Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har hatt batterilampe på dash en god stund og må få det ordnet straks siden bilen skal på eu (har drøyet å sjekke feil siden den starter alltid og går). Startet med å gjøre noen målinger på batteriet.

  • Før jeg startet motoren så målte jeg 12,9 volt på batteriet.
  • Rett etter jeg startet motoren så målte jeg 12,2v på tomgang (uten å ha rørt gasspedal)
  • Etter å ha trykket på gasspedalen en gang så målte jeg 14,5v på tomgang og den lå der stabilt.

Hva kan problemet være? Dynamoen gir jo god ladestrøm men ikke før jeg har trykket inn gasspedalen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
oddeh skrev (19 minutter siden):

Slakke i belte? Batterifeil gir vel uansett ikke feil på PKK.

Skal sjekke beltet når jeg har bilen imorgen.

ABS og ESP lampe kommer også av og til med batteri lampen. Står at det er lav systemspenning eller noe lignende når jeg testet med biltema feilkodeleser. Tror du de legger seg opp i det på PKK?

Lenke til kommentar
sedsberg skrev (1 time siden):

Kan fremdeles være dynamoen. F.eks. børstene. Du skal ha langt over 12,2V på tomgang etter start.

Vet den skal være høyere. Men syntes det er rart at den lader 14,5v med en gang jeg trykker på gassen. 

Lenke til kommentar
6 hours ago, vrrrrrrrr said:

Vet den skal være høyere. Men syntes det er rart at den lader 14,5v med en gang jeg trykker på gassen. 

Trenger ikke være rart i det hele tatt. Ganske vanlig hvis børstene er slitt eller skadet. Kan også være ankeret børstene går imot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...