Redaksjonen. Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Fjernvarmens nye håp: Banebrytende nytt lokk løser den største svakheten ved lagring av damvarme [Ekstra] Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Sitat Løsningen skal lagre energi i 25 år – med minimalt tap Riktig så spennende innsalg på forsiden. La meg så lese artikkelen … Sitat […] i motsetning til alle tidligere damvarmelagre i Danmark er det ikke et sesonglager. På den annen side må den lades og lades ut 25 ganger i året. Hæ!?! Så en kan lagre energi i knappe 1/25-dels år. Eller 14 dager, sagt på en annen måte? Det er ganske stor forskjell på 1/25 og 25. Faktisk en forskjell med faktor 625! Skjerpings, a…! Spoiler Lenke til kommentar
snafu0601 Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 Tror noe ble "lost in translation" her. Dansk "må" betyr på norsk "kan"! Henger bra sammen med lagringskapasitet og (ut)ladningskapasitet. Dvs at lageret _kan_ utlades/lades på 25 dager. Lenke til kommentar
Ketill Jacobsen Skrevet 7. januar 2021 Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) snafu0601 skrev (4 timer siden): Tror noe ble "lost in translation" her. Dansk "må" betyr på norsk "kan"! Henger bra sammen med lagringskapasitet og (ut)ladningskapasitet. Dvs at lageret _kan_ utlades/lades på 25 dager. Jeg sendt en "Rapporter innlegg" til TU på selve artikkelen og påpekte det samme som deg mer enn to timer siden (kl 1409, 7. januar 2021). Jeg lurer på hvor om TU i det hele tatt følger med på sine egne nettsider? Hvor sløve går det an å bli? Det er slettes ikke første gang TU ikke retter opp opplagte feil i artikler (som de er blitt gjort oppmerksom på). Endret 7. januar 2021 av Ketill Jacobsen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå