Clear Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Jeg bruker OBS Studio til screen recording. Fungerer ypperlig , men da tar den hele skjermen. Ønsker også å recorde utvalgte deler av skjermen , men får det ikke til. Noen som vet hvordan man gjør det ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 Under scenevalg kan du velge source / vindu. Husker ikke eksakt hva det heter i windows-versjonen, men det er bare å prøve seg litt frem. 1 Lenke til kommentar
Clear Skrevet 4. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2021 Ja , det er der jeg har prøvd meg hele tiden. Har sikkert sett et 20 talls videoer på YouTube , men absolutt ingen har vist hvordan man gjør det. Jeg får til "Display Capture" men ikke "Windows Capture" Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 4. januar 2021 Del Skrevet 4. januar 2021 I preview vinduet må du holde Shift eller Alt så får du endra hva du tar opp på skjermen, hvis jeg husker riktig. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Slikt ? Endret 7. januar 2021 av Clear Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Hva konkret er det du ønsker å capture? Er det et seperat program eller lignende? Om det er et annet program så kan du bruke game capture for det individuelle programmet. Vil forøvrig anbefale sterkt Streamlabs som er mye enklere å sette opp: https://streamlabs.com/ Den har en del moduler som vanlig OBS ikke har, og gjør det mye enklere å gjøre ting.. Endret 5. januar 2021 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Clear Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Både og..... Jeg har et annet programm " Movavi Screen Recorder" hvor det er særdeles lett a ta opp hva som helst på skjermen (sjekk video under). Det jeg ikke liker med programmet er at det lager veldig store filer. Ved et drøye 20 sek opptak av skjermen lager OBS en fil på ca 4.5 MB , mens Movavi lager en fil på ca 49.6 MB..... 2021-01-05 01-21-45.mp4 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 (endret) Clear skrev (41 minutter siden): Slikt ? 2021-01-05 01-03-51.mp4 Var det shift eller Alt du holdt inne? Sjekka nå og da må jeg bruke Vindusopptak og holde inne alt for å endre vindu som OBS tar opp Endret 5. januar 2021 av NAVer Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Ser ikke helt hvordan dette kan være så vanskelig. Hos meg (Fedora Linux) kalles det for "Window Capture . . " og en skulle tro at det kalles noe liknende i Windows. Ja en ting til du må også aktivt velge det vinduet du skal gjøre opptak av - står på desktop som standard, og da får du tilsynelatende hele skjermen når du ser på preview. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Ja , det er vel mye enklere i Linux antar jeg. Kan velge mellom disse to : Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Hvi du velger "Window Capture" som er det riktige - hvordan ser programmet ut hos deg (skjermkopi) ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Da fungerer det jo - men du har da valgt OBS programvindu som kilde. Og "Display capture" blir overflødig og kan med fordel fjernes fra lista. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Har nå fjernet "Display Capture" og har bare " Windows Capture " igjen. Noen sekunders opptak blir helt sort : 2021-01-05 19-14-57.mp4 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 5. januar 2021 Del Skrevet 5. januar 2021 Som sagt - jeg tror ikke du aktivt har valgt vinduet du skal ta opp fra. Dobbeltklikk på "Windows Capture" og så velger du blant de vinduene som er åpne. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 5. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2021 Har dobbelklikket. Da kommer dette opp , og uansett hva jeg trykker på , så skjer det ingenting. Selv Ok hjelper ikke .... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Og når du klikker i feltet/rullegardinmenyen "Window" - hva skjer da? Er programmet du skal ta opp fra startet opp ? Lenke til kommentar
Clear Skrevet 6. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2021 Det skjer desverre ingenting. F.eks så er det huket av for "Capture Cursor" . Trodde det bare var å trykke på den , så forsvinner haken...men det gjør det ikke. Det eneste som jeg kan gjøre , er å trykke på krysset øverst til høyre , da forvinner "Capture Cursor" vinduet. Har også prøvd å restarte programmet uten hell. Har startet opp Photoshop , uten at det hjelper. Fullt mulig at jeg har ødelagt det selv , da jeg har fiklet rundt omkring i flere timer med OBS. Kanskje det finnes en slags "Restore to original settings" knapp som jeg kan trykke på ? Har også sjekket Wikien deres. Har også forhørt meg på forumet deres. Ingen har gitt noen fornuftig svar der. Strengt tatt er det i orden, da jeg har flere programmer( kommersielle) som jeg kan gjøre screen recording med , og der har jeg stålkontroll på hva slags del av skjermen jeg vil ta opp. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 6. januar 2021 Del Skrevet 6. januar 2021 Hm - det er jo merkelig. Må jo være noe helt spesielt med din maskin som gjør at det ikke fungerer. Men prøv følgende - Last ned Obs fra portableapps (link), pakk ut innholdet og prøv å se om det virker. Om det virker så er det enten en gammel versjon av OBS eller så er det en innstilling som ikke fungerer på den installerte versjonen. Lenke til kommentar
Clear Skrevet 7. januar 2021 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2021 (endret) Jeg har avinstallert OBS ( huff jeg hadde v 24 mens den nye er v26) , og installert den portable versjonen. Funker bedre nå , men sjekk videoen (tatt opp med en annen screen recorder ) ScreenRecorderProject3_1.mp4 ScreenRecorderProject3.mkv Der klarte jeg å laste opp mp4 fila : ScreenRecorderProject4.mp4 Endret 7. januar 2021 av Clear Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå