Karoline Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Her for en ukes tid siden skulle jeg støvsuge sofaen vår og tok ut alle putene. Da såg jeg at ryggen på divanen var helt innsunken og det virket som det var noe inni ramma som var knekt. Tok kontakt med bohus og sendte over bilder og forklarte problemet. Fikk beskjed om at de skulle kontakte leverandør men de trodde dette var en grei sak da sånne ting ikke skulle skje. Fikk svar etter et par dager om at leverandøren beklagde situasjonen men at ved daglig bruk skulle ikke ramma knekke da de kun brukte materialer av høy kvalitet. Videre mener de at et sterkt, raskt treff kan ha påvirka bruddet i ramma. Videre kunne de tilby oss 20% avslag på ny divan. Jeg synes jo ikke dette er holdbart i hele tatt så jeg snakket med de og sa at de har jo ikke sett på sofaen engang. Vi vart enige om at vi skulle prøve å snu sofaen på hodet og se om vi såg hva som var ødelagt inni der. Da jeg og samboeren såg inni såg vi at det var en tynn sponplate som støtter opp en papp-plate, som da er ryggen på sofaen, som har knekt. Jeg vil jo da hevde at hverken spon eller papp er materialer av høy kvalitet slik som leverandør hevder. Og at det er sannsynlig at dette er et tretthetsbrudd. Vi har brukt sofaen slik som en sofa skal brukes og forventer da at den skal vare lengre enn 3 år, som er alderen på vår sofa. Jeg sendte over disse bildene av sponplaten som var knekt til bohus i dag så de kunne ta det videre med leverandøren igjen. Fikk til svar i ettermiddag at leverandøren står på sitt og tilbyr bare 20% avslag. Så, hva gjør jeg nå? Jeg godtar ikke dette og mener jo at jeg som forbruker har kjøpt en vare av Bohus og at det da er de jeg skal forholde meg til og ikke til leverandør av sofa. Dette er en sofa som koster over 20000,-, da forventer jeg en god kvalitet. Kan jeg gi et motsvar om at jeg opprettholder klagen med begrunnelse at vi har brukt sofaen til vanlig bruk og påberope meg retten etter forbrukerkjøpsloven § 26? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Kontakte forbrukerrådet? Du kan jo si du ikke godtar det men om butikken fortsatt nekter er det ikke så mye poeng å fortsette å klage over samme feil til samme firma.. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Informer butikk om at hvis de ikke ønsker å reparere eller erstatte sofaen sendes saken til forbrukerrådet, hva Bohus sin leverandør mener trenger du ikke bry deg noe om, det er mellom Bohus og leverandør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå