Hanhijnn Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 VW frykter ulykker på grunn av dugg. ID.3-eierne pålegges å slå av klimaanlegget. ID.3-eiere rapporterer at frontruten plutselig dugger igjen. VW ber dem slå av klimaanlegget i temperaturer under 10 grader - altså i praksis alltid på denne tiden av året. https://motor.no/elbil-id3-klimaanlegget/id3-eierne-palegges-a-sla-av-klimaanlegget/189271 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Kan de ikke bare slenge ut en midlertidig OTA oppdatering som automatisk slår av AC når det er under 10 grader? Eller det blir vel for vanskelig kanskje.. Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Complexity skrev (39 minutter siden): Kan de ikke bare slenge ut en midlertidig OTA oppdatering som automatisk slår av AC når det er under 10 grader? Eller det blir vel for vanskelig kanskje.. Har VW i hele tatt fått til O.T.A.-oppdatering på ID.3? Tror ikke det. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) 6 minutes ago, Hanhijnn said: Har VW i hele tatt fått til O.T.A.-oppdatering på ID.3? Tror ikke det. Bilen skal vel støtte det ifølge VW, men er vel ikke ferdig enda så den må stå ett døgn hos forhandleren for å få installert en oppdatering. Tesla sliter forøvrig også med varmepumpen på nye Model 3. Er produksjonsfeil på en sensor, men ringer man Tesla med feil så sender de deg en oppdatering som bare ignorerer den sensoren så ting fungerer igjen intill man får byttet den. Å skrive kode som bare slår av AC under 10 grader burde ikke være noe heksekunst, men er vel vanskelig å få distribuert den om ikke OTA fungerer. Endret 5. januar 2021 av Complexity 1 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 OTA er en del av Q1 oppdateringen på ID3. Etter det vil det nok være lettere med slike bugfikser. 1 Lenke til kommentar
Hanhijnn Skrevet 15. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2021 NAF og Forbrukerrådet er IKKE fornøyd med VW sin håndtering av denne saken: https://motor.no/elbil-forbrukerradet-id3/klimaanlegget-pa-id3-ma-repareres-na/189712 Og tyskerne vil heller selge diesel-Golf enn elektriske ID.3: https://motor.no/elbil-id3-tyskland/selger-heller-diesel-golf-enn-elektriske-id3/188924 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Hanhijnn skrev (1 time siden): Og tyskerne vil heller selge diesel-Golf enn elektriske ID.3: https://motor.no/elbil-id3-tyskland/selger-heller-diesel-golf-enn-elektriske-id3/188924 Du mener selgerene hos tyske vw forhandlerene. Når man ser på profitt og margin så forstår man godt hvorfor selgeren ønsker å selge/pushe "akkurat den varen" , det er mest butikk for dem og gir selgeren best lønn/bonus. Selgerens ABC det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Har det kommet noen nærmere forklaring på hvorfor denne duggen oppstår i ID3? Jeg tenker på om det er feilkonstruksjon, sensorer, SW eller hva det er som forårsaker feilen. Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Ble det ikke sagt noe om at varmepumpene går i et eller annet avfuktingsmodus elns? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå