Gå til innhold

Reparere PS4 kontroller?

Myst

Anbefalte innlegg

Finnes det noe steder i Oslo/Akershus/Viken som reparerer sånt? Regner med ikke er unormalt at kontrollere slutter å fungere når man ikke bruker dem over lang tid (2-3 år). Har kjøpt ny men syns fortsatt litt trist å måtte legge den gamle vekk og la støve igjen. Det er bare 3-4 knapper som ikke funker.

Er klar over det sannsynlig ikke er store forskjellen på reperasjonspris og ny, men tenkte jeg kunne undersøke likevel. Hadde vært greit å ha 2 fungerende kontroller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Søk heller etter guider på hvordan du fikser den. Som regel kan du gjøre dette selv med noen grunnleggende verktøy og litt rensemiddel beregnet på elektronikk. 

Største problemet med DS4 er vel å åpne den, ikke vanligvis å fikse den.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Svarer på innleggene i rekkefølge.

Er ikke batteriet, er kun knappene L1, R1, Trekant og O (sirkel) som ikke funker.

Glemte å skrive i HI, har allerede sett på noen YT videoer og prøvd å fikse selv, uten hell. Tvert i mot klarte jeg å rote vekk fjæren for R2-knappen og gjorde mer skade enn nytte. Er bare 4 skruer, ikke vanskelig å åpne den.

Tenkt på salg selv, men nå som PS5 kommer snart, tviler noen vil bli interessert, og kan ikke selge for mer enn 100-150 uansett.

Jaja, får ha den som hobbyprosjekt inntil videre. 😛

Lenke til kommentar

Ja, godt mulig, selges også repair kit med alt av padder og tilbehør til knapt 60 kr men gidder ikke betale 2-3 dobbel for frakt. Litt synd at kun Asia-land som tilbyr gratis frakt. Dessuten får jeg ikke koplet av touchpaden og vil ikke bruke makt, så får ikke byttet de paddene likevel.

Men hvis noen vil ta over prosjektet kan vi sikkert avtale noe på PM. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...