Gå til innhold

Nedlastninger som forsvinner hele tiden.


Anbefalte innlegg

Nedlastninger på maskina forsvinner hele tiden, er det fjerning av logg og nettleserdata som er synderen? Eller er det diskopprydding, heg huker ikke av for nedlastede filer. Noen som har en forklaring på dette? Det er jo irriterende når det er noe du vil ta vare på. Det var ikke slik for en stund siden. Hvordan kan jeg unngå dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"På maskina .."  Ja, det var presist formulert må jeg si. Hvis jeg tipper at du bruker Windows 10, tar jeg feil da?

Win10 har noen innstillinger i Settings som kan påvirke dette:  Klikk på System, velg deretter Storage i menyen til venstre.
(Hvis du har norsk Windows så får du oversette selv; jeg vet ikke hva de har kalt det på norsk.)

Ca. midt på står det "Change how we free up space automatically" - klikk på den linken.

I det nye vinduet som kommer opp kan du bl.a. styre når filer i Downloads-mappen skal slettes. ('Never' har jeg valgt.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (2 timer siden):

Det heter følgende på norsk:

Instillinger -> System -> "Konfigurer lagringssensor og kjør den nå" -> "Slett filer i Nedlastinger-mappen hvis de har vært der i over" -> Aldri

 

jae-ols skrev (7 minutter siden):

Er det nettleserdata jeg ikke skal slette? For jeg finner ikke "Konfigurer lagringssensor og kjør den nå" 

Instillinger > System > Lagring? (Storage hos meg), så øverst på høyre side så er det en slider og under der står det "Konfigurer lagringssensor og kjør den nå"

Jeg har funskjonen slått av 

Endret av Dubious
Lenke til kommentar

Det er gratis å oppgradere til nyeste Windowsversjon.  Det kommer 2 nye versjoner i året (en på våren og en på høsten) og disse får du normalt automatisk via Windows Update.  Høyreklikk på Startknappen, velg System så står det hvilken versjon du bruker.  Siste er 20H2 (dvs. høst 2020).

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (19 timer siden):

Win10 har noen innstillinger i Settings som kan påvirke dette:  Klikk på System, velg deretter Storage i menyen til venstre.
(Hvis du har norsk Windows så får du oversette selv; jeg vet ikke hva de har kalt det på norsk.)

Ca. midt på står det "Change how we free up space automatically" - klikk på den linken.

Vel, det jeg skrev ovenfor er riktig hvis man bruker Windows 10 versjon 1809 ... 🙁

Med versjon 20H2 er det et annet skjermbilde som flere har forklart her, og det er knappen øverst i vinduet som skal slås AV.

(Hovedgrunnen til at jeg kjører engelskspråklig Windows er for å slippe dølle norske oversettelser. Hvem i all verden klarte å oversette Storage Sense til lagringssensor? Det bare må jo ha blitt gjort av en maskin.)

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (3 timer siden):

Med versjon 20H2 er det et annet skjermbilde som flere har forklart her, og det er knappen øverst i vinduet som skal slås AV.

Det er ingen knapp der hos meg. Har prøvd å si det flere ganger. Spørsmålet var hva jeg skulle gjøre for at nedlastninger ikke forsvinner. 

image.png

Lenke til kommentar
jae-ols skrev (2 timer siden):

Det er ingen knapp der hos meg. Har prøvd å si det flere ganger. Spørsmålet var hva jeg skulle gjøre for at nedlastninger ikke forsvinner. 

Den er jo øverst der, den "sidebryteren", og under er det en tekst du trykker på viss du vil ha funksjonen på, men vil justere noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...