Tommelom Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Jeg har fått et rart problem. På pc'n er all nettlesing kraftig forsinket og tregt. Når jeg laster inn en ny nettside, får jeg alltid ventesirkel i mange sekunder. Og når siden endelig begynner å laste går det ganske hakkete nedover. Er ikke noe problem når ting først er lastet inn. Youtube kjører for det meste helt fint med full oppløsning. Når jeg sjekker netthastigeten er alt på stell. Ping på ned mot 2 ms og full hastighet (eneste som reagerer kjapt i nettleseren). Ikke noe problem i f.eks nettspill med høy ping eller forsinkelser. Det er kun nettlesing og alt som skjer i browseren som er seigt. På maskina som er koblet med kabel rett i ruter er det ingen problemer. Å slå ruter og rutermodem av og på gir ingen forskjell. Kjører Windows 10, en eldere asus-ruter og et netgear usb-adapter i pc'n. Noen som har en forklaring på dette rare problemet? Lenke til kommentar
Olstig Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Prøv å endre DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 1 Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 9 hours ago, Olstig said: Prøv å endre DNS til 8.8.8.8 og 8.8.4.4 Takker. Dette funket ypperlig! Nå kan jeg endelig leve livet in the fast lane igjen. Lenke til kommentar
Olstig Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Hehe, så bra 🙂 Er Google sine åpne DNS-servere. Beste er å legge de inn i routeren så det blir likt på alle enheter som kobler til.. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 (endret) 1.1.1.1 er raskere Edit: Reputation point 1111 på denne posten. Fint sammentreff. Endret 6. januar 2021 av NoTrace 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå