Gå til innhold

Voldsom sluttspurt for Tesla brakte Model 3 forbi ID.3 på årslista


Anbefalte innlegg

Marzo skrev (Akkurat nå):

Det kan også bety at de har biler på lager som er til salgs.. Som kunden kan få på dagen. 
Du vil være overrsket over hvor mange som kjøper biler spontant og gjerne fordi de kan få bilen som står foran dem. 

Naturligvis et mer ukjent fenomen i Tesla verden, men ikke resten. 

Ja du viste til tall på finn, hvorfor utelot du Tesla sin inventory da?
Må man ikke ta med Tesla sin egen portefølje når nettopp Tesla forhandlere ikke bruker finn plattformen?

Ja det kan det absolutt:) Er ikke overrasket over det, gjort det flere ganger.

Jeg tok de ikke med for jeg så det var snakk om finn, forøvrig kom jeg ikke på inventry bilene i farten. Enig i at en burde tatt de med for å likestille. Tror fortsatt model 3 er langt unna 2,3%?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 minutes ago, Marzo said:

Det kan også bety at de har biler på lager som er til salgs.. Som kunden kan få på dagen. 
Du vil være overrsket over hvor mange som kjøper biler spontant og gjerne fordi de kan få bilen som står foran dem. 

Naturligvis et mer ukjent fenomen i Tesla verden, men ikke resten. 

Ja du viste til tall på finn, hvorfor utelot du Tesla sin inventory da?
Må man ikke ta med Tesla sin egen portefølje når nettopp Tesla forhandlere ikke bruker finn plattformen?

Skal man ta med VW sin salgsportal og da?

https://www.bruktbil.no/

Ligger 78stk ID.3 til salgs der

(21 Model 3 til salgs hos Tesla akkurat nå, hvor de fleste er den gamle utgaven)

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Salvesen. said:

Jeg tok de ikke med for jeg så det var snakk om finn, forøvrig kom jeg ikke på inventry bilene i farten. Enig i at en burde tatt de med for å likestille. Tror fortsatt model 3 er langt unna 2,3%?

Det er egentlig snakk om etterspørsel på bilene, men ja på finn så har ikke Tesla så mange annonser ute. 

Da må jo salget gå bra eller dårlig.. 

Tror dere må finne noe bedre å argumentere med nå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Marzo said:

Hadde virkelig håpet at jeg slapp å forklare deg dette, men de bilene er de samme som ligger på finn... 
 

Så forsjellen er at Tesla ikke legger ut bilene sine flere plasser?

Har en liten misstanke om at de kansje ikke trenger å betale for å legge ut bilene sine på finn.no for å bli kvitt dem..
Inventorysiden til Tesla endrer seg jo for hver gang man oppdaterer omtrent.

Men greit om man driter i finn.no er det jo fortsatt 78 ID.3 mot 21 Model 3 på "bruktmarkedet" til forhandlerne.

Skulle jo tro det var motsatt når det gjelder en bil som har vært på markedet i flere år kontra en ny som er revolusjonerende ifølge Volkswagen.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Marzo skrev (Akkurat nå):

Det er egentlig snakk om etterspørsel på bilene, men ja på finn så har ikke Tesla så mange annonser ute. 

Da må jo salget gå bra eller dårlig.. 

Tror dere må finne noe bedre å argumentere med nå. 

Igjen, dere. Jeg har ikke argumentert noe som helst. Jeg har svart på spørsmål. Slutt å sett ord i munnen på folk, rett påstandene dine til rett person. Og forhold deg til regelverket.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Complexity said:

Så forsjellen er at Tesla ikke legger ut bilene sine flere plasser?

Har en liten misstanke om at de kansje ikke trenger å betale for å legge ut bilene sine på finn.no for å bli kvitt dem..
Inventorysiden til Tesla endrer seg jo for hver gang man oppdaterer omtrent.

Litt enklere hvis du setter deg inn i ting før du begynner å bruke det som en forklaring. 

Både for vår del og ikke minst din egen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (11 minutter siden):

Men greit om man driter i finn.no er det jo fortsatt 78 ID.3 mot 21 Model 3 på "bruktmarkedet" til forhandlerne.

Du vet at det lenge har vært en trend at forhandlerene av de fleste type biler utenom Tesla, ha kjøpt inn biler andre steder i Europa, da de som er allokert dit ikke blir solgt, mens de som er allokert til Norge er utsolgt. Alle de må legges ut som bruktbil, da de er registrert i andre land først. Mange som har fått intensiver, og så kan selve til Norge med god fortjeneste. Det er en grunn til at det har blitt solgt en god del biler med varmepumpe f.eks. til Spania (Så vidt jeg husker), alt med tanke på at de skal videre selges til Norge. (Huyndai Kona var en av disse)

Mener å huske den nye elbil støtten i Tyskland har tatt høyde for at de må eie bilen så og så lenge for å få støtten, slik at de slipper ett skred av kjøpere som videre selger og tjener mye penger.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Complexity said:

Så forsjellen er at Tesla ikke legger ut bilene sine flere plasser?

Har en liten misstanke om at de kansje ikke trenger å betale for å legge ut bilene sine på finn.no for å bli kvitt dem..
Inventorysiden til Tesla endrer seg jo for hver gang man oppdaterer omtrent.

Men greit om man driter i finn.no er det jo fortsatt 78 ID.3 mot 21 Model 3 på "bruktmarkedet" til forhandlerne.

Skulle jo tro det var motsatt når det gjelder en bil som har vært på markedet i flere år kontra en ny som er revolusjonerende ifølge Volkswagen.

Det er absolutt ingen her inne som vet hva du mener eller vil frem til... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Marzo said:

Det er absolutt ingen her inne som vet hva du mener eller vil frem til... 

Neivell :)

Hadde bare ikke forventa at det skulle stå lager med nye ID.3 hos forhandlerne. Trodde disse bilene skulle bli revet bort ifølge folk her inne og at VW kom til å slite med å levere nok slik Tesla gjør.

Kan jo være at mange venter på utgaven med størst batteri (som vel kommer snart?), Men tror personlig det bunner i at bilen er for dyr.

 

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Complexity said:

Neivell :)

Hadde bare ikke forventa at det skulle stå lager med nye ID.3 hos forhandlerne. Trodde disse bilene skulle bli revet bort ifølge folk her inne og at VW kom til å slite med å levere nok slik Tesla gjør.

Det er fordi du sammenligner det med Tesla. 

Hvis VW sitt logistikk apparat hadde raknet såpass at de måtte haste utlevere biler på en parkeringsplass så ville man nok sett slike tendenser. Men heldigvis for både ansatte og kunder så gjør de ikke det. 

 

Quote

Kan jo være at mange venter på utgaven med størst batteri (som vel kommer snart?), Men tror personlig det bunner i at bilen er for dyr.

Godt mulig det, tipper det blir en prisjustering når salget avtar.. Evt når momsen innføres. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Marzo said:

Det er fordi du sammenligner det med Tesla. 

Hvis VW sitt logistikk apparat hadde raknet såpass at de måtte haste utlevere biler på en parkeringsplass så ville man nok sett slike tendenser. Men heldigvis for både ansatte og kunder så gjør de ikke det. 

 

Godt mulig det, tipper det blir en prisjustering når salget avtar.. Evt når momsen innføres. 

Så VW hastet ikke med å levere ut ID.3?

Nei de sto vel utenfor fabrikken ett år uten software så du har kansje rett...

Og når bilen ble levert fungerte den jo kjempebra.. og gjør jo det enda..

Blir nok salg etterhvert ja, og da kan det hende man gjør seg en bedre deal.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Complexity said:

Så VW hastet ikke med å levere ut ID.3?

Nei de sto vel utenfor fabrikken ett år uten software så du har kansje rett...

Og når bilen ble levert fungerte den jo kjempebra.. og gjør jo det enda..

Blir nok salg etterhvert ja, og da kan det hende man gjør seg en bedre deal.

Var du ferdig med å linke til Finn annonser nå? Ble det litt vanskelig å få frem et poeng? 

Litt enklere å kritisere andre merker for å føle at ditt eget er bedre? 
De leverer jo kvalitet om dagen så du kaster jo ikke stein i glasshus her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, Marzo said:

Var du ferdig med å linke til Finn annonser nå? Ble det litt vanskelig å få frem et poeng? 

Litt enklere å kritisere andre merker for å føle at ditt eget er bedre? 
De leverer jo kvalitet om dagen så du kaster jo ikke stein i glasshus her. 

Har jeg linket finn annonser? Linka vel bare til bruktbil.no siden det ble nevnt at Tesla bare solgte biler på sin egen portal og at det ble feil å se på finn.no da.

Tesla leverer tydeligvis kvalitet nok til å selge mere Model 3 enn VW selger ID.3 iallefall, og det uten å engang reklamere.

VW har jo kjørt en knallhard kampanje og man så jo ID.3 over alt en periode.

Bare de får stell på softwaren sin og skrur ned prisen så er det nok en grei bil jeg kansje eier selv en dag, men akkurat nå imponerer den ikke spesielt mye..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, Complexity said:

Har jeg linket finn annonser? Linka vel bare til bruktbil.no siden det ble nevnt at Tesla bare solgte biler på sin egen portal og at det ble feil å se på finn.no da.

Ja du har linket til de samme bilene som ligger på finn. Eller mener du at man må telle de dobbelt?
Det ble nevnt at Tesla KUN selger bilene  på sin egen portal. Det er litt mer vesentlig...
At du skal fortsette å kverulere her viser hvor lite av dette du forstår.

Quote

Tesla leverer tydeligvis kvalitet nok til å selge mere Model 3 enn VW selger ID.3 iallefall, og det uten å engang reklamere.

VW har jo kjørt en knallhard kampanje og man så jo ID.3 over alt en periode.

Bare de får stell på softwaren sin og skrur ned prisen så er det nok en grei bil jeg kansje eier selv en dag, men akkurat nå imponerer den ikke spesielt mye..

Alt dette klarer du altså regne deg frem til basert på antall biler i bruktmarkedet.

I fjor leverte Tesla 650stk biler i snitt pr måned, og ID.3 1940stk. Det er det nærmeste vi kan analysere salget så langt før vi blander inn Tesla sjamaner slik som deg med mer selvsikkerhet enn kunnskap...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Marzo said:

Ja du har linket til de samme bilene som ligger på finn. Eller mener du at man må telle de dobbelt?
Det ble nevnt at Tesla KUN selger bilene  på sin egen portal. Det er litt mer vesentlig...
At du skal fortsette å kverulere her viser hvor lite av dette du forstår.

Alt dette klarer du altså regne deg frem til basert på antall biler i bruktmarkedet.

I fjor leverte Tesla 650stk biler i snitt pr måned, og ID.3 1940stk. Det er det nærmeste vi kan analysere salget så langt før vi blander inn Tesla sjamaner slik som deg med mer selvsikkerhet enn kunnskap...

 

Nei det baserer jeg på artikkelen som vi kommenterer på her. At Model 3 solgte mer enn ID.3 i fjor er jo trådtittelen..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Complexity said:

Nei det baserer jeg på artikkelen som vi kommenterer på her. At Model 3 solgte mer enn ID.3 i fjor er jo trådtittelen..

Artikkelen nevner ingenting om at salget til ID.3 går dårlig. Det er det bare du som tror.

Og når jeg forklarer hvorfor du er forvirret av dette (siden ID.3 kom på markedet i september) så fortsetter du å begrunne hvorfor det går dårlig, uten å et eneste poeng.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
38 minutes ago, Marzo said:

Artikkelen nevner ingenting om at salget til ID.3 går dårlig. Det er det bare du som tror.

Og når jeg forklarer hvorfor du er forvirret av dette (siden ID.3 kom på markedet i september) så fortsetter du å begrunne hvorfor det går dårlig, uten å et eneste poeng.. 

Salget går vel ikke dårlig akkurat, jeg bare stusset over at det var så mange helt nye biler tilgjengelig som ikke var solgt enda.
Er solgt en i dag da så bare 77 igjen nå på bruktbil.no. 

Men sånn liten recap:

Det var registrert 4232 Model 3 og 2303 ID.3 i desember 2020.

Når Model 3 kom til Norge i Mars 2019 ble det registrert 5313 biler.

Når ID.3 kom til norge i September 2020 ble det registrert 1989 biler.

Begge bilene kunne man bestille ett år i forveien. Nå sitter det folk å venter på Model 3 som nok kommer sent Februar eller i Mars, mens VW sitter på en handfull nye biler klar til levering.

 

Men klart VW selger mye bedre. ID.3 er en mye mer ettertraktet bil. Ser jo det.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (10 minutter siden):

Salget går vel ikke dårlig akkurat, jeg bare stusset over at det var så mange helt nye biler tilgjengelig som ikke var solgt enda.
Er solgt en i dag da så bare 77 igjen nå på bruktbil.no. 

Men sånn liten recap:

Det var registrert 4232 Model 3 og 2303 ID.3 i desember 2020.

Når Model 3 kom til Norge i Mars 2019 ble det registrert 5313 biler.

Når ID.3 kom til norge i September 2020 ble det registrert 1989 biler.

Begge bilene kunne man bestille ett år i forveien. Nå sitter det folk å venter på Model 3 som nok kommer sent Februar eller i Mars, mens VW sitter på en handfull nye biler klar til levering.

 

Men klart VW selger mye bedre. ID.3 er en mye mer ettertraktet bil. Ser jo det.

Salget går utrolig dårlig nå da, registrert 28 biler denne måneden. Ganske uforventet av en bil som har solgt jevnt "bra" de siste månedene av 2020. Var det alt for id3, eller har de fått leveringsproblemer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Salvesen. said:

Salget går utrolig dårlig nå da, registrert 28 biler denne måneden. Ganske uforventet av en bil som har solgt jevnt "bra" de siste månedene av 2020. Var det alt for id3, eller har de fått leveringsproblemer?

De har jo biler på lager så må vel være etterspørselen det er problemer med?
Er registrert 27 Model 3 denne måneden, til tross for at Tesla er fri for nye biler.

ID.3 øker vel i salg når de får ned prisen, og får fikset de groveste feilene.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...