men flere fikk fengselsstraffer på noen år, selv om de i ettertid er benådet av Trump

Konstantin Kilimnik er vel fremdeles siktet, men tror ikke han er dømt.

Det ble også tatt ut tiltale mot 13 russiske borgere, 12 russiske agenter, og 3 russiske selskap, som følge av Mueller-rapporten, så at de fant noe er helt sikkert.

Det hevdes at Trump også ville blitt tiltalt, og trolig dømt, dersom han ikke hadde vært immun mot tiltale.

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump uttalte seg for få minutter siden vedr. hans rolle i oppvigling til angrepet på Capitol, mens han var på vei til helikopteret.

Trump refuses to take responsibility for Capitol riots: ‘What I said was totally appropriate’
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-news-capitol-riots-latest-today-b1786099.html

Sitat

He was referring to the speech he delivered to his supporters just before the violent mob launched the attacks, in which he lied about his electoral defeat, promoted conspiracy theories of rampant voter fraud and urged the audience to march to the Capitol.

 

Ingenting endrer seg. "The buck" stopper alle andre steder.

Endret av xRun
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
xRun skrev (1 time siden):

Off topic men... når man snubler over slik forvirrelse...

Timeline: Every big move in the Mueller investigation
https://www.axios.com/mueller-russia-investigation-timeline-indictments-70433acd-9ef7-424d-aa01-b962ae5c9647.html


Trump har senere benådet en rekke av de involverte som holdt tett, og ikke benådet de som vitnet, f.eks. hans egen tidligere advokat Michael Cohen som først løy for Trump i kongressen, men senere inngikk samarbeid med feds.

Senatets etterretningskommité har senere også utgitt sin egen rapport som gir støtte til en rekke ting funnet i Mueller-rapporten, men går også lengre og mer i detalj på endel områder. 

G.O.P.-Led Senate Panel Details Ties Between 2016 Trump Campaign and Russia
https://www.nytimes.com/2020/08/18/us/politics/senate-intelligence-russian-interference-report.html

 

Som jeg har sagt til deg flere ganger tidligere Oddvardm, så hadde du vært klar over disse tingene vedr. Mueller-granskningen og senatets etterretningskommité sin rapport, og alt det andre som foregikk de siste årene mens Trump har vært president, dersom du tok en titt inn i ...

... hvor dette var omfattende dekket og diskutert, og utviklingen på både dette og "everything Trump" faktisk var temaet for tråden. 

Men igjen, dette blir off topic for denne tråden vi befinner oss i nå.

Hva i alle dager har dette med Russland å gjøre? Ser man bort fra de 13 Russiske påståtte GRU agentene og NRA sexdukka Butina som ble hauset opp i mediene, var alle tiltaler mot Amerikanere og en fyr fra Nederland. Alle er dømt er for skattesvindel, feirapportering til myndigheter og påstått løgn til FBI og Kongressen. Ingen dommer som omhandler Russland. Hvis du hevder det lyver du xRun. Og jeg vil så absolutt ikke godta alle de påstandene CIA/NSA kommer med og ihvertfall ikke kongressens IC kommite. Hvorfor? De legger ikke frem beviser. Noe heller ikke Norsk etterretnings vesen gjør. Eksempel er Frode Berg saken. Russlands påståtte påvirkning av valget i 2016 er bare påstander og ingenting annet. Roger Stone ble dømt for å ha løyet til kongressen og hindret en føderal etterforskning. Manafort ble fengslet pga skattesvindel og å ha feilet å registrere seg en 'foreign agent' da han jobbet i Ukraina. Du skal slutte å belære meg xRun fordi du opererer uten noe som helst ryggdekning.Peke på artikkler som ikke har fakta i ryggen for noe av det de påstår og etterretningsrapporter fra de samme folkene som har løyet og bedratt folk om Irak, Afghanistan, Syria og Libyia og før det Vietnam kan du bruke til andre ting enn beviser mot hva jeg påstår. Jeg fastholder mitt standpunkt. Det er propaganda med hensikt å skaffe penger til det Amerikanske militær/industri komplekset. Noe de lykkes med i stor stil. 847Milliarder dollar mens folk står i matkø og dauer hjemme på sofaen fordi de ikke har penger til helsehjelp. Og dere lurer på hvorfor kongressen stormes. Det gjør ikke jeg. Gammelt ordtak; "Når krybba er tom bites hestene." Sant før, sant NÅ!

Endret av Oddvardm
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (2 minutter siden):

Hva i alle dager har dette med Russland å gjøre?

Det var ikke en kommentar til Russland, men til din fremstilling om Mueller-rapporten. Beklager kortfattet svar, dette er fortsatt off topic i denne tråden. Som jeg rutinemessig minner deg om; Ta det gjerne opp i en annen tråd hvor det er innenfor topic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Live nå:

"Rules Committee" i Huset holder møte vedr. vedtaket hvor Pence bes om å fjerne Trump under 25. grunnlovstillegg, med referanse til hans rolle i oppvigling til angrepet på Capitol. 

