Gå til innhold

Lanserer fjernkontroll som aldri går tom for batteri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Den har nemlig fått innebygget solceller som gjør at du ikke lenger trenger å skifte batterier i fjernkontrollen.

Må man sitte ute i sola å se på TV da? Eller hva skjer når TV og fjernkontroll brukes i en TV-stue med svak belysning? Må man kanskje jevnlig ut i sola for å lade opp fjernkontrollen for å kunne bruke TV-en...

Lenke til kommentar
Mr D skrev (4 minutter siden):

Må man sitte ute i sola å se på TV da? Eller hva skjer når TV og fjernkontroll brukes i en TV-stue med svak belysning? Må man kanskje jevnlig ut i sola for å lade opp fjernkontrollen for å kunne bruke TV-en...

Solceller er tydeligvis et problematisk begrep hvis det gjør at man tror at de kun virker i solskinn.

Så sant du ikke sitter i et stup mørkt rom med TV'en avslått, så vil det virke.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Mr D said:

Mange kalkulatorer bruker kun solcellen som energikilde, og de blir vel som oftest brukt innendørs.

EasternPin-5a0614b822fa3a00369f8ad0.jpg

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (24 minutter siden):

Mange kalkulatorer bruker kun solcellen som energikilde, og de blir vel som oftest brukt innendørs.

Ja, jeg har brukt sånn før. Den fungert flott i godt opplyst kontorlokale, men funka dårlig i dempet stuebelysning. Da måtte jeg i innunder en lampe for å bruke den.

Har ikke noe tall eller fakta på det, men vil tro at en IR-sender vil trenge mer strøm enn et LCD-display.

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Mr D said:

Ja, jeg har brukt sånn før. Den fungert flott i godt opplyst kontorlokale, men funka dårlig i dempet stuebelysning. Da måtte jeg i innunder en lampe for å bruke den.

Har ikke noe tall eller fakta på det, men vil tro at en IR-sender vil trenge mer strøm enn et LCD-display.

Er det IR sender på fjernkontrollen da? Min flere år gamle Samsung TV bruker RF. Genialt for da slipper man å peke direkte på tven.

Android-boksen jeg bruker har fjernkontroll som går på Bluetooth.

IR er nok litt avleggs, men selv det bruker nok ikke mye strøm. Er jo bare en liten lysdiode som sender ut lys vi ikke kan se, og lysdioder bruker utrolig lite strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...