Live i nyhetskanaler og på nett:

 

 

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (11 minutter siden):

Mange land respekterer USAs krav om utlevering av kriminelle.

Respekterer USA Irans krav om utlevering av kriminelle?

Er det noe prinsippielt som hindrer de i å utlevere Trump til Iran etter 20. januar?

Iran og USA har ikke diplomatiske forbindelser eller avtale om utlevering av kriminelle. Det vil dermed ikke kunne finne sted noe utlevering.

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 minutter siden):

Er det noe prinsippielt som hindrer de i å utlevere Trump til Iran etter 20. januar?

Prinsipper og regler er for små land som Norge. Store land driver med realpolitik.

Driver USA og utleverer Amerikanske statsborgere i det hele tatt?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
knutinh skrev (3 minutter siden):

Prinsipper og regler er for små land som Norge. Store land driver med realpolitik.

Driver USA og utleverer Amerikanske statsborgere i det hele tatt?

-k

Ja, det forekommer. Et eksempel på dette er utleveringsavtalen mellom USA og Storbritannia som har ført til at flere amerikanske statsborgere er utlevert til Storbritannia for kriminelle handlinger de er siktet for der. 

https://en.wikipedia.org/wiki/UK–US_extradition_treaty_of_2003

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (3 minutter siden):

Det var ikke en kommentar til Russland, men til din fremstilling om Mueller-rapporten. Beklager kortfattet svar, dette er fortsatt off topic i denne tråden. Som jeg rutinemessig minner deg om; Ta det gjerne opp i en annen tråd hvor det er innenfor topic.

:thumbup:

Simen1 skrev (21 minutter siden):

Mange land respekterer USAs krav om utlevering av kriminelle.

Respekterer USA Irans krav om utlevering av kriminelle?

Er det noe prinsippielt som hindrer de i å utlevere Trump til Iran etter 20. januar?

🤑👀🤠

Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (49 minutter siden):

Hva i alle dager har dette med Russland å gjøre? Ser man bort fra de 13 Russiske påståtte GRU agentene og NRA sexdukka Butina som ble hauset opp i mediene, var alle tiltaler mot Amerikanere og en fyr fra Nederland. Alle er dømt er for skattesvindel, feirapportering til myndigheter og påstått løgn til FBI og Kongressen. Ingen dommer som omhandler Russland. Hvis du hevder det lyver du xRun. Og jeg vil så absolutt ikke godta alle de påstandene CIA/NSA kommer med og ihvertfall ikke kongressens IC kommite. Hvorfor? De legger ikke frem beviser. Noe heller ikke Norsk etterretnings vesen gjør. Eksempel er Frode Berg saken. Russlands påståtte påvirkning av valget i 2016 er bare påstander og ingenting annet. Roger Stone ble dømt for å ha løyet til kongressen og hindret en føderal etterforskning. Manafort ble fengslet pga skattesvindel og å ha feilet å registrere seg en 'foreign agent' da han jobbet i Ukraina. Du skal slutte å belære meg xRun fordi du opererer uten noe som helst ryggdekning.Peke på artikkler som ikke har fakta i ryggen for noe av det de påstår og etterretningsrapporter fra de samme folkene som har løyet og bedratt folk om Irak, Afghanistan, Syria og Libyia og før det Vietnam kan du bruke til andre ting enn beviser mot hva jeg påstår. Jeg fastholder mitt standpunkt. Det er propaganda med hensikt å skaffe penger til det Amerikanske militær/industri komplekset. Noe de lykkes med i stor stil. 847Milliarder dollar mens folk står i matkø og dauer hjemme på sofaen fordi de ikke har penger til helsehjelp. Og dere lurer på hvorfor kongressen stormes. Det gjør ikke jeg. Gammelt ordtak; "Når krybba er tom bites hestene." Sant før, sant NÅ!

Du ser ikkje kor tafatt din argumentasjon er? Du etterlyser bevis på Russisk innblandelse i 2016 valget, og folk henviser deg til Mueller rapporten. Du avviser den, pga nåke du leste på Fox news.

Endret av Pallehysa
  • Liker 4
Lenke til kommentar
xRun skrev (40 minutter siden):

"Rules Committee" i Huset holder møte vedr. vedtaket hvor Pence bes om å fjerne Trump under 25. grunnlovstillegg, med referanse til hans rolle i oppvigling til angrepet på Capitol. 

Her får vi høre hva Demokratene har gjort i 2017. Dere hører påstandene om at Demokratene mente at Russland og Vladimir Putin hadde påvirket valget i 2016 og reiste 'objections' den 6. Januar 2017. Det ble stemt ned. Kan dere nå se og høre hva som beveger seg i USA?

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (16 minutter siden):

Du ser ikkje kor tafatt din argumentasjon er? Du etterlyser bevis på Russisk innblandelse i 2016 valget, og folk henviser deg til Mueller rapporten. Du avviser den, pga nåke du leste på Fox news.

Neida, jeg avviser den fordi den ikke fører bevis for påstandene den insinuerer. Derfor aviser jeg den og dens konklusjoner som et politisk bestillingsverk. Og kom gjerne med beviser du.

Endret av Oddvardm
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (Akkurat nå):

Her får vi høre hva Demokratene har gjort i 2017. Dere hører påstandene om at Demokratene mente at Russland og Vladimir Putin hadde påvirket valget i 2016 og reiste 'objections' den 6. Januar 2017. Det ble stemt ned. Kan dere nå se og høre hva som beveger seg i USA?

Old news, og rep. Jordan prøvde bla. å promotere en falsk ekvivalens mellom det og angrepet på Capitol, etter at han var bedt om å bare svare på spørsmål om Biden vant valget, slik at folk kan høre ham si det. Han var litt off topic han også.
Vi ser forøvrig hva som foregår, mange her har fulgt godt med i timen, sir. Vi så i 2017 hva de gjorde i 2017. Du trenger ikke å anta det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hedonism skrev (33 minutter siden):

Iran og USA har ikke diplomatiske forbindelser eller avtale om utlevering av kriminelle. Det vil dermed ikke kunne finne sted noe utlevering.

Er det en av de to delene som setter en stopper for det, eller begge? Stopper det av praktiske eller juridiske grunner?

Se bort fra tilfellet Trump et øyeblikk: Kan USA juridisk og praktisk velge å utlevere en person de ønsker utlevert, f.eks en Amerika-Iraner som har en dom på seg i Iran?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Oddvardm skrev (3 timer siden):

Muller rapporten kom ikke med et eneste bevis. Crowstrike som var firmaet som Muller rapporten bygget på, måtte innrømme dette i retten. Absolutt ingen beviser på noe som helst kunne legges frem. I tillegg ble DNC/Fusion GPS dømt for brudd på datasikkerhetslovene i britisk rett. Du må gjøre leksa di Graavik. https://www.foxnews.com/politics/fusion-gpss-ties-to-clinton-campaign-russia-investigation-what-to-know

Dette er misinformasjon, og du siterer Fox news.

Crowdstrike er et privat selskap, som ikke har tilgangen til bevisene føderale myndigheter sitter og satt på, som også konkluderte med at Russland stod bak.

Crowdstrike sin manglende tilgang på etterretning ble misbrukt av ytterste høyre, som forhørte dem i stedet for FBI/CIA nettopp fordi de gjennom Crowdstrike kunne tilbakevise påstander om delaktighet og samarbeid med Russland, som de gjennom å forhøre CIA/FBI ville få et annet resultat enn er ønsket.

Jeg er sikker på at du har blitt fortalt dette minst en gang tidligere av meg selv, i en annen tråd. Med kilder.

Det viser dog hvor effektiv ytterste høyre sin propaganda og agendasetting og meningsprogramnering er, spesielt firehise og falsehood.

Bare gjenta samme løgnen i alle kanaler og aldri endre påstanden, så drukner sannheten ut, for sannheten er bare interessant i sånn fire dager, før det ikke lengre er nyheter. I ekkokammer gjentas løgner år etter år, tusenvis av ganger.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (8 minutter siden):

Er det en av de to delene som setter en stopper for det, eller begge? Stopper det av praktiske eller juridiske grunner?

Se bort fra tilfellet Trump et øyeblikk: Kan USA juridisk og praktisk velge å utlevere en person de ønsker utlevert, f.eks en Amerika-Iraner som har en dom på seg i Iran?

Jeg så bort i fra Trump. Rettssystemet åpner ikke for å utlevere amerikanske statsborgere uten at det foreligger en utleveringsavtale. Og når det ikke en gang finnes diplomatiske forbindelser til Iran så vil ikke dette kunne komme på plass. Så det er juridiske og praktiske grunner til at dette ikke vil kunne finne sted.

Iran har en policy om å ikke holde samtaler med USA på noen nivå per i dag og dermed vil ikke et slik scenario være realistisk med mindre dette endrer seg.

Edit: En iraner kan selvsagt utvises om vedkommende har dom på seg i USA men ikke etter forespørsel fra Iran slik de diplomatiske relasjonene er per i dag siden Iran i teorien ikke prater med USA og dermed ikke kan etterspørre vedkommende. En amerikansk-iraner kan ikke utleveres om vedkommende har amerikansk statsborgerskap.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Dette er misinformasjon, og du siterer Fox news.

Da må du lese tilsvaret mitt. Der ga jeg en referanse til Britisk rettsak som to Russiske forretningsmenn reiste mot Hr Steele.

Red Frostraven skrev (1 minutt siden):

Crowdstrike er et privat selskap, som ikke har tilgangen til bevisene føderale myndigheter sitter og satt på, som også konkluderte med at Russland stod bak.

Crowdstrike var de ENESTE som hadde adgang til DNC (Hillary Clinton) serverne. FBI ble nektet adgang til dem. Aldri skjedd før i Amerikansk historie at et privat selskap skrev rapporten FBI siterte i sin egen rapport UTEN TILGANG til bevisene. Aldri skjedd før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...